San (van Murano) @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danifur

San (van Murano) @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:02

Hierbij plaats ik toch ff een topic met mijn foto's van afgelopen donderdag. Haha!
Ik spring op de stal waar mijn paarden staan altijd 1x in de week. We wilde wel graag ergens anders een keer oefenspringen, en afgelopen donderdag zijn we dus met een aantal van die springles op proefspringen geweest.
Het is daar iedere 1e donderdag van de maand en dit willen we wel vaker gaan doen.
Het ging mij er grotendeels om, om San te laten wennen op andere terrein aangezien hij daar niet zovaak komt.
Hij was superbraaf, alleen mijn 2e rondje springen ging wat minder als t eerste.

Ik werk er momenteel heel erg aan om mijn handen meer mee naar voren te geven. Maar aangezien hij vaak nog al sky high springt is dat erg moeilijk Tong uitsteken Clown

Commentaar mag, graag opbouwend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dit doen we heel soms ook Clown
Laatst bijgewerkt door danifur op 07-07-07 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Silence

Re: San (van Murano) @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:04

Ik vind dat je paardje wel aardig springt, maar jouw houding is toch niet helemaal optimaal.
Je geeft heel weinig mee en daardoor lijkt het ook alsof je erg in de mond van je paard hangt.
Dus als je meer meegeeft tijdens de sprong, komt het wel goed Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:04

ziet er goed uit zie foto's niet zo goed dus kan geen commentaar geven en ja dat laatste kan iedereen overkomen ik hoop voor je dat je er wel op bleef zitten. Verder leuk beestje

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:05

Ziet er leuk uit. Mooi paard heb je. Lachen
Ik zou alleen wel de sporen eraf halen als ik jou was, je voeten gaan nogal vaak tegen het paard aan tijdens te sprong, en het is voor paard vast niet zo comfortabel om tijdens de sprong steeds een por te krijgen Bloos

jackiemischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:05

whaha... de laatste foto vind ik wel erg grappig om te zien maar het moet niet te vaak voorkomen. haha
ziet er goed uit en ut gaat al best hoog.
groetjes......

Chocomel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:06

Wauw hoog Haha! ( Misschien komt dat omdat ik laag spring Bloos )
Mjah, misschien iets meer je handen meegeven ? Kheb dr niet zoveel verstand van..Vork
Maar ziet er voor de rest goed uit, ondanks houding Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:08

Gave foto's Daan! San kan het echt wel he!
Als jullie weer eens met zo'n groep gaan, kom ik ook eens kijken, gezellig!! Haha! Haha!
Ik kan je geen kritiek geven op de foto's, ik kan namelijk zelf voor geen meter springen! (helaas..) Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:08

Silence: als je goed leest staat er dat mijn paard vaak nogal onmogelijk springt, en ik daardoor vaak verrast word door de sprong. we werken daar dus hard aan, maar dat gaat niet al te makkelijk Knipoog

Ukje; dank je wel, en ik ben gelukkig wel blijven zitten Haha!

Pikeur; ik heb mijn sporen echt wel nodig tijdens een parcourtje omdat hij vaak tussen de sprongen nog wat tempo verliest. Dus soms moet ik hem wel extra aanzetten.

jackiemischa: dank je. Het gebeurd bijna nooit, alleen had ik t hier wel verwacht omdat het vreemd terrein was. Thuis springen we wel hoger, maar hier wilde ik dat niet voor de 1e keer. Tong uitsteken

Chocomel; dank je!

Ellen; Dank je wel. Ja mijn houding ben ik hard aan t werk, maar t gaat niet zo makkelijk omdat San soms van die onmogelijke sprongen maakt Tong uitsteken

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:40

Leuke foto's! Die laatste foto is grappig, hij kan zo door voor westernpaard, achterhand schuift er goed onder. *LOL*
San springt goed, en met jouw houding komt het ook wel goed, je bent je er van bewust! Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:53

He wat een leuke foto's ( vooral die laatste Haha! goed dat je er niet overheen bent "gevlogen")
Inderdaad proberen wat meer mee te geven, snap dat dat lastig is als je paard niet altijd "normaal" springt.
Ik vind het er leuk uitzien, veel plezier en succes nog met springen! Jullie zijn een leuke combi!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:14

Silence schreef:
Ik vind dat je paardje wel aardig springt, maar jouw houding is toch niet helemaal optimaal.
Je geeft heel weinig mee en daardoor lijkt het ook alsof je erg in de mond van je paard hangt.
Dus als je meer meegeeft tijdens de sprong, komt het wel goed Knipoog

waarschijnlijk ook door het dressuurzadel waar je mee springt? ik heb 1 keer gesprongen met dressuurzadel en doe nooit weer!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:17

Ja klopt. hij springt gewoon echt sky high soms (zoals hierboven al beschreven) en dan heb ik idd wel last van mijn dressuurzadel Ja

Agnes & Marleen; dank jullie wel Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:28

Hoi Danielle, Leuk was het wel he, volgende keer gaat het nog lekkerder Lachen zijn leuke foto's geworden!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:34

Leuke combi!! Paardje springt ook erg leuk en met een dressuurzadel springen lijkt me erg moeilijk vooral omdat het niet laag is Clown !!! Leuke foto's!!
Succes!! Knipoog

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:41

Super oefening, zulke parcoursjes!
Kijk ook eens naar je voeten, nu op de foto lijken ze best ver in je beugels te zitten en als het een keer misgaat kunnen ze maar beter snel uitzijn!

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:44

*Nog niet het komentaar gezien * ,, maar houd je voeten iets meer uit de beugels,, had het vandaag ook !! Als je paard weigert en je valt ( Blijft je voet hangen ) Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 07:06

Denk dat je vooral moeilijk kan meekomen door je dressuurzadel... als je toch regelmatig springt, is het dan niet fijner toch ergens een spring/veelzijdigheidszadel te zoeken? Lijkt me namelijk ook wel fijner voor je paard als je netjes mee kan gaan geven boven de sprong.

die weigerfoto is echt leuk Ja iets voor het bloopertopic *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 07:18

paard zou meer over de rug mogen springen,
ben het eens met de opmerking over het spoortje, en dan te zeggen dat je die nodig hebt voor het tempo tussenin , is onzin,een spoor is om de hulpen te verfijnen, niet om de hulpen te geven.

ik denkt dat met veel oefenen jullie wel naar elkaar toe gaan groeien, je paard springt wat zwaar en stijf, en wat jezelf betrefd, meer ontspanning in bovenlichaam, en meer meegaan met de beweging, en dan met name je handen, die zijn elke foto tegen de beweging in..

succes!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 07:22

leuke foto's leuk ook eens een andere murano aan het werk te zien, hij lijkt echter niet zo op die van mij, alleen zijn hoofdje misschien. is jou paard ook zo'n angsthaas of heeft die van mij dat van zijn moeder

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:24

Leuke foto's Danielle Haha! Zoals je zelf zegt handen wat meer meegeven! Mooi dat hij zo braaf was op dit terrein (hij ziet er iig braaf uit Haha! )

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:29

danifur schreef:
Pikeur; ik heb mijn sporen echt wel nodig tijdens een parcourtje omdat hij vaak tussen de sprongen nog wat tempo verliest. Dus soms moet ik hem wel extra aanzetten.

Dan zou ik persoonlijk eerst m'n benen maar onder controle leren houden voor ik parcourtjes ging springen Bloos
Mja, dat is wat ik vind, je zult de situatie vast zelf wel beter weten.

Springen met dressuurzadel moet trouwens te doen zijn, maar misschien mag je wel een gaatje korter gaan zitten..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:50

Citaat:

misschien een idee om hem dan actief voor het been te maken.. een spoor is niet om het tempo te bepalen. hier wordt hij juist lui van..

verder ziet het er aardig uit..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:10

Mensen, paard loopt Z1, dus ze weet echt wel hoe ze met een spoortje moet rijden, springen is gewoon een nieuw en best spannend iets, zeker op vreemd terrein.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:11

Mee eens sjorsie, en een spoortje mag dan voor de kleinere hulpen zijn, maar kan imo dus ook dienen voor een kleine hulp waarbij het paard net dat beetje activititeit behoud Ja

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:12

vergeet niet je handen naar voren steken.
Verder ziet het er leuk uit, leuke pony