Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

heel grappig om te zien.. waarom ze dat doen weet k ook niet:P anneliesdj schreef:Is hij soms begonnen met dit gedrag nadat je een overgang naar een hogere klasse hebt gemaakt? Dan kan het een combinatie van jouw onzekerheid en zijn onzekerheid zijn.
Misschien voelt hij aan dat jij bang bent en gaat daarom weigeren. Je zegt zelf al dat je faalangst hebt. Zoals hierboven wordt gezegd, probeer altijd mee te gaan met de beweging, wees voorbereid op een noodsprong als hij niet goed uitkomt of wil weigeren zodat je ervoor zorgt dat je altijd goed meekomt en hem niet in zijn mond trekt.
Vraag een ervaren iemand om je te helpen met je pony, het zou jammer zijn als je zo'n goede pony hebt en er niet van kunt genieten.
Waar woon je, er is vast wel iemand van bokt die je wil helpen?
iloonaa__ schreef:ik vertel het verhaal wel....
...mijn ponie is een zoon van de beroemde spring new forest kantje´s ronaldo. mijn ponie heeft altijd goed gesprongenm, met veel techniek en hij genoot er altijd veel van. af en toe weigerde hij maar als ik goed achter zijn vodde zat sprong hij alles. vorig jaar had hij een top jaar. hij wiegerde bijna nooit en spring allerlei hoogstes. maar dit jaar is een ramp. sind januari weigerd hij alles, en als hij geweigerd heeft begint hij te dreigen met omhoog gaan. en dat kan zo 5 minuten doorgaan. in maart werd het ietsje beter en begon hij een beetje een parcours in de les te rijden zonder al te groot probleem maken.
maar de laatste tijd is het weer vreselijk, alweer dreigen , e af en toe ook gewoon omhoog komen, en dan vooral als ik wedstrijd of oefenparcours rijdt. maar het rare is als ik inspring doet hij het altijd weer super.
nu begin ik ook altijd een beetje bang te worden, dat hij het altijd gaat doen, dus ik begin ook soms een beetje zenuwachtig. ik weet dat het fout is, want dat kan hij voelen. maar als ik altijd begin in het parcours is dat gevoel weg.
nu heb ik ook faalangst dus ik ben heel erg snel bang voor die dingen die dan gebeuren. het doet mij ook heel veel pijn dat hij me nu steeds in de steek laat, ik stop nu telkens met springen met een hyperventilatiebui, en steken in de buurt van mijn hart, dus dit kan niet langer. ik heb akl gekeken of ik kan beginnen met een andere ponie, want af en toe ben ik gwoon klaar met hem
dus mij vragen zijn....
....weet iemand waarom mijn ponie mijn telkens in de steek laat??
of heeft iemand ervaring ermee?? moet ik hem wegdoen,en een echte springponie kopen, of moet ik gewoon doorgaan met mijn ponie.(hij kan heel goed dressuuren maar dat is niet mijn tak van de sport, ik doe het wel met plezier hoor, maar vind springen leuker)