Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

..
. 
vertrouwen is zeker nodig bijn zo'n situatie. aartlover schreef:Ik rijd er zelf geen maar ik ken er wel een paar met 1 oog blind en doen het allebei goed in de dressuurvertrouwen is zeker nodig bijn zo'n situatie.
) Maar kan uit ervaring zeggen..(bij paarden ) dat je je erg moet concentreren op het zicht wat je hebt. Ook moet je erg veel vertrouwen hebben in de ruiter.. 
Dennis schreef:Mijn merrie is ook aan 1 kant helemaal blind, andere kant is ook niet goed.
Ik rij er nog lekker mee en heb er geen problemen mee. Ze loopt wedstrijden voor de wagen (dresuur, vaardigheid en af en toe indoor marathon).
Het enige lastige wat ik met rijden ondervind is dat ze uit zich zelf links om gebogen is, en omdat haar rechteroog blind is is ze in haar hals (door het vele naar rechts kijken) nu juist weer rechtsom soepeler geworden is. In haar hals buigt ze dus rechts erg makkelijk, maar door haar hele lichaam links.

Maar ik denk dat je nog wel zowat alles met hem/haar kan doen. Alleen springen zal een beetje moeilijker worden.