Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
CharlyBrown schreef:Ik heb dat ook en tijdje gehad met mijn paard. Hij wilde niet echt voorwaarts in de draf, vond hij lastig. En toen ging hij maar aan galopperen. Op zich helemaal geen verkeerde reactie, jij vraagt meer tempo. En galop is tenslotte meer tempo dan draf.
Maar, aan de andere kant probeert hij wel onder het werk uit te komen.
Wat ik deed:
Niet staffen voor t feit dat hij aanspringt. (echt niet terug nemen naar de draf, je moet een paard altijd vooruit corrigeren)
Als hij aanspringt even met een flink tempo wat voltes rijden (dit is dan eigenlijk zijn 'straf') en daarna weer rustig terug naar de draf.
Dit volhouden totdat hij luistert. Je moet geduld hebben want het is niet 1-2-3 opgelost.
succes
Citaat:Maar ik moet dus gewoon door galloperen? Ik zal het nu meteen proberen..
Bienotje schreef:Ik denk dat je toch iets subtieler moet zijn met je beenhulp. Als je paard goed voorwaarts reageert kun je misschien best je beenhulp wat kleiner maken. Let er ook op dat je vooral van achter naar je handen voor toe rijdt. Begrens dus ook op de volte de voorkant met je handen.
Mocht je paard toch in galop aanspringen, gewoon weer terugnemen en opnieuw proberen. Verder kun je ook proberen meer schijnovergangen te rijden om je paard alert op de verschillende hulpen te maken.
Als het toch veel op de volte juist is, wees dan ook alert op de hulpen die jij geeft. Lijkt jouw galophulp veel op de hulpen die je op de volte geeft soms?
Mierke schreef:Ik heb al even gezocht of er topics over zijn maar kan niks vinden.
Mijn pony springt altijd aan in de galop als ik been geef in de draf.. Vooral op de volte.. heb al vet veel geprobeert maar weet niet wat ik moet doen? wie heeft tips?
aartlover schreef:Mierke schreef:Ik heb al even gezocht of er topics over zijn maar kan niks vinden.
Mijn pony springt altijd aan in de galop als ik been geef in de draf.. Vooral op de volte.. heb al vet veel geprobeert maar weet niet wat ik moet doen? wie heeft tips?
Is die pony al lang van jouw? of is die vroeger van iemand anders geweest? Misschien is dit aangeleerd. Of is heel gevoelig. Probeer je zwaar en ontspannen te leren. Want zodra sommige mensen voelen dat een paard sneller wil gaan ze zich spannen en proberen terug te nemen. Maarja dit zijn 2 hulpen tegen elkaar. Dus gewoon rustig blijven zitten. en misschien een keer je pony helemaal laten racen op een lang stuk
en racen op een lang stuk is niet echt mogelijk want als ze net op gang is moet ze dan alweer de bocht om..
jammer want mijne wil ook aaaaltijd racen. En die laat ik dan een paar keer gaan en dan is het weer ok
ohja nog een tip, niet te veel teugel nemen. Gewoon losjes maar zorg wel dat je ze snel weer bij kan nemen. Veel succes verder
Zet hier nog wel eens neer hoe het na de tijd gaat! En misschien doet ze het ook wel niet in de bak (ik rijd altijd in de wei..)