Silvita van Shanna @ work met mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aifa

Silvita van Shanna @ work met mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:19

Zal even met het begin beginnen.... ik rijd sinds een weekje Watch Me, het paard dat Shanna eerst reed.

Vandaag samen met Shanna een melige paardendag gehad en tussen de melige buien (en regenbuien Clown) door Watje, Silvita en Luca (a.k.a pennypony/blondie Haha!) aan het werk gezet.
Ik heb vandaag Silvita even gereden om te kijken hoe ze aanvoelt onder iemand met lange(re) stelten.

Commentaar van mezelf; ik heb een verraderlijk linkerhandje...en ja heb behoorlijk wat geld gevonden Bloos
Alle commentaar is welkom, maar wees een beetje lief, dit was voor t eerst dat ik op dr zat Ach gut

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hertengalopje
Afbeelding
Afbeelding
ff lachen naar de fotograaf Clown
Afbeelding
Afbeelding

Lovely1

Re: Silvita van Shanna @ work met mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:21

Ziet er leuk uit, behalve de eerste foto daar zit veel spanning op naar mijn mening maar op de andere foto's ziet het er weer prima uit Lachen Liep ze anders onder langere benen Knipoog?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:22

Nah, zag er al hardstikke goed uit Eva!
Ben blij dat je 'ons' ( Haha! ) een handje op weg wil helpen.
Met Watje doe je het al hardstikke goed, ben echt blij dat jij erop zit!
Enneh, morgen weer lachen op stal? Schijnheilig

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:23

Leuke combi zijn jullie, ziet er al heel goed uit voor een eerste keer OK dan!

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:24

Eerste foto is inderdaad te veel spanning. Ze loopt niet fijn over de rug en te kort in de hals.
ze moest daar ook galloperen, maar ging hard draven Bloos

Enne Shanna, morgen zeker weer een dagje @ stal... met een fles rum? Vork

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:27

Jeetje ben je net zo verslaafd als mij? Bloos!
Ik zal wel eens kijken dan. Maar dan wel na het werk! Clown

@ Lovely: Ja, Silvita liep fijn onder langere benen. Ik had het gevoel dat ze mij gewoon zat te bedonderen. Door mijn korte benen kreeg ik haar er soms net niet door. Zodoende Eva er vandaag opgezet om te kijken of ik gelijk had, en ja hoor...
Silvita is enorm slecht aan het been, Eva rijdt haar voorlopig eventjes door voor mij om haar scherp te maken. Als ik er dan op ga, moet het net even wat makkelijker zijn. En ik ben heel blij dat ze dat wilt doen! *LOL*

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:27

Hé! Niet dronken op Luca aka Blondie kruipen hé! hihihi

Ziet er goed uit hoor!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:38

Ziet er niet verkeerd uit, voor een eerste keer erop!
Blijf het een mooie merrie vinden, Shan!! Wanneer komen nou de foto's met jou erop??

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:42

Super! Vind dat je hem voor de eerste lekker aan het lopen hebt!

Hopelijk heb je er strax idd profijn van Shan zou heerlijk zijn!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:45

ziet er goed uit Haha! leuke combinatie om te zien

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:47

Wauw ziet er super uit! Loopt ook erg mooi! Jullie passen wel bij elkaar Haha!
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 04-07-07 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:48

Zo shanna,iemand anders op je paarden laten rijden,om verder af te richten ben ik niet van je gewend! Nagelbijten / Gniffelen

Het ziet er wel goed uit. Probeer ook eens je hand wat uit te schuiven,en niet alleen maar hoog boven in te rijden. Heb het idee dat het paard te hoog in de krul loopt puur op de hand,en niet goed voor het been. Probeer die ontspanning in de mond en hand te vinden! Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:50

Revanches schreef:
Zo shanna,iemand anders op je paarden laten rijden,om verder af te richten ben ik niet van je gewend! Nagelbijten / Gniffelen

Tja, een pony corrigeren is iets anders dan een paard van boven de 1.70. Probeer het maar eens als je been niet eens gevoeld wordt. Als het niet wil, wil het niet. En er is niks mis om dan extra hulp in te roepen... ben Anky niet hoor.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:56

Revanches schreef:

Het ziet er wel goed uit. Probeer ook eens je hand wat uit te schuiven,en niet alleen maar hoog boven in te rijden. Heb het idee dat het paard te hoog in de krul loopt puur op de hand,en niet goed voor het been. Probeer die ontspanning in de mond en hand te vinden! Knipoog

Het paard loopt erg licht in de hand. Maar is inderdaad nog te traag voor het been. Ons project is dus ook haar scherper, vlotter aan het been te krijgen. Om haar meer van achter naar voor te krijgen. Vind alleen dat je er nu nog veel van kan/mag zeggen. Deze merrie is op 3 jarige leeftijd ingereden, is nu 8 jaar en loopt nog maar een paar x onder het zadel. Er zit nog erg veel werk in dus.

Enne die opmerking over Shanna Nors opkijken Het is wel een paard van meer dan 1.70 m he!! Verder houd ik mn mond maar wijs Lips are sealed

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:57

Shanna16 schreef:
Revanches schreef:

Tja, een pony corrigeren is iets anders dan een paard van boven de 1.70. Probeer het maar eens als je been niet eens gevoeld wordt. Als het niet wil, wil het niet. En er is niks mis om dan extra hulp in te roepen... ben Anky niet hoor.

Beenverlenging! Vork Pling

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:05

Ziet er onddanks de spanning goed uit. Lachen
Zit nog een boel werk in maar ze is het wel waard. Lijkt me een erg talentvolle merrie! Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:16

Revanches schreef:
Shanna16 schreef:

AUW! Jeetje, je zou toch wat beter mogen nadenken over je opmerkingen hoor, of je het nu als grapje bedoelt of niet. Je weet best dat ik ontzettend klein bent, je hebt me vaak genoeg gezien. Een opmerking als deze is dan behoorlijk pijnlijk en erg kwetsend.
Ik kan er ook niks aan doen en ik roei met de riemen die ik heb. Een beetje meer respect en minder kwetsende opmerkingen zou ik toch op prijs stellen...

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:22

Ik vind het er lekker ontspannen uit zien. De eerste foto kan gewoon een moment opname zijn;)
veel plezier nog & succes
Groetjes.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:52

Mooi paard en ziet er goed uit komt vast allemaal goed Lachen

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:01

Revanches schreef:

Wie het kleine niet eerd... is het grote niet weerd!

En dat is Shanna weldegelijk!
Shanna laat goed zien, dat zoals ze het zelf zegt "moet roeien met de riemen die ze heeft", heel goed met zulke grote paarden uit de voeten komt!

Compliment voor Shanna

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:03

Woei Shanna dat ziet eruit als een misverstand. De smileys lijken toch duidelijk te wijzen op een grap. Niet zo snel op je teentjes getrapt, Revanches neemt het je heus niet kwalijk dat je geen lange benen hebt.

Kan het zijn dat je laatst foto's hebt geplaatst van dit dier met jouzelf erop? Dan vind ik dit er inderdaad wat beter uitzien, deze amazone lijkt meer aan rijden toe te komen. Ik kan me best voorstellen dat het lastiger is een paard vlug aan je been te maken als je geen lange benen hebt, maar soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk. Ik dacht dat je je vasthield aan het idee van de succesvolle kleine Jeanette Haazen. Er is abslouut niets mis met een ander je paarden te laten verfijnen, maar pas op dat je je niet teveel verschuilt achter je kortere benen. Lachen

Ik vind het een erg leuk dier. Op die ene galopfoto ziet 'ie er inderdaad uit alsof het gaspedaal niet werkt. Veel schakelen en de verdere nageeflijkheid en aanspanning komen dan vanzelf wel. Goed dat ze een fijne mond heeft, dat maakt het alleen maar makkelijker! Veel succes er nog mee!
Laatst bijgewerkt door sanne_ op 04-07-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:04

Maar Aifa, vindt dat je haar voor de eerste keer netjes rijdt hoor! Je puntjes geef je zelf al aan. Al hoewel ik zelf ook je handen wat rechterop wil zien.
Veel succes, mocht je er nog eens op stappen. En anders kan je het weer gebruiken voor je andere paard!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:07

sanne_ schreef:
Kan het zijn dat je laatst foto's hebt geplaatst van dit dier met jouzelf erop? Dan vind ik dit er inderdaad wat beter uitzien, deze amazone lijkt meer aan rijden toe te komen. Ik kan me best voorstellen dat het lastiger is een paard vlug aan je been te maken als je geen lange benen hebt, maar soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar moeilijk. Ik dacht dat je je vasthield aan het idee van de succesvolle kleine Jeanette Haazen. Er is abslouut niets mis met een ander je paarden te laten verfijnen, maar pas op dat je je niet teveel verschuilt achter je kortere benen. Lachen

volgens mij was de merrie toen pas voor de 4de keer weer onder het zadel, na lange tijd stil te hebben gestaan. is niet vergelijkbaar al zeg ik het zelf

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:17

Dat andere topic was anderhalve week geleden.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 21:22

sanne_ schreef:

Shanna heeft inderdaad laatst foto's geplaatst van zichzelf voor de (geloof ik) 2e keer op Silvita. Ze zegt ook niet dat het onmogelijk is Silvita vlot aan het been te krijgen, het is alleen wat lastiger. Deze merrie is nog veel te veel 'terug' en loopt van voor (te) makkelijk rond. Ze moet gaan leren op eigen benen te gaan lopen en zichzelf te dragen. Het plaatje is soms best leuk, maar rijtechnisch is het nog niet alles. Het is dan voor mij met langere benen makkelijker om dr wat vlugger te maken.
En laat ik dan even voorop stellen dat ik Shanna een top amazone vind Ja