Ik heb sinds april een nieuw paard en een nieuwe pensionstal.
In het begin nix aan de hand superbraaf alleen hij wilde zijn achterhand er niet onder zetten. Na veel oefenen wordt dit steeds beter. Maar sinds 2 weken, begint mijn paardje met steigeren. Je stapt op en hop je zit in de lucht
Ik kan hier erg boos over worden ook vooral omdat ze zeggen dat de schuld bij mij en mijn paard ligt. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik onder voedertijd reed. Maar het begint steeds gekker te worden. Nu een ben ik eens wezen kijken wat ze hem voor voer geven. Ze krijgt 4 kilo biks op een dag en staat de hele dag op stal. Ze zeiden dat ie er iedere dag uit kwam, komt ie ook wel een half uur, omdat zijn stal uitgemest wordt dan. Maar hij komt niet in het land. Nu heb ik gezegd dat het daardoor komt. Maar de reden dat ze hem niet in het land doen, is dat ze hem dan niet weer kunnen krijgen. Heb ik geen last van, ze komt gelijk naar mij toe.
Ik zie het zo en wil hier dan ook graag een reactie van iemand anders op hebben.
4 kilo biks..... is te veel voor een merrie van 1.62 en 6 jaar oud.
23 uur op stal per dag, ze gaat zich vervelen.
1 uur per dag rijden Ik pest haar hiermee, want ze wil zich eerst nog even uitleven.
Dus gaat ze in protest.
Ik heb alles laten aanpassen en doen door deskundigen en ik heb ook de rug laten checken alles is goed. Mijn conclusie is het ligt aan de 4 kilo biks en dat ze de hele dag op stal staat. Ze begint van alles te doen, schuren enz. En volgens mij zag ik afgelopen week ook nog weefgedrag....Ik hoop dat ik dit verkeerd gezien heb en dat dit niet het geval is. Maar ik ga in ieder geval op zoek naar een andere stal met dagelijkse weidegang en ik denk zelf dat het dan weer het paardje wordt, waar ik op gevallen ben. Ik hoop dat iemand mij hier een reactie op terug kan geven, want ik denk echt dat het hier aan ligt. En als iemand tips heeft... of er anders over denkt hoor ik het graag...
de groetjes