Ze liep erg lekker, voorheen ging ze aan de lijn erg in het bit hangen en krulde ze erg op, ze liep erg ontspannen en fijn.. Naomie is een 12 jarige keurmerrie, volgende week rijden we ons M debuut.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze liep erg lekker, voorheen ging ze aan de lijn erg in het bit hangen en krulde ze erg op, ze liep erg ontspannen en fijn.. Naomie is een 12 jarige keurmerrie, volgende week rijden we ons M debuut.

even je M-debuut vastleggen.
verography schreef:Ziet er goed uit (naar mijn weten) Lekker omie. Zie je zondag weleven je M-debuut vastleggen.
tassie schreef:ziet er goed uit, zie ik het nou goed, is ze aangekomen, of ben ik nou gewoon gek
Ze word eindelijk dikker! Mij viel het van de week ook op.. achter het zadel is ze wat "boller" en de billen zijn ronder.. geen annorexia paard meer
tassie schreef:ben dus niet gek :p dacht al, miss ligt het aan mij, ze ziet er zo een stuk beter uit, ga fe officieel M strarten, ja toch?
Heb nu 3 keer onderling M gestart om te oefenen en t gaat best
dus volgende week mogen we er aan geloven...
.
Zalvador schreef:Leuk beestje! Hij lijkt wel erg stijf, op bijna geen foto loopt ie écht goed rond waarbij de achterhand en de rug ook gebruikt worden en de buiging is ook niet te vinden, behalve op 1 foto. Hier zou je aan kunnen werken.
Veel succes in de M! Ben benieuwd of hij zich anders vertoont onder het zadel

_Marleen_ schreef:Heey
Ziet er wel goed uit.
Ik krijg alleen het idee dat ze op de meeste momenten (haar rug) niet echt ontspant.
Met een lagere stand krijg je wat meer ontspanning.
Zelf doe ik nu ook de laagste stand:
http://i17.tinypic.com/5z6m4d3.jpg
Misschien een keertje proberen
groetjes Marleen
Marijuhhhhh schreef:Ziet er goed uit, je hebt de passoa alleen wel op de verkeerde manier bevestigd. De musketons met katrollen moeten aan het bit bevestigd worden.
longeer eigenlijk altijd zo... volgens mij iedereen op stal... maakt het veel uit dan? bedankt voor je berichtje 
Tooske schreef:Ja, dat is nou juist het idee van de passoa die katrollen gaan aan de bitringen dan schuift alles makkelijk door.
Hij hoort zo echt niet hoor!
weer wat geleerd! Ulaney schreef:Klopt, als je de katrollen aan het bit bevestigt en de touwtjes tussen d'r voorbenen naar dr buik haalt, gaat ze van voor naar achteren lopen en zakt ze aan de voorkant veeel meer
Het is wel een prachtig paardje !:)
al is het buigen geen probleem als ik hem iets strakker doe! bedankt voor je berichtje! 
.
Ulaney schreef:Klopt, als je de katrollen aan het bit bevestigt en de touwtjes tussen d'r voorbenen naar dr buik haalt, gaat ze van voor naar achteren lopen en zakt ze aan de voorkant veeel meer
Het is wel een prachtig paardje !:)
De bedoeling van op de laagste stand te longeren is dat het paard de achterhand goed onderbrengt en dus van achteren naar voren gaat werken ipv omgekeerd... Ze horen dan ook de achterhand te laten zakken