Azra @ wedstrijd => graag opbouwende kritiek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Azra @ wedstrijd => graag opbouwende kritiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 19:00

Ik heb vandaag wedstrijd gehad in Oudenbosch in het L2, ik had zelf een goed gevoel, mn pony was rustig en naar mijn idee ging de proef ook wel lekker. Helaas dacht de jury (en de foto's) er anders over. Wat resulteerde in 164 en 171 punten.

Amanda (Haffielover @ bokt) heeft voor mij foto's gemaakt waar ik heel blij mee ben Lachen

Ik zou graag opbouwende kritiek van jullie willen waar ik iets mee kan, eventueel ook HOE ik iets moet verbeteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaike100

Re: Azra @ wedstrijd => graag opbouwende kritiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:03

mooi paardje!
mooie foto's ook

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:07

Leuk, ik vind het er best netjes uit zien hoor! Haha!
Heb je vandaag niet gezien haha Tong uitsteken (het rijden dan) Knipoog
Laatst bijgewerkt door _Evelien op 30-06-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 19:08

rivanalover schreef:
Leuk, ik vind het er best netjes uit zien hoor! Haha!
Heb je vandaag niet gezien haha Tong uitsteken

Liegebeest!

Murretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:11

Mooi paardje met 'n lieve snuit!:D

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:24

Op zich ziet het er wel aardig uit, maar probeer je onderbenen niet te ver naar voren te steken en je ellebogen langs je lichaam te laten hangen..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:43

ik vind de foto's op zich niet zo heel verkeerd eruit zien hoor.
probeer idd. je ellebogen tegen je lichaam aan te houden en je onderbeen niet af te steken.
misschien helpt het als je iets vriendelijker kijkt, dan lijkt het voor de jury of het er allemaal heel makkelijk eruit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:57

Ziet er goed uit hoor! Je bent al stukken vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik jou heb zien kijken!! Volgens mij mag Azra wel iets meer met der neus naar je toe komen maar ik zou het niet weten hoe Tong uitsteken misschien iets spelen met je handen?

Azra heeft wel een heel goed achterhand gebruik hoor!!

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:59

Ziet er leuk uit ! Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:01

tsja, ik vind het er niet slecht uitzien, en vind je punten te laag.
Miss zo'N geweldige anti-haf jury ?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:04

het lijkt mij dat ie teveel gewicht op de voorhand heeft voor een L2 paard mag er best iets meer oprichting zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:18

Sisco4life schreef:

Anti-haf jury vind ik altijd een beetje een smoesje, er reed ook nog een haf mee die wel hoger geplaatst was.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:20

hoe had laurie gereden dan?
nogmaals, ik vind het zo op de foto's er niet zo heel verkeerd uitzien hoor Knipoog

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:27

Maar foto's kunnen een heel ander beeld geven dan een filmpje bijvoorbeeld! Als 2 jury's je laag punten dan kan je er wel vanuit gaan dat je wat verbeteren moet. Wat stond er op je coupon?

Als ik de foto's zo zie heb je idd je benen wat te ver naar voren, misschien val je daarom wat achterover in je zadel (kan ik zo niet zien) en je handen houd je te breed op die ene foto. Dan denk ik op basis daarvan dat je misschien je zit nog niet helemaal in evenwicht hebt en daarom onvoldoende van achter naar voren kunt rijden. Maar op sommige foto's vind ik het er helemaal nog niet slecht uitzien, dus ik ben wel benieuwd waarom je dan lagere punten had! Voor welke onderdelen heb je dan bijvoorbeeld lage cijfers en welke gaan wel goed?

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:31

leuk hoor, je kan zien dat je goed je best deed Ach gut

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:34

de ene jury heeft er vooral 'aanleuning' op gezet (de 1e proef = 164) de tweede jury heeft er vooral op gezet dat ik er meer aan moest rijden (= 171). De 2e proef was ze totaal niet voor mijn been en dat is ook op de coupon terug te zien.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:34

Ik vind het er netjes uit zien.
Let erop dat je je ellebogen bij je lichaam houd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:34

eertjuh22 schreef:
hoe had laurie gereden dan?
nogmaals, ik vind het zo op de foto's er niet zo heel verkeerd uitzien hoor Knipoog

in de 170 en in de 180 weet niet precies hoeveel.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:41

Altijd contact houden met je onderbeen, ook met halthouden. Probeer het tempo van jou te houden, door te schakelen/overgangen. Onder je tempo rijden dat ze op je blijft wachten en als je naar voren wilt moet ze ook echtnaar voren gaan. Zoniet dan geef je haar meer been en zacht tikje met de zweep, dat ze echt naar voren gaan. Vervolgens weer opvangen en opnieuw proberen. Zo kun je je pony scherper voor je been krijgen. Dan komt ze ook meer op het achterbeen als het goed is. En als ze van achter beter mee komt, wordt de aanleuning vaak ook meteen beter. Probeer je handen niet te breed te zetten, teugels gewoon goed op maat houden. Hoop dat je hier iets aan hebt. Het is heel moeilijk om echt iets verder te zeggen, lukt beter met filmpjes. Tong uitsteken

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:51

Nou dat dus! Ik denk dat je veel moet gaan schakelen zodat je pony losser wordt, nog niet teveel aan de voorkant zitten, maar eerst scherper aan je been maken zoals Liza beschrijft. Als ie goed voor je been is kan je beter naar je hand toerijden en kan je weer wat druk aannemen zodat ie wat ronder in de hals kan worden. Altijd druk van achteruit kunnen houden, dan kan je je handen ook mooi stil en naast elkaar houden.

Houd je handen maar eens naast elkaar en voor je, je zult dan misschien merken dat je de neiging hebt om terug te werken om je pony rond te houden. Dan moet je je handen op de plek houden en zien dat ie wil reageren voor je been! Dan merk je vaak pas dat ie eigenlijk niet goed genoeg reageert.

Dus veel schakelen zodat ie losser in de bovenlijn kan worden en dan worden je middengangen waarschijnlijk een stuk beter waar je ook veel punten op kunt halen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:37

Sisco4life schreef:

De jury's die wij hadden zijn absoluut geen anti-haf jury's.
Eén daarvan heeft zelf op een haflinger gereden.
Ik reed zelf ook in deze ring, en er is gewoon laag gejureerd, ik had 2 superproeven en ik was 6e en 8e met 183 en 177.

@Charos: Je weet waar je aan moet werken toch? Teminste Linda (je instructrice) verteld mij dat jullie bezig zijn met veel overgangen, voorwaarts en terug nemen, buiging en stelling, omdat Azra gewoon nog heel erg vast zit.
Luna is daar in tegen erg los door d'r lijf, en als dat het geval is, kun je je oefeningen ook beter rijden. Lachen
Komt vast goed! In september hebben we vast samen ons M1 debuut! Tong uitsteken

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:14

Oe nou, als je 6e en 8e bent met 2 superproeven dan waren er nog 5 en 7 die nog "superder" proeven hadden hoor Knipoog

Maar hier geef jij natuurlijk het probleem van Azra dan al aan, als ze nog heel erg vast zit dan kan je ook geen hoge punten verwachten in een L2 proef natuurlijk!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:52

WowAmigo schreef:
Oe nou, als je 6e en 8e bent met 2 superproeven dan waren er nog 5 en 7 die nog "superder" proeven hadden hoor Knipoog

Maar hier geef jij natuurlijk het probleem van Azra dan al aan, als ze nog heel erg vast zit dan kan je ook geen hoge punten verwachten in een L2 proef natuurlijk!

Hé voor mijn gevoel super proeven hé! De jury ziet liever een Krack C eerste worden, die het gewoon verdiend qua gangwerk e.d. dan een haflinger van Simson of een haflinger van Matador.
Ik vind niet dat we slecht gepresteerd hebben tussen die grote namen. Lachen

Maar ik heb Azra zelf ook gereden, en die zit zeker vast, en wil nog niet loslaten, mijn instructrice is met Charos bezig om de pony los te krijgen, en te werken aan volledige ontspanning.
Maar dat komt echt wel, en ik wil niet dat je stopt hoor Charos!
Dan heeft Luna geen maatje meer!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:23

Ik heb voorlopig nog 1 wedstrijd opgegeven en zie wel hoe het dan loopt, voor mijn gevoel gaat Azra steeds beter lopen, maar dit heb ik nog niet in wedstrijd resultaten terug gezien helaas.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:28

WAt wij altijd moesten doen van onze instructrice om je houding te verbetern (en dan met name het aansluiten van je ellebogen aan je lichaam) was met een lange zweep achter je rug langs rijden. Die steekt dan door je ellebogen heen. Dit moet je niet te lang achter elkaar doen en wel met lange mouwen aan anders gaat het schuren. Het helpt wel heel goed elke dag 5 a 10 minuten doen.
Om je houding te verbeteren elke dag 10 minuten zonder beugels. Als je evenwicht en houding verbeteren kan je soepeler zitten, zit je je pony niet meer in de weg en wordt ie echt wel losser!
GRoetjes + succes.. niet stoppen gewoon blijven trainen paardrijden is gewoon heel erg moeilijk maar als je zo doorgaat kom je er vanzelf