Hóói!
Na hem bijna een maandje geleasd te hebben, is het wel weer tijd voor een soort overzichtstopic.
Het gaat voor mijn gevoel nu al gewoon veel en veel beter, mede dankzij een beetje hulp van Elise (edelweis1)!
Nja, aan jullie om te oordelen.

Vroeger was hij altijd érg goed in het vastzetten van zijn rug, waardoor je eigenlijk niets met hem kon.
Daarna heb ik eens een wedstrijd gereden (L1 onderling), waarna ik heel erg trots was, dat hij 'aan de teugel' liep. Maar als ik dit nu zie? Hoe bedoel je: Ik trek mijn paard in de krul?
Echt triest eigenlijk. Dit kun je toch niet bepaald ontspannen noemen?

Nee, dan vind ik dit er toch een stuk vriendelijker uitzien, jammer dan dat dat hoofdje niet naar beneden komt.

Een weekje later liep hij op een onderlinge wedstrijd alweer zo, tijdens het losrijden.

En zo tijdens een officiele wedstrijd.

Ik ging goed trainen en elke keer opnieuw proberen om op een zachte manier hem te laten ontspannen. En met effect, want zo liep hij een tijdje later, ongeveer midden in de lease-tijd:

Tijdens een lesje van Elise, leerde ik ook hoe ik 'm nog meer kon laten ontspannen, hij ging hierna ook veel makkelijker zakken.

En dan vandaag, hij liep minder lekker dan andere dagen, maar toch nog steeds het plaatsen waard!
Nog niet laag, maar wel een lekker achterbeentje!

En daar gaat ie al!

Je ziet hier hoe ontspannen die teugeltjes zijn, hij zakt nu dus écht uit zichzelf!

Je wilt gewoon niet weten hoe blij en trots ik ben, dat we zo'n vooruitgang hebben geboekt! Een maandje geleden lag het nog aan hem, als hij een goede bui had, dán liep hij laag in draf, maar anders:
Oooh... Ga 't echt missen, na zo'n maandje intensief met hem rijden!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Commentaar mag altijd, daar leer ik van, als je het maar aardig probeert te brengen.

!
Netjes rij je