Kolbrún & Þómas @ Hestagaman Indoor Heiloo 24-06-2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Kolbrún & Þómas @ Hestagaman Indoor Heiloo 24-06-2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:41

Afgelopen zondag heb ik met Þómas en Kolbrún meegedaan aan Indoor Heiloo. Voor Þómas was het zijn allereerste wedstrijdje, dus met hem heb ik in de recreatieklasse meegedaan en wel aan de töltproef T7 en de viergangenproef V5. De T7 ging uitstekend, die hebben we geheel boven verwachting zelfs gewonnen! OK dan! De V5 ging wat minder, hij vond het allemaal reuze leuk en interessant en werd daar zo opgewonden van dat het drafknopje even kwijt was. Doet-ie anders nooit! Clown Dat zal een volgende keer, als het allemaal niet zo nieuw meer voor hem is, vast beter gaan.

Hieronder een paar fotootjes van Þómas:

Töltproef T7:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Viergangenproef V5:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Kolbrún heb ik meegedaan in de Sportklasse B, aan de töltproef T3 en aan de vijfgangenproef F2. Kolbrún is een typisch ijslandse "little stick of dynamite", dus mijn doelstellingen waren bescheiden: 1.) niet in rengalop door de bak gaan en 2.) aan de goeie kant van de hekjes blijven. Dat is allebei gelukt en daarnaast hebben we zelfs ook nog ongeveer het vraagprogramma van de proeven kunnen laten zien. De jurywaardering was terecht laag, met als commentaar: "stijf, lateraal en zwaar op de hand". Wat op zich geen nieuws voor me was, maar daar ging het deze keer ook nog niet om. Dat is allemaal "work in progress" en het zal best nog wel even duren voordat ik dat voor elkaar heb. Maar Kolbrún heeft op haar manier ontzettend braaf haar stinkende best voor me gedaan, dus heb ik toch na beide proeven met een groot gevoel van tevredenheid de baan verlaten.

Hier ook nog wat foto's van Kolbrún:

Töltproef T3:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vijfgangenproef F2:

Afbeelding

Afbeelding

Hanne001

Re: Kolbrún & Þómas @ Hestagaman Indoor Heiloo 24-06-2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:44

zukke toffe ijslanders. Ik zou ook wel eens willen tölten

truffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:53

Wauw!! mooi paardjes,, wat zou ik dat graag eens willen proberen!! Haha!

kristatju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:57

ziet er leuk uit zoe ik ook wel eens willen proberen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:16

Mooie ijslanders!
Het jurycommentaar van Kolbrún kan wel laag geweest zijn, maar op de foto lijkt ze haar rug niet weg te drukken.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:21

Wegdrukken niet nee, maar ze zet wel haar bovenlijn aardig vast en loopt op het moment ook (hopelijk: nog wel) nogal over de voorhand. En ik heb natuurlijk ook alleen de voordeligste foto's geplaatst. Knipoog

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:29

mooie paarden zeg!
kolbrún ziet er idd uit als bomvol energie;-)

Kon er jammergenoeg niet bijzijn, volgende keer beter.

Laura_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:30

Ziet er super uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:58

Wat een toffe paardjes!
Hoe spreek je die namen eigenlijk uit? Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:06

Mooie foto's, ze hebben beide een leuke tölt! Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:43

haha vind het best een grappig gezicht altijd die ijslanders ..! Knipoog lijkt wel een keer gaaf om op te rijden ..!!??!! Knipoog

alleen nou moet ik wel eerlijk zijn dat ik dit meer zie als grapje als serieus ..
vind je veelste groot om op zo'n ijslander te zitten ..
combinatie vind ik niet mooi om te zien maar eerder lachwekkend ..!! Knipoog
sorry bedoel het niet gemeen maar ik wilde toch even serieus reageren ..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:59

Zo doom, ga je lekker? Dit is doodnormaal hoor, het zijn ook ijslandse páárden.

Ik heb er absoluut 0.0 verstand van, voor mij tolten ze vast fantastisch Ja. Toch goed gedaan als je zelf tevreden bent *LOL*

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:14

Ezumii schreef:

Ik heb er absoluut 0.0 verstand van, voor mij tolten ze vast fantastisch Ja. Toch goed gedaan als je zelf tevreden bent *LOL*

Ja hoor ik ga lekker Knipoog
ik weet dat het er vaker volwassen mensen op zitten etc
is daar ook geen aanval of wat dan ook naar toe Bloos want dat redde ze makkelijk Vork
ik vind alleen de combinatie niet mooi ik vind hem te lang voor een ijslander .. mag ik dat niet zeggen ..????

en ik heb er ook o,o verstand van ! Clown
ik geef alleen mijn mening mag dat niet meer tegenwoordig ..?? Clown Vork

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:16

doom schreef:
Ezumii schreef:

Ja hoor ik ga lekker Knipoog
ik weet dat het er vaker volwassen mensen op zitten etc
is daar ook geen aanval of wat dan ook naar toe Bloos want dat redde ze makkelijk Vork
ik vind alleen de combinatie niet mooi ik vind hem te lang voor een ijslander .. mag ik dat niet zeggen ..????

en ik heb er ook o,o verstand van ! Clown
ik geef alleen mijn mening mag dat niet meer tegenwoordig ..?? Clown Vork

Edit je zit trouwens wel super goed rechtop !!!! Haha!
ooit eens aan een groter paard gedacht en dan ook de wedstrijden in ..?? volgens mij kan je het nog evr schoppen ..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:17

Dat vind ik juist altijd wel de charme aan ijslandse paarden, ik vind het weer geen kinderpony's.. Echt 'volwassen' paarden.
Maar 'een lachwekkende combinatie' vind ik niet meer onder een mening vallen.
Aan een groter paard denken Ach gut? Ik ken mensen die je daar niet meer mee kunt beledigen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:20

Doom; Ik ben het er mee eens hoor, ik vind zulke grote mensen op pony's helemaal een geen mooie combi Knipoog
(niet alleen tegen TS ofzo hoor, gewoon even algemeen Knipoog )

Wel leuke foto's hoor Ja En mooi dat je er zelf tevreden over was. Heb verder niet echt verstand van die Tölt enzo Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 28-06-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:23

Ezumii schreef:
Dat vind ik juist altijd wel de charme aan ijslandse paarden, ik vind het weer geen kinderpony's.. Echt 'volwassen' paarden.
Maar 'een lachwekkende combinatie' vind ik niet meer onder een mening vallen.
Aan een groter paard denken Ach gut? Ik ken mensen die je daar niet meer mee kunt beledigen.

NOu ik snap niet zo waar je je druk om maakt..??
dat van een groter paard meende ik heel serieus .. hij heeft een schitterde houding .. en denk echt dat hij het in de dressuur met in mijn opzicht een mooiere combinatie erg hoog kan schoppen !! Knipoog

ik denk dat je alles niet te negatief moet willen omdraaien want zo bedoel ik het niet ..
dat is nou het nadeel aan achter de computer typen je kan zo vaak dingen anders lezen .. Bloos
staat ook nergens dat je dan ook meteen moet stoppen met deze pony's .. maar voor het serieuse vind ik het gewoon niet mooi sorry .. Ach gut

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:24

@ Doom ik denk dat je over dat soort opmerkingen wat beter moet nadenken. In het IJslandse wereldje zijn mensen daar aan gewend. Ik ben het ook met Ezumii eens ik vind IJslanders ook echt volwassen paarden. Al zijn er trouwens genoeg kindjes die ook wel eens op ijslanders hebben gereden.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:25

Ik interpreteer niks negatief, ik probeer je alleen te laten inzien wat je zegt.
Je gaat toch ook niet tegen iemand die van mennen, of voor mijn part de rensport houdt, zeggen van, nou jij moet de springsport in gaan zeg met een mooiere combinatie..
Dat is gewoon totáál niet relevant.. Sigaar

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:26

Mensen, zeur toch niet zo.. die ijslanders zijn ontzettend sterk en ik geloof dat hier een centraal topic over loopt. Mocht je willen zeuren over mensen die te groot zijn voor hun pony moet je daar wezen Knipoog

Ik vind het er iig netjes uitzien, sinds ik een keer getölt heb op een ijslander ben ik verkocht, ik wil er ook één Haha!

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:27

Ik ben het volkome met ezumii eens.
De laatste foto van die zwarte vind ik erg mooi Knipoog
ik vind het niet zo netjes dat jullie dat hier gaan neerzetten over dat julie het niet zo mooi vinden en bla bla.Ik denk niet dat hij daarop zit te wachten!!
Laatst bijgewerkt door capone op 28-06-07 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:28

diam0nd schreef:
@ Doom ik denk dat je over dat soort opmerkingen wat beter moet nadenken. In het IJslandse wereldje zijn mensen daar aan gewend. Ik ben het ook met Ezumii eens ik vind IJslanders ook echt volwassen paarden. Al zijn er trouwens genoeg kindjes die ook wel eens op ijslanders hebben gereden.

Ik vind niet dat ik daar meer over na moet denken is gewoon mijn mening ..! Knipoog
Ik zeg ook niet dat ze het niet aan kunnen of wat dan ook
maar vind het ook wel paardje voor volwassen mensen maar dan meer van rond de 1.60/170 hooguit ..
omdat dan de combinatie te lang wordt om het mooi te vinden ..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:30

iedereen mag zijn mening geven maar als je in iemand zijn wedstrijdtopic gaat voorstellen dat de persoon eens aan een groter paard zou moeten denken zodat hij "echte" wedstrijden kan starten dan gaat dat voor mijn gevoel verder dan een mening... Dan haal je deze hele tak van sport in een keer naar beneden!!

Ik zie ook absoluut de relevantie van zo'n opmerking niet in, het gaat er toch om dat we deze foto's mogen bekijken en van (rijkunstig) commentaar voorzien, de TS vraagt toch niet om suggesties welke andere sporten hij nog kan gaan beoefenen??

Ik vind het zelf ook altijd een vreemd gezicht, grote mensen op ijslanders maar ik zie het gewoon niet zo vaak. Ik vind de paarden in ieder geval erg veel uitstraling hebben!!

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:31

miss_jumpy schreef:
iedereen mag zijn mening geven maar als je in iemand zijn wedstrijdtopic gaat voorstellen dat de persoon eens aan een groter paard zou moeten denken zodat hij "echte" wedstrijden kan starten dan gaat dat voor mijn gevoel verder dan een mening... Dan haal je deze hele tak van sport in een keer naar beneden!!

Ik zie ook absoluut de relevantie van zo'n opmerking niet in, het gaat er toch om dat we deze foto's mogen bekijken en van (rijkunstig) commentaar voorzien, de TS vraagt toch niet om suggesties welke andere sporten hij nog kan gaan beoefenen??

Ik vind het zelf ook altijd een vreemd gezicht, grote mensen op ijslanders maar ik zie het gewoon niet zo vaak. Ik vind de paarden in ieder geval erg veel uitstraling hebben!!

heel goed gezegd. Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:33

naja bij deze dan excusses ..?!?? Knipoog
bedoelde het in iid geval niet gemeen misschien hierover niet zo ver door gedacht als jullie ..
bedoelde er iid geval niks kwaads aan .. Bloos