Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bonnielove schreef:btw jou paard zal ook niet gelijk een vol uur nageeflijk kunnen rijden ineens waarschijnlijk...
LinseyDonja schreef:@Shadow0: Dan heb ik gewoon een lange teugel en doet ze niks verkeerd ook niet in draf ed.
@utah1972: Dat is het niet want ze is nu 10 en we hebben haar al vanaf haar derde en dat is ook het iets wat ik geleerd heb benen, benen, benen, rij haar niet in elkaar. Dat is het echt niet.
Ik denk zelf dat het een Donja actie is ( het is en blijft een Haflinger) die denkt van ow als ik nou zo vaak mogelijk huppel dan stappen ze er vanzelf wel af.
Maar ik ben benieuwd naar de oplossing zolang als ik nageeflijk rij is er niks aan de hand, maar als ik dat niet doe lijkt het net een hobbelpaard, wat zou ik daaraan kunnen doen?
Sizzle schreef:Foto's laten maken en buigproef doen. Paarden die een huppeltje maken in de overgang hebben helaas in mijn ervaring 9 van de 10 keer een flinke bemerking aan het voorbeen (HKO bijvoorbeeld). Daarom doen ze het ook niet (meer) als ze op het achterbeen gezet worden.
elsie1 schreef:Sizzle schreef:Foto's laten maken en buigproef doen. Paarden die een huppeltje maken in de overgang hebben helaas in mijn ervaring 9 van de 10 keer een flinke bemerking aan het voorbeen (HKO bijvoorbeeld). Daarom doen ze het ook niet (meer) als ze op het achterbeen gezet worden.
Maar zouden ze dit dan ook niet moetn doen in vrijheid als ze lopen als het hko of hk is?
IrmaMaandag schreef:Kwestie van timing.... en timen is ervaring en dus oefenen...
Shadow0 schreef:IrmaMaandag schreef:Kwestie van timing.... en timen is ervaring en dus oefenen...
Dat was geloof ik precies het probleem, dat deze ruiter nog niet genoeg ervaring heeft om dit te voorkomen. Het is natuurlijk een heel goed idee om te oefenen en volgens mij wil de TS ook graag leren, maar wat doe je in de tussentijd met dat huppeltje? Het is niet reeel om te verwachten dat iemand dit in een paar lesjes oplost, maar in de tussentijd lijkt het me niet goed voor het paard, en niet fijn voor de ruiter. Dus wat zou jij zien als mogelijkheden om hier wat mee te doen?
elsie1 schreef:je zegt de oplossing al zelf. Negeeflijk rijden en onstspannen.