Sjaak op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Sjaak op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:09

We hebben op het laatste moment toch maar bijgeschreven in Almelo en daar dus een paar proefjes gereden.
Hadden 219, 217, 202 (raar jurylid die onze hele stal niet leuk vindt.. Boos! ), 221 en in de finale 225 en 208 (stom mens die alleen goeie punten geeft als ze je kent).
In de finale liep hij het best. We waren toen 5e, maar hadden bij ‘normale’ jurering 2 of 3 kunnen zijn.
Verschillende mensen hebben foto's van ons gemaakt, dus bij deze..

Door Juul (Elessar op Bokt):

Een artistieke om mee te beginnen Clown
Afbeelding

Losrijden (was een beetje sterk, waarschijnlijk spierpijn)
Afbeelding

Losrijden vlak voor de proef (hij was helemaal niet fijn)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgestrekte galop terugnemen
Afbeelding

Een wissel
Afbeelding

Door Liselot (LiSSy op Bokt):

Losrijden
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgestrekte galop
Afbeelding

Door H2F (www.h2f.nl)

Uitgestrekte draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotografen, SUPER bedankt voor de foto’s!!! Jullie mogen altijd nog een keertje langskomen en Liselot, ik vind het jammer dat je het drafgedeelte gemist hebt!
Commentaar over mijn houding en strakke jasje heeft niet zoveel zin Knipoog en ik ben me er van bewust dat hij af en toe te kort in de hals is. Dat is zn grootste probleem.

Irene2

Re: Sjaak op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:12

ziet er super uit chantal! de foto's zijn echt heerlijk!

jammer van die juryleden..blijft irritant dat het een jurysport is, maar wat zul je eraan veranderen Clown

Doei!!

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:12

mooie foto's
leuk paard:D

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:16

Volg al een tijdje de topics van jou en ik vind Sjaak echt een pracht van een paard!! Vingers aflikken
Je hebt em ook geweldig aan het lopen.
Die eerste foto *artistiek* vind ik echt wat hebben!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:18

Leuk hoor Sjaantje! Vind dat ie, ook in je vorige topic, goed zn achterhand gebruikt.

Heb je nog een foto gekocht van H2F?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:21

Ja de allerlaatste.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:23

Ziet er netjes uit! Commentaar geef je zelf al over dat hij soms iets meer uitgelegd mag lopen. Succes!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:24

sjaantje schreef:
Ja de allerlaatste.

Goede keus!!! Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:26

Die eerste foto heeft Edda hier op Bokt gemaakt trouwens. Haha!
Jij en Sjaak gingen echt super goed in de finale, Chantal!
Jammer dat er een vervelend jurylid jureerde.
Rijden ziet er gewoon erg netjes uit, dus geen commentaar van mij. Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:30

Wow.
Mooie combinatie Chantal.
Had je al even gesproken op de ARD, stonden naast elkaar. Knipoog
Mooi paard hoor!
Maar op sommige foto's wat kort in de hals en achter de loodlijn.

Jammer van de jury.
Maar daar kun je uren over debatteren.
Helaas.........

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:36

Elessar schreef:
Die eerste foto heeft Edda hier op Bokt gemaakt trouwens. Haha!
Jij en Sjaak gingen echt super goed in de finale, Chantal!
Jammer dat er een vervelend jurylid jureerde.
Rijden ziet er gewoon erg netjes uit, dus geen commentaar van mij. Lachen

oke, zal het even veranderen! dat wist ik niet Haha!
edit; oliebol, kan het niet meer veranderen...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:37

kaatje77 schreef:
Wow.
Mooie combinatie Chantal.
Had je al even gesproken op de ARD, stonden naast elkaar. Knipoog
Mooi paard hoor!
Maar op sommige foto's wat kort in de hals en achter de loodlijn.

Jammer van de jury.
Maar daar kun je uren over debatteren.
Helaas.........

Ja, ik kan het me nog herinneren hoor Knipoog Dank je!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:39

sjaantje schreef:
oke, zal het even veranderen! dat wist ik niet Haha!
edit; oliebol, kan het niet meer veranderen...

Haha, maakt niet uit joh. Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:42

Ik ben er niet bijgeweest, maar ik vind je toch wel wat onredelijk overkomen t.o.v. de juryleden. Heeft iemand dat keihard tegen jou beweerd, dat de jury jou laag gepunt heeft omdat ze jouw hele stal niet leuk vindt? Of omdat ze je niet kent?
Ik vind het nogal een gewaagde uitspraak, en alhoewel ik mij er heel erg van bewust ben dat juryleden niet altijd objectief zijn, vind ik toch dat je op moet passen om gelijk je conclusies zo te trekken Lachen

De foto's zien er niet onaardig uit, maar waarom mag er niks gezegd worden over je houding? Met een betere houding denk ik dat je nog hoger zult scoren, dus wellicht is het tóch iets om aan te werken Knipoog

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:45

Citaat:
We hebben op het laatste moment toch maar bijgeschreven in Almelo en daar dus een paar proefjes gereden.
Hadden 219, 217, 202 (raar jurylid die onze hele stal niet leuk vindt.. ), 221 en in de finale 225 en 208 (stom mens die alleen goeie punten geeft als ze je kent).
In de finale liep hij het best. We waren toen 5e, maar hadden bij ‘normale’ jurering 2 of 3 kunnen zijn

Dit blijft toch echt lastig bij dressuur ruiters...accepteren en incasseren. Ik ben het er ook niet altijd mee eens...maar bovenstaand is 3x niet eens - wellicht kun je de teksten tussen haakjes volgende keer alleen denken en niet uiten...komt niet professioneel over en zo wil je wel beoordeeld worden, dus...begin bij jezelf!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:49

Barmat schreef:
Ik ben er niet bijgeweest, maar ik vind je toch wel wat onredelijk overkomen t.o.v. de juryleden. Heeft iemand dat keihard tegen jou beweerd, dat de jury jou laag gepunt heeft omdat ze jouw hele stal niet leuk vindt? Of omdat ze je niet kent?
Ik vind het nogal een gewaagde uitspraak, en alhoewel ik mij er heel erg van bewust ben dat juryleden niet altijd objectief zijn, vind ik toch dat je op moet passen om gelijk je conclusies zo te trekken Lachen

De foto's zien er niet onaardig uit, maar waarom mag er niks gezegd worden over je houding? Met een betere houding denk ik dat je nog hoger zult scoren, dus wellicht is het tóch iets om aan te werken Knipoog

Chantal geeft toch haar mening over de jury's, over hoe zij denkt dat ze gepunt hebben? Daar mag ze best wat over zeggen hoor! Ik had in Almelo ook de pest in een aantal jury's; als je altijd hoge punten rijdt en in de finale niet omdat het dé 'finale' is, dan vind ik het terecht wanneer je zo reageert. En ze wil geen commentaar op haar houding omdat ze zich er al van bewust is. Beetje nutteloze post dus!!

Hij gaat steeds beter lopen zeg, die sjaak! Ik heb je niet in de finale zien rijden, maar het zag er iig goed uit op de foto's.. en dan die staart heej.. Bloos Had die van mij dat maar Haha! Suc6 nog verder Chantal!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:54

MyFee schreef:
Chantal geeft toch haar mening over de jury's, over hoe zij denkt dat ze gepunt hebben? Daar mag ze best wat over zeggen hoor! Ik had in Almelo ook de pest in een aantal jury's; als je altijd hoge punten rijdt en in de finale niet omdat het dé 'finale' is, dan vind ik het terecht wanneer je zo reageert. En ze wil geen commentaar op haar houding omdat ze zich er al van bewust is. Beetje nutteloze post dus!!

Haar mening ja.... Lachen en behoeft dus niet de WAARHEID te zijn Knipoog

nutteloze post? dank je wel Ja

ik zou bijna zeggen - jouw manier van reageren op mijn welgemeende commentaar vind ik net zo nutteloos Lachen

enne... als iemand zich al zó bewust is van haar houding... waarom verbetert deze dan niet? geeft wellicht stof tot nadenken?

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:58

Barmat schreef:
MyFee schreef:

Haar mening ja.... Lachen en behoeft dus niet de WAARHEID te zijn Knipoog

nutteloze post? dank je wel Ja

ik zou bijna zeggen - jouw manier van reageren op mijn welgemeende commentaar vind ik net zo nutteloos Lachen

enne... als iemand zich al zó bewust is van haar houding... waarom verbetert deze dan niet? geeft wellicht stof tot nadenken?

Pfffff.. gáán we weer!
Nougoed, nog 1x dan:
Wie zegt dat zij de waarheid spreekt? Ik zeg toch duidelijk dat ze haar mening geeft? Dat kan en mag en dus doet ze dat ook. Ze wil graag nog even laten weten waarom het dan toch wat minder ging, heb je daar problemen mee?
Ze zegt dat ze zich bewust is van haar houding; denk je niet dat ze daarmee bedoelt dat ze ermee bezig is? Lijkt me wel hoor, voor iemand die Z2 + ZZ-L rijdt..(en nog eens fanatiek traint) Knipoog Maar verder heb ik geen zin om met dit soort discussies Chantal's topic te lopen verzieken, ik reageer dus ook niet meer hierop !!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:01

Iedereen weet dat dressuur een jurysport is en dat zoals bovengenoemde dingen voorvallen.
Heb het zelf ook met een paar juryleden.
Mogen ze je niet? Helaas no way dat je een wp krijgt.
Ach, als je zelf een goed gevoel hebt dan kun je daar toch tevreden mee zijn?

Maar nu weer on-topic.
Die staart van Sjaak. Geweldig!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:02

Rustiger reageren en niet gelijk als een idioot ergens opvliegen kan ook MyFee Lachen
Maar ik krijg sterk het vermoeden dat je er alles aan doet om je "dinnetje" te verdedigen, is echt niet nodig hoor, lijkt me dat ze groot genoeg is om haar eigen mening te plaatsen?

Als je NIET tegen commentaar kunt, moet je GEEN foto's op HAW zetten, hoe vaak moet dit nu nog gezegd worden?

En ZZ-licht heeft hier werkelijk niets mee te maken, sterker nog, dan zou je JUIST netjes moeten zitten Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:03

Ze heeft een goede reden voor haar houding...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:10

Ik vind het mooie foto's en een mooi paard. Jammer alleen dat hij op een aantal foto's in de kaak lijkt te knikken ipv de hele hals welft, maar daar werken jullie vast wel aan.
Ook vind ik dat het geheel wat 'voorzichtig' overkomt, vooral de draffoto's lijken weinig 'power' te hebben. Misschien nog wat werken aan stoer en gedurft rijden en dan vliegen de punten je helemaal om de oren. Leuke combinatie.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:11

Ik vind het erg leuke en mooie foto's en een erg leuk paard. Haha!

Ik zelf rijdt het niveau niet, dus heb daar geen commentaar op. Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:15

Ik heb al vaker topic's van je gezien en vind jullie een prettige combinatie. Je komt goed en redelijk over tegenover je paard, prettige foto's om naar te kijken Ja En Sjaak blijf ik een mooi dier vinden Ja
Off topic, start je komende zaterdag bij het Gouden Ei dressuur? Kan k je zien rijden Tong uitsteken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:44

Ik vind dat je een heel mooi en aansprekend paard hebt. Er zitten echt een aantal prachtige foto's tussen, er zitten er echter ook een paar tussen waarvan ik vind dat hij nogal kort gereden wordt en daardoor het totaalbeeld geeft wat iets minder ontspannen overkomt (maar goed, daar was je jezelf al van bewust OK dan! ).

Jammer vind ik wel dat je opmerkingen maakt als "Hij liep niet fijn" en "De jury mag ons niet dus daarom heb ik niet voldoende punten".

Kijk, als ik nu alles even relativeer; jij geeft zelf aan dat er wat aan je houding scheelt, mogelijk loopt jouw paard daarom niet zo fijn als je normaal van hem kent...En als je paard niet zo fijn loopt (zoals je zelf aangeeft) kun je het de jury toch eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze jou minder punten hebben gegeven dan dat jij waarschijnlijk doorgaans krijgt, toch?

Bovendien ben je nog 5e geworden met een paard wat niet zo lekker liep als hij eigenlijk kan! Dat vind ik een hele prestatie! Dat zou dus eigenlijk betekenen dat jullie een verdomd goede combi zijn die zelfs op een mindere dag het nog in zich hebben om te presteren!!! Ik weet niet hoeveel ruiters jou dat na kunnen zeggen, maar ik denk dat het er niet veel zijn!

Nogmaals, ik vind dat je een geweldig paard hebt waar je hartstikke trots op kunt zijn (maar dat ben je waarschijnlijk ook wel Knipoog ) en ik vind dat je over jullie prestatie ook echt niet ontevreden hoeft te zijn...!!! Ik zou mezelf gewoon voorhouden: "Volgende keer beter, dan verslaan we ze allemaal!". Haha!

Heel veel succes met de verdere wedstrijden, trainingen etc. !!!