Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ga in elk geval niet te snel en wordt niet ongeduldig, dit is toch iets dat tijd nodig heeft. RianneH schreef:Hoe eet ze haar eten? Krijgt ze dat hoog, want dan kan het ook helpen, naast het rijden om haar alles op de grond te geven.
Dit zorgt er ook voor dat ze wanneer ze niet rijdt andere spieren aan moet spannen en los moet laten.
Daarnaast zou ik idd met rijden proberen haar eerst te laten ontspannen, je neemt les, wat al erg goed is hoorGa in elk geval niet te snel en wordt niet ongeduldig, dit is toch iets dat tijd nodig heeft.
k neem er gewoon rustig de tijd voor, en overhaast niks want straks forseer is alleen maar dingen..
. 
en idd ook moeilijk voor het been.. sturen gaat wel steeds makkelijker, omdat ik veel voltes rijd om dr toch een beetje soepeltjes te krijgen, want ze is ook nog behoorlijk stijfjes..
klinkt heel idioot maar ben toch heel erg bang dat ik het eerder fout dan goed doe, dus laat de slof liever liggen
toch bedankt voor de tip
Sisco4life schreef:Je kan evt een slofteugel gebruiken ( jaa..ik zei het, SLOFTEUGEL ) waarschijnlijk flipt zo heel bokt op me
Deze kan je helpen maar ook de boel flink verpesten. Daarom alleen mee oefenen met een instructeur erbij
.
k heb hier nog wel ergens een martingaal liggen.. misschien dat dat helpt
Die overgangen maak ik zowiezo al veel om haar wat actiever te maken en alerter.. daantjuhhh schreef:Sisco4life schreef:Je kan evt een slofteugel gebruiken ( jaa..ik zei het, SLOFTEUGEL ) waarschijnlijk flipt zo heel bokt op me
Deze kan je helpen maar ook de boel flink verpesten. Daarom alleen mee oefenen met een instructeur erbij
Nee ik flip niet.
Maar ik vind wel dat er meer is dan een slof teugel.
En je die alleen moet gebruiken als je weet hoe je er mee om moet gaan!
(en als ik dan hoor: dat ze lui voor het been is, dan denk ik dat slofteugel niet de oplossing is, maar dat een groot deel van het probleem daar ligt, dus heel conseqent je paard aan het werk zetten)

. Die gogue heeft mij ook heel erg geholpen...