v.Uniform@dressuurles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daydream

v.Uniform@dressuurles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:23

Hoi!
Dit is mijn paard met mij tijdens een dressuurles!

Ik moet nog veel leren en verbeteren, zoals mijn zit , bv mijn handen…
maar ja , beide pas 2,5 jaar aan het dressurren
b]Maar ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel trots op mijn paardje dat het zo netjes gaat nu… voor ons doen dan , en tov het verleden....[/b]
Foto 1: wat te diep :
Afbeelding

Foto 2: deze heb ik uitvergroot, wel jammer van mijn blik en die wallen (lijkt meer dan was)
Afbeelding

Foto 3 mooie galopfoto o:
Afbeelding

Foto 4 wat scheef voor door wending buiten,
Afbeelding

Foto 5 mooie galopfoto n
Afbeelding

Foto 6 het paard met de 9 benen en een mond open foto (dit is een eerlijke reportage…maar mijn sperriempje zit ook heel los)
Afbeelding

Foto 7 Galopfoto met extra blauw, mijnalbum is allergisch voor minder dan 400 x 400, maar ben nu bij een andere site
Afbeelding

Foto 8 Kleine galopfoto neus op de loodlijn
Afbeelding

Foto 9 Overgang van galop naar draf: ze kwam eruit met haar hoofd, en ik ga raar zitten, kan nog veel erger, doe altijd raar met overgangen…en dat volledig onbewust: heel hard aan werken!:
Afbeelding

Foto 10 nog 2 kleine fotos bij elkaar
Afbeelding

Foto 11 mijn instructrice en mijn paard
Afbeelding
En ze (mijn(hele fijne) instructrice) heeft zelf haar hoofd ook wel eens op bokt gezet, dus… Knipoog bovendien is het nou niet bijster heel herkenbaar ivm kwaliteit foto.

Wij zijn begonnen als groene combi, groene ruiter met groen paard! (tja, werd verliefd...) En rijden dus 2,5 jaar dressuur...in de les.. en ik had alles verkeerd aangeleerd op de manege dus arme instructrice had hele kluif.
Sorry voor de niet altijd even hoogstaande kwaliteit, maar ik vind het toch een goed beeld geven.
Nou barst maar los :S Ja Knipoog
Laatst bijgewerkt door daydream op 25-06-07 15:08, in het totaal 6 keer bewerkt

daydream

Re: v.Uniform@dressuurles (wel werkende fotos nu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:35

jeej zijn we zo slecht :S

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:40

Nee het is helemaal niet slecht Lachen
Ik vind het er wel goed uit zien hoor, jullie zijn echt een goede combinatie en ik denk dat jullie veel van elkaar kunnen leren! Lachen
Zelf zei je al, op je handen letten, dus je polsen naar binnendraaien, en tenen naar binnendraaien, verder ziet het er wel goed uit hoor Lachen
Wat een leuk paard, ik snap dat je verliefd bent geworden! Haha!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:42

dankjewel!!!!!
(heb net het hele verhaal weggehaald omdat ik dacht dat het anders niet gelezen zou worden, maar voor de geinteresseerden... ik zei oa hoe we pas 2,5 jaar van deze instructrice les hebben, hoe het stress was bij de vorige en dat ik op de manege bijna alles fout aangeleerd had en halve meter scheefzat, en dat we allebei groen waren /zijn en mijn paard net zadelmak was , en ik niet zo'n onervaren paard wou, maar verliefd was geworden! (en nog steeds ben)
Laatst bijgewerkt door daydream op 25-06-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:43

Citaat:
En ze heeft zelf haar hoofd ook wel eens op bokt gezet, dus… bovendien is het nou niet bijster heel herkenbaar ivm kwaliteit foto.

Sorry voor de niet altijd even hoogstaande kwaliteit, maar ik vind het toch een goed beeld geven.
Nou barst maar los :S

Uitgebreide uitleg:
Maarreh… ik heb mijn paard gekocht toen ze circa in 1 week ingereden was, dus kon nog niks… en ik ook niet, want kwam van manege waar ik met zn 14en in 1 groep reed en bijna alleen foute dingen heb geleerd… Het eerste jaar hadden we les van een buiten de bak heel aardig iemand waar wij in de bak alleen gestresst van werden… we sjeesten op het laatst met weggedrukte rug en ik helemaal alles opgetrokken in elkaar van de stress door de bak zonongeveer …
gelukkig heb ik sinds 2,5 jaar een heel fijne instructrice….
Die een enorme kluif aan ons had en dan vooral aan mij de ruiter…(mijn paard omschrijft zij als een heel fijn paard , dus… ) [size=9]ik zat bv zo ongeveer een halve meter scheef…  en nu moet ik natuurlijk nogsteeds heel erg letten op oa recht zitten en de HANDEN vooral…
En ik moet nog heeeeel veel leren…. En ben ik me ook goed van bewust! Vind het (dr) erg moeilijk maar doe echt mijn best en het wordt echt leuker en leuker die dressuur! (straks word ik nog een dressuurfreak…;)
[ In ieder geval worden we elke keer een beetje beter, hoewel de lijn wel eens schommelt, is de lijn overhet algemeen opwaarts qua verbetering!
Dus voor het eerst op HAW !
Herman bedankt voor de fotos.

Ps: nee ik was niet van plan een groen paard te kopen,en nee het is niet verstandig nee, maar ja … werd verliefd…
Sommige fotos zijn korrelig door anti – donker correctie. We begonnen binnen, toen naar buiten, onweer, weer naar binnen… de bedoeling was om buiten te fotograveren maar is door weer niet gelukt…

[img][/img]weet iemand of IMG ook werkt ipv img[/size]
Ik begrijp helemaal niets van dit stuk tekst?

Edit: ik zie nu dat je het hebt weggehaald??

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:45

Probeer je handen wat dicht bij elkaar te houden, ziet er verder netjes uit.

daydream

Re: v.Uniform@dressuurles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:48

@janine, ja was te rommelig, kwam neer op vertellen dat we een groene combinatie zijn en nog heel veel moeten leren, en dat ik verliefd werd op een net zadelmak paard anders had ik een ervarener dier gekocht, wat ik eigenlijk zocht...

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:58

Hoi Daydream!
Ten eerste vind ik dat je een heel mooi paard hebt! De eerste foto is heel mooi. Je hebt je handen ontspannen en als gevolg daarvan stapt je paard meteen lekker ontspannen door in een mooie gang. Ik vind trouwens alle stapfoto's er fijn en ontspannen uitzien, je paard heeft een mooie stap.
In de draf en galop is te zien dat het nog een beetje moeilijker is. Al vind ik het er helemaal niet slecht uitzien. Een paar puntjes waarop je zou kunnen letten:
Op de foto's is een niet erg goed ondertredend achterbeen te zien. Om dit te verbeteren kun je tijdens het rijden heeeel veel overgangen gaan maken. Je focust dus heel erg op het rijden van 'voor naar achter'. Als jij been geeft, moet je paard meteen vertrekken. Je gaat overgangen rijden van stap-draf en andersom, draf-galop en andersom, maar je gaat ook schakelen in de gangen zelf. Dus een paar pasjes middendraf of middengalop. Dit is echt de basis van het rijden. Pas als je merkt dat jouw paard meteen reageert als jij been geeft (als hij dat niet meteen doet, tik je bij met een zweepje of geef je een fellere hulp)kun je een stapje verder gaan:
je gaat erop letten dat je de energie die van achteruit komt (je geeft been, dus wil je dat je paard van achteruit vertrekt) van voor probeert op te vangen. Dan gaat je paard vanzelf makkelijker aan de teugel lopen. En zal hij ontspannen op zoek gaan naar je hand.
samengevat: je geeft been, probeert een beetje 'tegen de hand aan te rijden' (maar let op: Niet gaan trekken, alleen een beetje weerstand geven) en als je voelt dat je paard ontspant en toegeeft aan jouw hand, open je meteen je hand als beloning. In het begin zul je dit heeel veel moeten doen. Maar je zult merken dat je paard alert wordt op jouw hulpen, meteen vertrekt als jij dat vraagt en dan wordt je aanleuning aan de voorkant vanzelf ontspannener.
Dus veel gaan oefenen op overgangen, in het begin niet te veel focussen op 'aan de teugel lopen', als je paard goed aan je been is, ga je proberen ook ontspanning van voor te krijgen.

Veel succes en plaats snel nog weer eens foto's!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:04

Dankjewel voor het commentaar! Dat over het achterbeen ben ik inderdaad aan het leren om er beter onder te krijgen... mijn instructrice zegt dat het nu al beter lukt dan eerder, maar we moeten er nog hard aan werken!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:20

Fijn dat je ook een goede instructrice hebt! Lekker dooroefenen en dan komt het allemaal goed!!!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:23

ja, echt fijne instructrice is het.
vrijdag heeft ze me trouwens precies een heleboel gezegd over de connectie tussen ontspannen handen en dat mijn paard dan beter giing lopen...":) en ze zei: je zal wel mooi kunnen zien op de foto's dat als jij je armen en handen goed hebt, je paard beter loopt

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:42

en dat klopt ook he, dat zie je bijvoorbeeld op beide stapfoto's, en op foto 5 en 6. En de eerste foto van foto 10 is ook echt een heel fijne foto. Hierop is ook het achterbeen goed actief en heb jij een heel nette houding!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:48

ja ik weet het . Mel (= instructrice)zegt alleen maar kloppende dingen volgens mij! maar het is soms lastig, je weet in je hoofd wel hoe het moet, maar je lichaam wil niet... Frusty en na heel veel oefenen wil je lichaam alleen als je er aan denkt.... en dan denk je er niet aan en dan gaat het weer mis! Maar ja Oefening Baart Kunst! Ja Uiteindelijk moet het automatisch goed gaan, maar heb zooooveeel slechte automatismen... in ieder geval weet ik het! Dat is de eerste stap in het verbeteren zegt Mel dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:00

Ik ga helemaal mee met het commentaar van Heleen1988. Zo slecht ziet het er inderdaad helemaal niet uit; er valt nog veel te leren maar het ziet er al aardig uit Lachen
Misschien kun je je armen nog wat meer langs je lijf houden en je handen wat dichter bij elkaar, en af en toe steek je je onderbenen wat af (dat kun je goed zien op de foto met de overgang van galop naar draf). Maar ja, het is natuurlijk erg lastig om iets dat je verkeerd hebt aangeleerd er weer uit te krijgen. Maar met je goede instructrice gaat dat vast helemaal goed komen. Ben benieuwd naar de volgende reeks foto's Lachen ! Veel succes!

Laira__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:09

Hoi!
wat is Platina er mooier uit gaan zien! Ze kijkt volgens mij ook veel liever uit d'r ogen hè. (voor zover je dat kan zien op de foto)
help me wel even herinneren dat ik binnenkort langs kom!
veel succes met dr he, xx

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:39

dank jullie wel!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 18:28

Zo leuk: Ik heb - in mijn manegepaardentijd - meegeholpen op een rijstal op Ameland. Daar heb ik ook les gehad van een leuke instructrice en had haar de link gemaild en dit is wat ze schreef :

Ik heb je foto's ff bekeken en dat ziet er heel oke uit! Zo nu en dan kan ik je nog betrappen op je 'oude fouten' zoals voorover vallen en je onderbenen af laten steken maar je bent al een heel eind gekomen en je paardje ziet er ook super uit! Leuk hoor!

Ben helemaal happy hiermee!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:44

Hey, leuk hoor!
Ik word wel bijna verlegen van zoveel coplimentjes..!
Maar ik denk idd dat de foto's een heel duidelijk beeld geven van de mooie stukken die er nu tussen zitten en de dingen die je nog kan verbeteren.
Verder vind ik het heel knap dat je dit zelf voor elkaar hebt gekregen, Platina is een heel leuk en eerlijk paard, maar zeker niet één die je het makkelijk zal maken, maar waar we het in de les ook al over hadden; daar leer je wel heel veel van!

Nou, lekker zo door blijven rijden en heel veel lol samen hebben en dan over een tijdje nog eens aan Herman vragen of hij foto's wil maken, is wel leuk om dan later weer terug te zien!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 18:09

SparklingApp schreef:
Hey, leuk hoor!
Ik word wel bijna verlegen van zoveel coplimentjes..!
Maar ik denk idd dat de foto's een heel duidelijk beeld geven van de mooie stukken die er nu tussen zitten en de dingen die je nog kan verbeteren.
Verder vind ik het heel knap dat je dit zelf voor elkaar hebt gekregen, Platina is een heel leuk en eerlijk paard, maar zeker niet één die je het makkelijk zal maken, maar waar we het in de les ook al over hadden; daar leer je wel heel veel van!

Nou, lekker zo door blijven rijden en heel veel lol samen hebben en dan over een tijdje nog eens aan Herman vragen of hij foto's wil maken, is wel leuk om dan later weer terug te zien!

Je hoeft niet verlegen te worden... er is alleen maar een paar keer herhaald dat je een fijne instructrice bent Lachen ook volgens Heleen1988 dus een goede , omdat je op het achterbeen let... enne... o ja ik zei ook al dat je volgens mij altijd kloppende opmerkingen maakt over het rijden...maar dat is maar goed ook toch? Zou niet zo best zijn als ik je aanwijzingen niet op zou volgen en denken het beter te weten .. wie wil het nou leren? Knipoog
Laatst bijgewerkt door daydream op 29-06-07 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:51

Jazeker mel is een goede instructrise!
Ik vind platina een mooi dier!
Verder moet je er zelf natuurlijk ook aan werken,maar daar is al heel veel verbetering in.
Ik bedoel met zelf er aan werken dat je paardje niet zomaar even mooi voor je loopt Knipoog
leuke foto's zijn het zeker! Haha!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 18:52

dankjewel!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:20

Ha die "Daydream",

Vind het hartstikke dapper van je om op bokt rijfoto's te plaatsen. Negen van de tien keer worden de mensen neergesabeld maar dat valt in jouw topic 100% mee!
Moet eerlijk bekenen dat de foto's niet zo super helder zijn. Maar het is ook niet eenvoudig om een goede foto van een bewegend dier te maken;-)
Les van Mel dan komt 't helemaal goed Pling

Grtz PB

Ps. Misschien dat we een keer saampjes met onze knollies een buitenritje kunnen maken? Heb je een trailer?

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:40

Heeeej Pays Bas! Lijkt me leuk om een buitenrit te maken... maar heb helaas geen trailer Huilen , nog niet eens een rijbewijs eigenlijk.... dus dat wordt helemaal lastig Knipoog Maarreh...misschien eens in de toekomst?
Herman heeft wel erg zijn best gedaan met fotograferen hoor! En hij heeft speciaal voor mij een uur ofzo gewacht tot ik les had! Dus dat vind ik eigenlijk wel heel aardig. De volgende keer gaat het vast beter.. er zitten nu ook al wel mooie bij.
Groetjes!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:11

Leuk hoor, je paardje op bokt!
Ik weet dat je hard oefent en erg je best doet, nou dat werpt zijn vruchten af, dat zie je!
Gerwoon volhouden en lekker afwisselen met leuke dingen zoals buiten rijden! Knipoog

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 15:10

Iris,

Moest effe goed kijken of dit platina wel was.

Fijn dat je lessen zo goed gaan bij Mell!