marijkje1990 schreef:Nynke wijkt wel vakern maar dat is nog even oefening baart kunst.. probeer nu zonder zweep te wijken... De holle rug dat heb ik van mezelf.. en dat gaat ook niet weg als ik met me bekken kantel. Ik moet Nynke ook goed tegen houden want anders krijg ik weer een ongeluk,, daar heb ik geen zin in... het sjabrak word altijd omhoog in de boom geplaatst maar zakt weer naar beneden. Veder over het zadel.. ik vind dat er een nieuwe moet komen... maar ik denk niet dat haar baasje daar mee eens is. ene Cap is eigenrisico en wat blokje zei.. nou die zit nu naast me en we hebben er al over gekletst.. en nog een keer voor de duidelijk heid ik rij nynke met zweep want anders wilt ze niet lopen en ik kan mijn handen wel netjes houden met rijden als ik een zweep heb.. maar ik heb af en toe de neiging om ze weer verkeerd te doen omdat ik 5 jaar met piano handen heb gereden.. beugels zijn kort ik weet het .. ik heb korte benen dus val ik met nog langere beugels er uit dus probeer ik iets anders.. En nynke hoeft van mij niet altijd netjes te lopen.. aan de teugel blablabla want het is een pony die vroeger veel gedaan heeft en ze heeft er gewoon ook geen zin meer in anders word ze saggie. Nynke heeft vroeger aan western gedaan dus haar benen zijn ook niet meer 100% en daarom ga ik haar ook niet supper rijden.. ze krijgt nu lekker tijdje vrij en gaan er andere mensen rijden die wel leuk op haar kunnen rijden en ook niet al te gevorderd zijn..
je kunt pas goed wijken wanneer je je paard/pony goed voorelkaar hebt, anders loopt je pony gewoon over de buitenschouder weg.
en dat ze vroeger veel gedaan heeft hoeft toch niet te betekenen dat ze nu niets meer kan/of hoeft te doen? Juist die ontspanning van het nageeflijk rijden (lees aan de teugel) zou haar goed doen om die ontspanning te creeren, dan zal ze ook minder heet kunnen worden omdat ze dan aan het werk moet..