Silvita voor het eerst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Silvita voor het eerst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:13

Eigenlijk tweede keer...
Silvita is een 8jarige (elite) merrie Flemmingh x Nimmerdor, bij VDL ingezet voor de fokkerij en enkel IBOP gelopen.
Sinds november is ze in het bezit van Annabel, waar ik Watje ook voor reed. Dochtertje Cara is inmiddels al 5 maanden, dus Silvita wordt het ook een beetje zat Clown
De eerste keer dat ik erop zat was ze nog heel druk en ja, 5 jaar niks gedaan dan rijd je niet zomaar weg. Zillah, die een andere merrie van Annabel rijdt, heeft Silvita nu een paar keer gereden. Zij is groter dus dat gaat net allemaal wat makkelijker.

Anyway, ik heb besloten dat ik Silvita voorlopig ga rijden en ga kijken of het wil klikken tussen ons. Ja, ze is weer groot. Ik weet het, maar het paard past echt niet in de droger. En van schoppen groei ik niet meer- dat hebben mijn ouders al geprobeerd. Haha! De een zal het wel mooi vinden, de ander vindt het niks, maar goed, da's dan jammer. Ik ben zelf heel makkelijk: als ik met het paard stuur, dan kan het. En echt misstaan vind ik het ook niet. Jeannette Haazen is maar een paar centimeter groter en haar paard Nartan nog wel 10 centimeter groter dan Silvita, dus wat dat betreft Clown En daar heb ik diep respect voor.

Anyway, hier dus Silvita... (en ik houd jullie op de hoogte...)
Overigens was het weer gruwelijk wennen, een 'echt' paard. Dat kleintje dat ik aan het inrijden ben is immers 1.23 (hoewel je die dribbelpasjes wel snel zat bent Haha! ) was dit wel weer erg ruim!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mams krijgt ook al haar creatieve momenten Haha!
En mijn nieuwe hoofdstel, een half jaar geleden gekocht voor Watje en nu eindelijk eens kunnen gebruiken...
Met speciaal voor mij gemaakte dressuurteugel in de Kiefferfabriek - ik heb een hekel aan springteugels Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Nouja, jullie zien het. Er valt nog een hoop te verbeteren - met name de beenreactie want die is prut, maar dat kan je het paard niet kwalijk nemen. Maar voor de eerste keer vind ik het prima. Lachen
Tips zijn uiteraard welkom!
(maar opmerkingen als 'ik vind het paard te groot' oid, daar heb ik het inmiddels wel mee gezien Haha! zie uitleg bovenaan)

benniebang

Re: Silvita voor het eerst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:16

Ha! ziet er geweldig uit Shan! Klein dumpje en de grote vriendelijke reus!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:22

En dit is de eerste keer dat de merrie weer bereden werd? Wat een ontzettend braaf dier is dat dan! Aan de instelling van de merrie ontbreekt niets. Vind het een mooi dier (kan ook niet anders met als vader Flemmingh Knipoog ). Ik vind je er zelfs beter op staan dan op Watje. Misschien is deze merrie wat kleiner? Of oogt het gewoon wat kleiner. Vind jullie een leuke combi. Succes ermee! Lachen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:23

Het misstaat zeker niet...zegt ook een kleintje (maar wel iets groter als jij denk ik, ik pas niet meer op 1.23) met een "te groot" paard. Groter zijn is misschien makkelijker, maar als het gaat, gaat het toch?

Voor de rest niet echt iets aan of af te merken, ziet er erg goed uit voor een eerste keer.

Veel plezier!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:26

Mooi beestje, mooi kleurtje.
Ik vind het altijd wel leuk als(niet beledigend) een klein persoon op een groot paard zit.
En ik vind het trouwens helemaal niet verkeerd staan!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:27

VValar schreef:
En dit is de eerste keer dat de merrie weer bereden werd? Wat een ontzettend braaf dier is dat dan! Aan de instelling van de merrie ontbreekt niets. Vind het een mooi dier (kan ook niet anders met als vader Flemmingh Knipoog ). Ik vind je er zelfs beter op staan dan op Watje. Misschien is deze merrie wat kleiner? Of oogt het gewoon wat kleiner. Vind jullie een leuke combi. Succes ermee! Lachen

Silvita & Watje zijn even groot, dus misschien lijkt het dan zo, hoewel Silvita wel hoger op haar benen staat, misschien dat het daaraan ligt?
Ja, merrie heeft zeker een superinstelling. Denk dat ze nu weer een keer of vijf bereden is. Voor mij de eerste 'echte' keer, dus was tevreden.
Ze probeerde op een gegeven moment wel heel erg uit - maar ik heb goed kunnen afsluiten!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:29

Vind het wel een mooi gezicht eigenlijk! Zeker als je ziet hoe het paard onder je loopt (voor een eerste keer). Leuk paard ook! Alleen vind ik je op de eerste foto een beetje apart zitten, maar zal misschien ook wel met de maat te maken hebben Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:30

Laura24 schreef:
Vind het wel een mooi gezicht eigenlijk! Zeker als je ziet hoe het paard onder je loopt (voor een eerste keer). Leuk paard ook! Alleen vind ik je op de eerste foto een beetje apart zitten, maar zal misschien ook wel met de maat te maken hebben Haha!

Nee hoor, daar was ik gewoon nog te druk met het paard waardoor ik wat naar voren kantel en mijn schouders wat meer naar achter mag trekken. Heb je helemaal gelijk in. Haha!
Maar houding is nu ook nog niet mijn 1e prioriteit, laat ik eerst maar lekker aan het paard wennen en sturen, dan komt de rest daarna wel weer Ja

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:59

Je mag wel trots wezen dat je elke keer van die geweldige paarden & pony's mag rijden zeg!
Geweldig beestje, mooie kleur.
En ook al ben je wat kleiner qua uitstraling gaat het er niet minder op worden.
Ziet er goed uit! Haha!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:02

Shanna16 schreef:
Ik weet het, maar het paard past echt niet in de droger.

ROFL Hoezo droog Tong uitsteken

Vind dat je weer een leuk paard onder je kont hebt!! Knap dat je zulke grote paarden aan het lopen krijgt, terwijl je zelf wat kleiner bent! Persoonlijk denk ik dat een D-E pony ideaal zou zijn voor jou, maar daar moet je ook maar net de mogelijkheden voor hebben. Beeld is niet echt storend ofzo, zoals je al zegt, als je er mee kunt rijden is het toch prima?! Knipoog

Heel veel succes verder!!

R0bin_lamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:06

Ik vind het echt een super mooi paard, loopt ook super mooi!! En het is ook een leuke combinatie hoor! Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:22

Ziet dr weer goed uit hoor! Vind t ook niet echt storend de verhoudingen hoor! paard loopt wel netjes voor de eerste keer, gaat helemaal goed komen denk ik!

Maar rijd je watje nu helemaal niet meer dan??

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:25

Roos_s schreef:
Ziet dr weer goed uit hoor! Vind t ook niet echt storend de verhoudingen hoor! paard loopt wel netjes voor de eerste keer, gaat helemaal goed komen denk ik!

Maar rijd je watje nu helemaal niet meer dan??

Nee, dat klikte (in omgang) niet zo fijn, en ze is weer drachtig.
Silvita is in principe ook fokmerrie, maar die loopt veel meer 'van zichzelf', waardoor ik stille hoop heb dat ik lang door kan rijden en snel weer kan oppakken... eerst maar eens zien of het allemaal wil.
Stiekem zit ik toch al over een leuke wedstrijdnaam te denken Haha! Clown
Wil zelf gewoon heel graag dat het klikt en werkt, dus ik ga ervoor!

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:26

Heey. Mooi paard zeg!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:28

Concurrentie voor Maartje met Unicum?? Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:29

Miss_Blimm schreef:

Humm die snap ik niet helemaal? Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:35

Shanna16 schreef:
Miss_Blimm schreef:

Humm die snap ik niet helemaal? Haha!

viewtopic.php?f=10&t=793210&hilit=

Daar ben jij toch een nieuwe concerrente van?? Haha! alleen jij bent iets later begonnen met trainen...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:39

Soh, leuk beest is dat zeg.
Maar ik moet eerst maar zien of het wil klikken enzo hoor, wedstrijden voorlopig nog niet Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:45

Ziet er vriendelijk uit! Ik had niet gedacht dat ze net zo groot zou zijn als Watje Verward Ze komt op mij juist wat kleiner over, of misschien was Watje iets langer gebouwd? Ik vind dit in ieder geval mooier in verhouding Ja

Ze lijkt ook een lekker vlot achterbeen te hebben Ja Komt helemaal goed!
en als je stiekem had gezegd dat het een Jazz is had ik je nog steeds geloofd Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:46

Lijken wel beetje op elkaar. Komt vast wel goed met jou en Sil. Vind je helemaal niet te klein (maar ik ben bevooroordeeld, ik ben ook klein en reed ook gewoon grotere paarden Tong uitsteken). En t gaat er uiteraard toch om hoe het dier loopt Lachen

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:57

Shanna! Wat heb je weer een mooi dier onder je kont zitten daar! Je rijd er erg netjes mee weg!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:15

Leuk hoor shan. Ziet er goed uit

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:08

Wow gaaf paard Shan! Ik vind het eigenlijk nog niet zo misstaan qua maat!
Ik wil snel nieuwe foto's zien hoor! Haha!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:46

Ja hoor, Shan zit ook weer op een andere Haha!
Geweldig Shan dat je overal zo mee weg rijdt.
Ik vind het knap van je op zo'n groot paard, t ziet er al netjes uit.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:12

ik verbaas me elke keer weer dat je elk paard zo gemakkelijk lijkt weg te rijden (misschien is het voor jouw gevoel heel anders Haha! ).

Hoop dat je weer lekker kunt trainen en dan dat we weer veel van je te horen zullen krijgen!