capriole

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:28

sinds twee weken kan zippo capriole.
ik vind dat hij het best goed doet, alleen mag hij zijn achterbenen nog wat meer strekken, maar kom vind het super voor op twee weken tijd.
hij is ongelooflijk leergierig en snapt echt direct alles wat ik hem aanleer.
ben zo trots op hem!
alleen niet op mijn houding letten, voor mij is dit ook een nieuwe oefening die ik op internet gezien heb. Haha!
ben dit namelijk niet gewoon van te doen, het is zowel voor zippo als mij nieuw.
maar verbetering komt wel hoor Tong uitsteken

Afbeelding

saphire

Re: capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:29

Ziet er stoer uit

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:30

Ik vind het er eigenlijk meer uitzien als een huis-tuin-en keukenbok Haha!
Maardat kan ook aan mij liggen. Hoe leer je een paard zoiets aan? Kent hij ook andere oefeningen uit de hogeschool dressuur?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:31

het ziet er wel vet uit !
mooi beestje ook

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:31

haha, ik wilde net zeggen; doet de mijne ook als hij erg boos op me is! Lachen
maar ik volg, ben benieuwd Lachen of hij meer kan, en hoe je het hem hebt geleerd

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:33

Zwartwitje schreef:
Ik vind het er eigenlijk meer uitzien als een huis-tuin-en keukenbok Haha!
Maardat kan ook aan mij liggen. Hoe leer je een paard zoiets aan? Kent hij ook andere oefeningen uit de hogeschool dressuur?

hoe bedoel je een huis-tuin-en keukenbok?

wel ben ook begonnen met piaffe met hem aan de hand en in vrijheid.
komt ook wel dik in orde Knipoog
voor de rest de mezair kan hij ook goed,
met de levade ben ik nog bezig, is niet zo makkelijk.
en courbette is super moeilijk en toch ook vrij belastend voor het paard, weet niet of ik hem dat ga leren.
verder kan hij zijwaarts draven en galoperen, netjes aan de teugel lopen enz...
ok niet op deze uitrusting letten, spaanse oefening met western uitrusting lol Haha!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:37

Naaltje schreef:
haha, ik wilde net zeggen; doet de mijne ook als hij erg boos op me is! Lachen
maar ik volg, ben benieuwd Lachen of hij meer kan, en hoe je het hem hebt geleerd

eerst leerde ik hem mooi steigeren:
hoe doe je dat: je neemt een halster en een stalkoord, liet hem vlot doorstappen, vroeg om kort te stoppen zonder snokken, dan begon ik met mijn zweep te zwiepen en zippo vloog de lucht in, had gehoopt op 5cm bij hem was het namelijk al meer dan een meter dat hij omhoog vloog en ik mee Haha! had hem vast aan een koord dusja, hij trekt je zo mee de hoogte in Knipoog
dan heb ik zachtjes beginnen prikkelen op zijn zijflanken (ik had in men hoofd poep uitslaan) en zippo deed dat.
niet normaal hoe hij mijn gedachten kan lezen als het ware.
verder dan combineren, comando steigeren en terwijl hij naar omhoog gaat tik je met een lange dressuurzweep op de zijkant van zijn poep.
inbegin kan hij wel wat rare sprongen maken omdat hij nog niet goed snapt wat de bedoeling is.
ook is dit voor zippo lastig, steigeren en bokken zit niet in hem, nog nooit gedaan trouwens.
inbegin kon hij mij raar aankijken van "moet ik niet braaf zijn?"
als ik hem geen comando geef maakt hij er ook geen misbruik van, tis echt wel een zaligerd hoor Tong uitsteken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:44

ik moet eerlijk zeggen,dat me dit niet heel fijn lijkt voor het paard,omdat hij bij het neerkomen een flinke klap op zijn rug krijgt,van degene die op hem zit.

succes verder!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:45

Ach ja...hoe verknal ik mijn paard het snelst! Op deze manier zou ik zeggen. Onbegrijpelijk.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:48

aerdenhout1 schreef:
Ach ja...hoe verknal ik mijn paard het snelst! Op deze manier zou ik zeggen. Onbegrijpelijk.

Ik denk het, jij zegt het Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:48

Ik weet niet hoe het eruit moet zien, maar hoe ik het in het flimpje zie zou ik het me paard niet aan willen leren.. ik vind het nutteloos net zoals vele mensen hier hun paard laten steigeren.. wat is het nut om je paard dit aan te leren en met wat voor rijden breng je dit voor ?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:50

El_Beauty schreef:
Ik weet niet hoe het eruit moet zien, maar hoe ik het in het flimpje zie zou ik het me paard niet aan willen leren.. ik vind het nutteloos net zoals vele mensen hier hun paard laten steigeren.. wat is het nut om je paard dit aan te leren en met wat voor rijden breng je dit voor ?

hier enkele filmpjes van de spaanse rijschool:

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

mss heb je er nu een beter idee van Knipoog
zitten nog andere oefeningen bij ook.
dit kan zowel onder de man als zonder de man gedaan worden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:55

Ik heb even in je profiel gekeken, en moet eerlijk zeggen dat je erg leuke dingen met je paard (en) kan. Deze foto had je beter niet kunnen plaatsen. Ik denk dat je best goed met je paard bezig bent ( al is het zeker niet mijn ding) maar met dit soort foto's kun je wachten op heel veel commentaar.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:56

Hmm, ja, ik heb er ook zo mijn twijfels bij. Leuk dat je paard dat kan hoor, maar met een huis-tuin-en keukenbok bedoel ik dat het mij op een bok lijkt die ieder paard weleens maakt als-ie boos is. Knipoog
Verder ben ik het met Snackie eens dat je zelf iets meer mee kan gaan met de beweging.

Ik hoop dat je je verdiept hebt in de materie.. het heet niet voor niks hogeschool Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:56

Ik heb even het filmpje bekeken maar vind het er niet uit zien ik vind het geen eens mooi.. dit lijkt me ook niet goed voor de spieren en botten van het paard.. waarvoor ga jij het gebruiken zo aan je profiel te zien bij je meer een western type en geen spaanse dressuur type.. ik zou zeggen verpest je paard niet en hou het lekker bij het western rijden.. je paard zou maar verkeerd terrecht komen en hierdoor dood gaan je zou jezelf onwijs kwalijk nemen helemaal omdat het je eigen fout is want je weet niet hoe je dit precies moet toepassen aan je paard..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:59

PS...als je zo'n groffe pm stuurt mag dat ook wel openlijk!!!
Je reageerde denk ik net even te snel want ik had net bovenstaand bericht geplaatst!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:59

Zwartwitje schreef:
Hmm, ja, ik heb er ook zo mijn twijfels bij. Leuk dat je paard dat kan hoor, maar met een huis-tuin-en keukenbok bedoel ik dat het mij op een bok lijkt die ieder paard weleens maakt als-ie boos is. Knipoog
Verder ben ik het met Snackie eens dat je zelf iets meer mee kan gaan met de beweging.

Ik hoop dat je je verdiept hebt in de materie.. het heet niet voor niks hogeschool Knipoog

doe men best, het is voor ons beide nieuw hé.
en het we doen het nog maar twee weken ook.
mij hoor je niet klagen.

Afbeelding

het is wel duidelijk aangeleerd hoor en niet omdat hij boos is

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:01

El_Beauty schreef:
Ik heb even het filmpje bekeken maar vind het er niet uit zien ik vind het geen eens mooi.. dit lijkt me ook niet goed voor de spieren en botten van het paard.. waarvoor ga jij het gebruiken zo aan je profiel te zien bij je meer een western type en geen spaanse dressuur type.. ik zou zeggen verpest je paard niet en hou het lekker bij het western rijden.. je paard zou maar verkeerd terrecht komen en hierdoor dood gaan je zou jezelf onwijs kwalijk nemen helemaal omdat het je eigen fout is want je weet niet hoe je dit precies moet toepassen aan je paard..

toch wel.
picadero d'el rocio doet spaanse dressuur, zij gaven me theorie en filmpjes op internet.
en ik probeer het uit.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:02

aerdenhout1 schreef:
PS...als je zo'n groffe pm stuurt mag dat ook wel openlijk!!!
Je reageerde denk ik net even te snel want ik had net bovenstaand bericht geplaatst!

tja, jij reageerde ook heel snel voordat je men profiel bekeek.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:06

Dan nog kan het wel wat minder! En je hebt er wel naar geluisterd want hier komen al de andere foto's.
Als je nog langer op bokt blijft zou ik toch maar wat in dimmen. Op deze manier maak je geen vrienden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:10

Als ik je profiel zie, denk ik ook dat je wel weet waar je eme bezig bent. Toch vind ik het filmpje er niet erg fijn uitzien. Waarom? Tsja, ik denk dat dit inderdaad nogal een zware belasting is voor je paardje. Ook vind ik het niet echt "mooi" om te zien...

Je zei dat jullie hier pas 2 weken mee bezig zijn... Nou weet ik er niet veel van, maar voor mijn gevoel zou het beter zijn het wat rustiger aan te doen...

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:10

aerdenhout1 schreef:
Dan nog kan het wel wat minder! En je hebt er wel naar geluisterd want hier komen al de andere foto's.
Als je nog langer op bokt blijft zou ik toch maar wat in dimmen. Op deze manier maak je geen vrienden.

ik zet foto's en filmpjes neer om opbouwende kritiek te krijgen.
niet om afgebroken te worden.
zoja dan laat ik mij en men paardjes niet afbreken.
denk dat dat toch wel logisch is?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:12

Laura24 schreef:
Als ik je profiel zie, denk ik ook dat je wel weet waar je eme bezig bent. Toch vind ik het filmpje er niet erg fijn uitzien. Waarom? Tsja, ik denk dat dit inderdaad nogal een zware belasting is voor je paardje. Ook vind ik het niet echt "mooi" om te zien...

Je zei dat jullie hier pas 2 weken mee bezig zijn... Nou weet ik er niet veel van, maar voor mijn gevoel zou het beter zijn het wat rustiger aan te doen...

ik doe het rustig aan hoor,
ben eerst begonnen met steigeren en poep uitslaan apart.
dit kan hij al een paar maand.
sinds twee weken geleden vond ik dat hij er klaar voor was om is te combineren.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:15

muiske07 schreef:
doe men best, het is voor ons beide nieuw hé.
en het we doen het nog maar twee weken ook.
mij hoor je niet klagen.

Tsja, ieder zijn ding Lachen
Als het goed gaat en je kunt de oefening nog beter verfijnen zodat ie wat beter uit de verf komt dan op dit filmpje, okee dan. Ik zou er alleen zelf niet aan beginnen, maar dat ben ik Lachen
Succes ermee nog.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:16

Met 'poep uitslaan' bedoel je bokken trouwens?