Hier wat foto's van Olivier. Olivier is een 11 jarige ruin van Ferdinand. We rijden momenteel Z1 en hebben afgelopen zaterdag ons 10e puntje gereden. We mogen dus Z2 gaan starten, maar dat doen we voorlopig nog ff niet! Gelukkig was het in de avond beter weer dan in de middag...
Deze foto's zijn van de kur op muziek in Tinte, tijdens het Tinte Lustrum Concours. Gemaakt door Kathleen van http://www.kathographics.nl nadat ze zelf haar Kur had gereden.
Vorig jaar heb ik deze kur voor het eerst gereden, toen vond Olivier de muziek heeeeel erg eng, waardoor alles mislukte en we een niet zo goed percentage reden.
Dit jaar, voor de 3e keer de kur en nu.... Hij vond het NIET eng!! Wel was hij soms wat terughoudend tegen mn been, maar ach, we hebben heeeeerlijk gereden! En het resultaat was er naar, 4e met 64,5% Ik heb er ook nog een filmpje van, maar die heb ik nog niet op de comp. Ik rij hier met S&T als oefening, normaal rijden we gewoon op trens, maar af en toe een rondje meepikken, moet kunnen.
Hierbij de foto's.

even iets meer been, vond ie niet leuk...

richting contragalop

En de oortjes er weer op...

richting uitgestrekte galop

Net voor volte, hij zakt net iets te diep

ons moeilijkste stukje, appuyeren, te weinig lengtebuiging en te weinig scharen.... toch een 6

net voor uitgestrekte stap, naar de hand toe stappen

schouderbinnenwaarts

Net voor afgroeten

idem

Afgroeten

En heeeeel tevreden!

Heel benieuwd wat jullie vinden. Hij mag voor het mooie een stukkie meer bij elkaar en soms wat meer opgericht, maar moet eerlijk zeggen TIJDENS het rijden van die kur, ben ik nog zoooveel bezig met bedenken wat ik waar en wanneer moet doen, dat het echte rijden nog moeilijk is. Over een paar weken gaan we voor de herkansing!
Hierbij het filmpje van onze kur op muziek. Helaas is de kwaliteit dramatisch, maar is niet anders. Kan mn camera niet aansluiten op de computer, dus heb het gefilmd vanaf de tv en dan ook nog eens uploaden.... tja wordt niet beter.
Als ik het zelf terugkijk, zie ik vooral dat mijn gevoel tijdens het rijden niet goed te zien is. Voor mijn gevoel liep hij erg terughoudend (meestal voel ik dat, alleen niemand ziet het haha) en daardoor ga ik vaak net te gehaast rijden. Nu ik het zelf goed heb teruggezien, gaat het me misschien lukken om rustiger te durven rijden.
Onze moeilijke stukken, de appuyementen (lengtebuiging en tact....) en de middendraf, hier duikt hij teveel.
Hierbij het filmpje!
Olivier @ Z1 Kür in Tinte
om het verschil te zien...
Olivier @ oefenen kur Dit is van een jaar geleden![/quote]
!