Voordat er tig vragen komen over haar staart, zal ik het even uitleggen. Wyo schuurt niet en de staart is ook niet afgebeten door mijn andere merries, zeer waarschijnlijk bijt ze de staart, al liggend, zelf af. Sinds ik daar achter ben spuit ik de staart elke dag in en nu maar hopen dat ze er vanaf blijft. Waarschijnlijk is ze dit gaan doen omdat ze vorig jaar augustus aan ocd is geopereerd en toen een tijdje boxrust moest en daarna alleen aan de hand mocht stappen voor de maanden erna. Voor een 3jarig paard dat altijd de hele dag buiten loopt, is dat een grote frustratie dus zo is het waarschijnlijk begonnen.
Nu dan de foto's. Wyo was superbraaf voor het eerst op ander terrein onder het zadel. Ze wilde erg voorwaarts maar deed geen stap verkeerd.
Eerst even longeren.

Beetje baldadig.

Toen erop, eerst even in de paddock en toen in de grote bak. Wat een attent koppie:

Lekker voorwaarts, dat is ze altijd maar nu helemaal.

Ik rij nu even met het hoofdstel van Razinda, de bovenkant van de lage neusriem is wat te kort, vandaar dat de bakstukken wat te hoog liggen.

Alles was ontzettend spannend, vooral de koeien van de buren die erg dichtbij stonden.

Galop vindt Wyo het leukst, en ze neemt dan ook enorme sprongen, die moeilijk uit te zitten zijn.

Braaf!

Slim paard, ze sprong verkeerd aan en corrigeerde dit door een mooie wissel te springen.

Hier zie je wat een sprongen ze maakt, even belonen voor goed aanspringen.

Nageeflijk is ze nog niet, maar ook niet moeilijk in de mond, dus dit komt vanzelf wel. Af en toe doet ze het al stukjes.

Ik ga er, als het volgend jaar nog net zo is (ze is nu ook 3) extensions in laten zetten.
we lopen ongeveer gelijk op, ik heb nu ook zo 20 keer op Noa gezeten