Vanja en ik tijdens de springles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Vanja en ik tijdens de springles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 09:34

hallo allemaal!

Vrijdag had ik springles met Vanja. het was erg leuk en we hadden er veel plezier in. Toen ik de foto's zag, schrok ik wel een beetje.. Want mijn voeten hou ik heel raar laag. Nooit eerder door gehad, geen idee hoe dat komt. Volgende week ga ik daar extra op letten.

Vanja en ik zijn allebei nog jong, het is nog niet perfect, maar dat komt nog wel. We hebben er allebei erg veel plezier in en dat is het belangrijkste Lachen

We zijn begonnen met draf en galop balkjes, hier zijn alleen geen foto's van.

1. Laag kruisje
Afbeelding

2. Zelfde kruisje ( die oortjes Haha! )
Afbeelding

3. Oxer ( mijn voeten Koe )
Afbeelding

4. Oxer ( moest ik misschien wat meer mee geven)
Afbeelding

5. Weer oxer ( hier heb ik weer te weinig contact)
Afbeelding

6. Oxer ( ja aan deze foto is heel mijn houding fout, maar ik vond Vanja zo leuk er op staan Haha!)
Afbeelding

7. Oxer
Afbeelding

Commentaar mag natuurlijk, maar hou het wel vriendelijk.. Lachen

Wobbus

Re: Vanja en ik tijdens de springles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:42

Wat lief! en een leuk setje, Die voetjes van jou ik vind ze wel lief Duivel
De foto's van je profiel vind ik ook eigenlijk wel mooi!

Xx Wob

GabberGill

ik vind jou voeten heel gevaarlijk zitten verder is het een leuk paardje. Goede spring techtniek heeft ze

jump_girl

ik vind dat je je voeten wel gevaarlijk diep in de beugels houdt. stel dat je valt? dan blijft je voet erin hangen hoor! maar ik vind het voor de rest ziet het er best goed uit hoor Knipoog ! (het is niet gemeen bedoeld ofzo hoor Knipoog )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 09:44

Van mijn voeten weet ik dus, dat heb ik bij de opening ook gezegd Lachen Daar ga ik nu beter op letten. Lachen

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:53

ziet er leuk uit hoor ! je paardje springt inderdaad erg goed ! jij ook hoor maar let op je voeten is idd gevaarlijk!
x sharona

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:55

heey,,

Jammer dat rijtechnisch wat minder gelopen is. Maarja als je plezier heb gehad is dat het belangrijkste net als vanja. Ik vind jullie nog steeds een super leuk stel samen.

En wens jullie nog alle geluk van de wereld toe

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:58

ik vind het er goed uit zien!
het paard EN de ruiter hebben er veel plezier in, het commentaar is al gezegt, en verder vind ik er niks op aan te merken Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:58

Je doet wat ik vroeger deed Haha!. Je moet je armen wat meer naar voor doen.

Love_Blinkey schreef:
Wat lief! en een leuk setje, Die voetjes van jou ik vind ze wel lief Duivel
De foto's van je profiel vind ik ook eigenlijk wel mooi!

Xx Wob

schattig Nagelbijten / Gniffelen.

Verder, leuk paard Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:00

Ik vind je handhouding ook niet echt wat het zijn moet, je gaat wel met je lichaam vooruit.. Maar je handen blijven hangen aan zijn schoft (waardoor ik eigelijk ook niet zo goed snap hoe het komt dat je teugels soms echt te lang zijn en het contact wegvalt). Probeer er op te letten dat je je handen richting zijn mond meebeweegt en toch contact houd met zijn mond!

Verder ziet het er netjes uit hoor!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:02

hey
Ik denk dat je je beugels 1 à 2 gaten korter moet doen. Het lijkt alsof je geen steun hebt, waardoor je je tenen naar beneden duwt, en hakken optrekt. Vandaar dat je voeten door je beugels schieten.
Ik raad je ook aan van ipv deze hoge hindernissen te springen, eerst te werken aan je verlichte zit over cavaletti's en lage kruisjes. Je geeft ook niet mee boven de sprong met je handen, waardoor je zelf uit evenwicht raakt.
Je paard heeft best een goede techniek, dus blijf zeker aan je eigen houding werken. Dan komt alles vanzelf goed!
Veel succes

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:05

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 10:10

Ik moet inderdaad mijn beugels wat korter doen. Maar ik geef wel mee, dat is ook duidelijk op de foto's te zien en ik zit niet achter op de beweging van mijn paard.
Ik zit mijn paard dus niet dwars, en we hebben veel lol.. daarnaast draag ik netjes een cap en bp en heeft mijn paard goede bescherming om, dus vind ik het verantwoord.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:20

Dancie schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-77WYEFU8.jpg

op deze foto zie ik wel degelijk dat het contact weg is maar hoe kan dat dan. Gooi je je teugels losser ofzo

Dat snapte ik ook niet echt goed, mits dat haar handen toch volledig op de schoft blijven "steunen"?

@TS, hoeveel contact behoud je met zijn mond vlak voor de sprong?
En nee, je zit je paard inderdaad niet dwars. En op zo een kleine sprongetjes als deze zal je houding ook zeker niet storen. Maar vanaf dat je hoger begint te gaan ga je wel problemen krijgen... Je paard moet ruimte krijgen om te springen en op deze moment geef jij die ruimte met je teugels en niet met je handen. Als je het contact voor een (hogere) sprong zo losgooit krijg je ofwel een paard dat stopt ofwel een paard dat volledig door de sprong heen gaat. Ook na de sprong zullen je teugels een eerste instantie te lang zijn, en om dan in een parcours meteen terug controle te krijgen is veel moeilijker. Volgens mij is het ook heel moeilijk om echt evenwichtig te blijven zitten op die manier...

Pooch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:23

Beugels een gaatje korter?
Helpt wellicht.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 10:24

Daarom spring ik dus ook geen parcour Lachen Omdat ik eerst nog veel dingen moet leren.
Op dit moment ben ik bezig met leren, zit mijn paard niet dwars én we hebben lol.Dus wat dan het probleem is? Als ik vond dat ik super reed zou ik geen les nemen..Ik neem les omdat ik nog veel moet leren. Lachen

@ Pooch: Ik had dus al gezegd dat ik dat ging doen, wel even lezen he Lachen Anders krijg ik continu de zelfde reacties.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:25

Heyy, ziet er goed uit, ze neemt die oxer als of het niks is ! haha, ik wil ook meedoen in de springles als ik terug ben !!! Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:27

ja logisch maar ik bedoel meer hoe je het allemaal voor elkaar krijgt met bijv. je handen op der schoft en swel je teugels losser. Als je daar de oorzaak van weet kan je daar op letten.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:48

Hey, ik ben bij de les geweest en spring ook met Vanja! Tuurlijk zoals er al eerder gezegd is zijn er nog wat punten waarop ruiter moet letten (ook ik Knipoog ).... Maar ze gaat zeker vooruit met het springen. Vanja spring het allemaal met gemak, maar we zijn heel erg bezig met haar techniek te verbeteren. Ze wil vaak ipv omhoog en naar voren alleen naar voren. Maar ze werken eraan en daarom hebben we ook foto's van elkaar gemaakt zodat we zelf kunnen zien wat er niet goed is.

Ag: Het komt helemaal goed, zo slecht zag het er niet uit in het echt hoor!!!!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:14

Leuke foto's agnes, én gaaf setje Pling
Vanja springt netjes voor haar leeftijd! Probeer je teugels korter te nemen, en dan je hand richting haar mond te doen Haha!
Succes nog!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:25

Ziet er leuk uit!

Beugels inderdaad iets korter dan heb je je voeten waarschijnlijk ook niet meer zo eng ver in de beugels. Ok dit word moeilijk uitleggen maar ik ga het toch proberen. Het lijkt er een beetje op dat je bijna meer mee naar voren gaat met je lichaam als nodig, dat je echt heel hard je best doet om maar mee te gaan. Ik heb altijd geleerd dat je moet blijven zitten, naar de bovenste balk van de hindernis moet blijven kijken en op het moment dat je pony gaat springen ga je dan bijna automatisch genoeg mee na voren (mits je je beugels kort genoeg hebt en je moet natuurlijk wel wat zelf doen ook is niet geheel automatisch). Daarmee voorkom je de boogjes in de teugels en dat je soms alleen je lichaam meegeeft en niet je handen.

Ik hoop dat je het een beetje snapt en dat je er ook wat aan hebt. En misschien probeer je dit ook al maar lukt het gewoon nog niet helemaal, in dat geval gewoon blijven oefenen!

Heel veel succes! Weet zeker dat jullie een top sprinng combinatie gaan worden, het talent is er!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:47

Leuk paardje heb je! Lachen
Ik zou alleen je beugels wel een paar gaten korter doen, maarja dat moet je zelf weten natuurlijk Lachen
ziet er goed uit verder.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:56

Erg leuke fotos! Mooi paard ook btw. Ik wilde nog even kwijt hoe je aan je voeten kan denken:
probeer je hakken uit te drukken zodat je hakken echt lager zitten dan je tenen, tenen omhoog dus. Zo kan je niet erin blijven hangen, heb je meer evenwicht en zal je ook niet van voren eraf kukelen als ze zou weigeren (ik weet hoe dat voelt, sindsdien druk ik altijd mijn hakken uit Haha! )
Succes!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:21

Leuke foto's hoor! En over die foto waar jij je houding fout vindt: er zijn ook mensen die alleen maar foto's plaatsen waar zij er perfect op zitten, goed dat jij ook aan Vanja denkt! Vanja springt leuk Lachen

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:35

Hej, leuke foto's, dat perfect komt idd nog wel joh, gewoon niet te veel aan denken