Ratio's Roco @ Tinteconcours kür op muziek Z1 (film + foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Ratio's Roco @ Tinteconcours kür op muziek Z1 (film + foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 00:16

Wedstrijd rijden vind ik geweldig om te doen, zeker in de zomer. Lekker de grote concoursen af, mooie banen, hopelijk een plekje in de parade of in de prijzen. Maar het allerleukste vind ik kür op muziek rijden. M’n eigen proef, op de muziek die ik leuk vind, dat is toch even wat beter dan diezelfde proef die je tegenwoordig 3 maanden achter elkaar moet rijden Clown . Buiten dat ik kür rijden al een beleving op zich is, maakte Roc en ik ons entree wel op een heel speciaal toernooi. We rijden namelijk op het Tinteconcours, het concours waar ik precies een jaar geleden Kendi gestart heb, voor de aller laatste keer…

Eigelijk ben ik te laat aan de kür begonnen. Voor mijn vakantie kwam er niks meer van en voor ik het wist was 16 juni nog maar anderhalve week weg Scheve mond . Tijd om actie te ondernemen dus. Mijn choreografie had ik op het vliegtuig naar huis al geschreven, dus snel rijden en op film gezet, daarna was het tijd voor muziek monteren.

De muziekkeuze was voor mij snel gemaakt. Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik ontzettend fan van de Pirates of the Caribbean trilogie. Met de 3e film net uit kon ik eindelijk de complete kürmuziek maken die ik wilde, met muziek uit alle drie de films Lachen .

Na heel de week hard geoefend te hebben had ik vrijdag een slechte generale. Omdat ik die week te veel aan m’n kür heb gewerkt, was het rijtechnische deel versloft. Kortom: Roco vond het niet zo grappig dat hij nu ineens WEL op achterhand en opgericht moest Schijnheilig . Roco is niet het paard wat je dan vervolgens in één dag kan herstellen, dus met behoorlijk wat twijfels ging in de zaterdag tegemoet…

Zaterdag ochtend komt inderdaad mijn verwachting uit. Bij het losrijden probeer ik nog Roc zover te krijgen dat hij er goed bijkomt en mooi kan oprichten, maar hij wordt alleen maar narrig en gespannen door. Mijn proeven zijn daardoor ook waarschijnlijk twee van de slechtste die ik ooit met hem gereden heb Nagelbijten / Gniffelen , want niet alleen heeft hij spanning op mij, maar ook op de opgevulde zandplekken op de hoefslag, waar meneer dus mooi niet overheen gaat *LOL* . Op een of andere wonderbaarlijke wijze kom ik toch nog aan 211 en 204 en eindig ik als 3e en gedeeld 4e, waarin ik in die eerste proef nog even € 50,- meepak Vingers aflikken . Gelukkig keek Roco totaal niet naar de tribune, mensen, tenten en speakers, dus ik hoop dat hij vanavond rustig blijft.

Roc naar huis, op stal gezet, Krick rijden, Roc weer in de trailer en terug naar het concours Tong uitsteken . Inmiddels ben ik stik en stik zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen . We besluiten Roc nu niet op z’n huid te zitten, maar gewoon lekker zelf te laten lopen. Dan is hij maar wat langer en achter er minder bij, maar dan loopt hij wel ontspannen door zijn proef, beter dan dat kon op dat moment gewoon niet, daar moet thuis na de wedstrijd weer naartoe gewerkt worden.

Dan wordt ik geroepen door de ringmeester, in draf rij ik naar de hoofdring, wat een heerlijk gevoel om met zo veel publiek om de baan heen te rijden. Roco heeft z’n oortjes erop staan en vind het reuze spannend, maar spookt gelukkig niet. Na mijn intro en nog even wat vlugger aan het been gemaakt te hebben, ga ik op mijn plekje staan en steek mijn hand op. Het gaat goed, tot ik mijn draf muziek inzet. Tot mijn schrik realiseer ik me dat de beat te langzaam is, waarschijnlijk een foutje van mij bij de laatste aanpassing. Ik laat Roc maar wat meer in zijn zweefje komen en probeer alles zo rustig mogelijk uit te rijden, het past gelukkig allemaal nog best waardoor ik echt kan genieten van m’n kür. Roc is volledig bij mij, kijkt nergens naar en is totaal niet onder de indruk van alles om zich heen. In de uitgestrekte stap schuift hij helemaal uit en mede door de muziek staan de haren in mijn nek recht overeind. Dan uitgestrekte galop, hij gaat precies goed weg, ik zit met een smile op m’n paard Haha! ! Helemaal tevreden groet ik af en beloon in Roco. Het kan me niets schelen wat de jury er van vind, ik heb een droomrit gehad!!
Na even wachten was daar dan eindelijk de prijsuitreiking. Ze deden het spannend, beginnen met de laatste en dan langzaam toewerken naar nummer 1 (heel fijn, daar komen de zenuwen weer Clown ). Mijn oud instructrice en ik waren uiteindelijk de enige die overbleven. Ik stond voor nummer 2 al klaar om op te staan (ze rijd zo goed, dat kon gewoon niet) als ze haar naam noemen! Ik had gewonnen Pling Go jij! Go jij! !!! Met een score van 70,75% (69,3% rijtechnisch en 72,5% (!!!) artistiek) ben ik 1ste geworden en kan ik de Mr. Ed cadeaubon van € 150,- euro ophalen! Ik ben echt ontzettend blij en trots op Roco Lovers Hij heeft het toch maar even gedaan!

Anouska heeft tijdens mijn kür foto’s gemaakt met mijn camera (thanks!!)

1: Appuyement, achterhand meer mee en ik zelf recht boven m’n paard blijven zitten.
Afbeelding

2: Appuyement andere kant op, die was beter.
Afbeelding

3: Volte 10 meter voor de jury Kwijl !! Lekker in balans erdoor heen en toch een fijn achterbeen!
Afbeelding

4: Na de keertwendingen naar verzamelde draf, fijn plaatje, ben ook blij dat mijn houding de goede kant op gaat! Ja
Afbeelding

5:Uitgestrekte draf, hij kan meer, word ook wat lang achter het zadel, maar het beeld was nog wel oke.
Afbeelding

6: Uitgestrekte stap, een 8 Pling !! Hij daalde heel fijn in zijn hals en stapte giga ruim over, echt zijn beste gang Ja
Afbeelding

7: Uitgestrekte galop, check mijn grijns Haha! Hij kan meer, maar hij voelde nogal heftig aan richting mijn uitgestrekte galop toe, en aangezien ik naar contragalop toe rij, wilde ik even niet te veel risico nemen Knipoog .
Afbeelding

8: Terugrijden, word hij even wat sterk, ik moet meer op m’n zit terugrijden.
Afbeelding

9: Klaar, Roc vond dat applaus wel heel erg leuk *LOL* !
Afbeelding

10: Zijn mooie koppie Lovers . Zoals Shanna zegt : je ziet hem denken “Was ik knap? Was ik knap?” *LOL*
Afbeelding

En natuurlijk het filmpje van de kür zelf Haha! ! Ik heb de muziek er even opnieuw onder gezet, want er stond een wind en die slaat precies in de microfoon, niet zo’n fijn gehoor Clown . Het filmpje is trouwens met Engelse tekst, dit omdat mijn peetouders & Co. dit filmpje ook bekijken Knipoog .

”She’s a pirate” kür op muziek

Commentaar van de kür (kan je zien op de film)

* Moet in z’n geheel meer gesloten, op het achterbeen en opgericht.
* In eerste schouderbinnenwaarts recht houden.
* Appuyementen achterhand meer mee.
* Verzamelde stap ook echt verzamelde stap, niet middenstap zoals nu.
* Kleine storing halve volte contra galop na de eerste eenvoudige wissel.
* Tweede eenvoudige wissel met drafpassen (ik had m’n been er niet goed bij)
* Meer sprong in contragalop.
* Afgroeten niet vierkant.

Jullie snappen natuurlijk wel dat ondanks dat dit een moeilijke dag was, ik absoluut genoten heb Ja . Ik ben super trots op Roc en had het ook absoluut niet kunnen doen zonder Anouska en Hans die me iedere keer weer coachen. Ook nog even special thanks to Shanna, zij heeft immers mijn kür nog even door de grote controle gehaald en me geholpen met wat kleine dingetjes, thanks meis Lovers !

Groetjes Kate
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 18-06-07 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SeBart

Re: Ratio's Roco @ Tinteconcours kür op muziek Z1 (film + foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:32

Ik vind het er echt super uit zien en idd die ene foto kijkt ie echt zo van en ben ik nou knap. Echt een leuk paard!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:41

Gefeliciteerd met je mooie punten en je eerste plaats Haha!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 04:58

Wauw ik vind het er echt super uitzien! En heel knap dat je Marije achter je hebt gelaten. Ga zo door meid!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 06:30

Hier heb ik maar één woord voor: WOOOWWWW.. Het ziet er echt geweldig uit, dat paard wordt steeds beter onder jou!
Echt, ik heb genoten van je kür en helemaal van de muziek.
Ik vond het prachtig om je tekst erbij te lezen, zo vol emoties.. En helemaal op dit concours..
Het is gewoon een prachtig plaatje, ik kan enkel maar zeggen dat de punten meer dan verdiend zijn zo!! OK dan!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 06:37

ziet er weer super uit hoor Ja mooi ontspannen ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 06:41

Wauw wat een mooi paard Kwijl hele mooie kur Ja

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:01

Ik kreeg er kippevel van, hartstikke goed gedaan Kate! Ziet er super uit! Ja

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:01

wat een leuk paard heb jij
en het commetaar geef je zelf al

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:19

Erg mooi en correct gereden, de kleine foutjes geef je zelf al aan. proficiat met je overwinning.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:23

Gefeliciteerd, heb je toch een vreselijk leuke dag gehad!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:30

Zoals ik al zei kathleen ! Super hoe dat je Roco zo goed voor elkaar hebt gekregen ! nog veel succes..
En een prachtige kur ook !

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:32

Echt super Kate! Krijg kippenvel van het filmpje!
Gefeliciteerd met je punten! Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:33

Super filmpje!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:37

Roco .. Wat een knapperd Lachen En hij is gewoon knap ! Haha!
Super foto's zeg Haha! en heel leuk filmpje .. Wauw Lachen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:03

Het ziet er gewoon spectaculair uit!
Meer kan ik er niet over zeggen!
En vooral met de muziek erbij, heel mooi!!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:09

Ik was er zaterdag bij; kwam kijken naar het debuut van mijn instructrice Mariska Herlaar. Wij zaten langs de kant inderdaad te kwijlen bij jouw proef! Super gave combinatie en een hele leuke kur!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:11

Ziet er super uit hoor!
Past echt heel mooi bij de muziek, knap gedaan! Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:20

Super! Gefeliciteerd met je overwinning Lachen
Heb je kür al wel een aantal keren geluisterd maar toch keer op keer heel mooi! En zeker met beeld erbij Pling

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:25

Mooie kur Kathleen!!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:29

Mooie kur Kathleen!!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:32

Het ziet er allemaal geweldig uit kate.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:35

ik ben er helemaal stil van. Ik heb nu ook de kippenvel op mijn armen staan ! Heel mooi !

Paard en ruiter in harmonie ! Super Lachen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:43

ziet der super uit!!! Vind het ook een leuke muziekkeuze!!!
En jullie worden al echt een combinatie!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:48

Heb toendertijd het verhaal van Kendi gevolgd... wat een geweldig paard was dat en zo'n mooie combinatie met jou erop...

Maar deze kür met Rocco was zeker ook van kippevel niveau Ja Ook al lijkt het voor mij een heel ander type paard als Kendi... weer zie ik een geweldige combinatie Haha! De verbeterpuntjes komen nog wel, ben ik van overtuigd Knipoog Nu eerst nog even nagenieten van de overwinning op die toch wel heel bijzondere plek Lachen