Boy @ springwork in Scapa orange!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boy @ springwork in Scapa orange!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:24

Boy en ik doen zaterdag de 23e mee aan een onderlinge wedstrijd bij een stal uit de buurt. Daarom zijn we vandaag begonnen met trainen.Hij heeft er van de 30 sprongen geen een geweigerd, en ook geen een balk eraf gegooid! Het ging op zich heel lekker, jammer genoeg ziet het er op de foto's niet zo uit als hoe het voelde. Ik ga niet teveel eigen commentaar geven omdat ik heel benieuwd ben naar wat jullie zien. Commentaar en tips zijn erg welkom, zodat ik daar deze week aan kan werken!

Van het instappen geen foto's Vork

1. Teveel op de voorhand.
Afbeelding

2. Duidelijk probleem in het begin van het rijden, slecht voor het been..
Afbeelding

3. óók linkerhand moet recht blijven Rolleyes
Afbeelding

4. Achterhand word al beter
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.inspringen
Afbeelding

7. Idem
Afbeelding

Omdat ie echt niet goed aan mijn been was zijn we even flink wat overgangen gaan rijden. Aanspringen, terugpakken, aanspringen, wegrijden, opvangen, wegrijden, etc Lachen

8. Wegrijden, lekker achterbeen Vingers aflikken Nu alleen van voor nog wat loslaten
Afbeelding

9. Bloos!
Afbeelding

10. Van hand veranderen
Afbeelding

10. Benen, rug en handen Vork
Afbeelding

11. Het bewijs dat ik mijn knieën echt niet aandruk *LOL*
Afbeelding

12. Niet slecht Vingers aflikken Hij heeft de balk er niet afgegooid Knipoog
Afbeelding

Kom maar op Haha!

merith_ezra

Re: Boy @ springwork in Scapa orange!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:26

wihoo de eerste Knipoog

ziet er leuk uit maar probeer je hakkenmeer uit te drukken,,,

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:27

mooie pony. misschien is een grondbalk ook wel handig Knipoog

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:29

Grondbalk indd. En wat heb jij een knik in je polsen, of zie ik dat nou zo verkeerd?

Ik vind het een hele leuke pony, en alvast veel plezier met de onderlinge wedstrijd!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:30

jij was zeker te lui om meer balken naar buiten te dragen Knipoog achja, ik geef je geen ongelijk hoor!
Hij lijkt wel al wat fijner in de aanleuning maar dat komt natuurlijk doordat ik er van de week zo geweldig op heb gereden Clown Haha!
springen ziet er ook goed uit, succes volgende week zaterdag!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:33

Je ziet er uit alsof je zometeen over de twee meter gaat springen. Tong uitsteken Je hoeft niet zo ver uit het zadel te komen, dus wat dichter bij het zadel blijven met je kont dan toren je ook niet zo boven je paard uit, sommige momenten de handen wat meer mee te geven, inderdaad hakken uitdrukken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:34

leuke fotos
en oranje staat em heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:35

Joica schreef:
mooie pony. misschien is een grondbalk ook wel handig Knipoog

Helpt dat ook als hij die met de wedstrijd geen heeft?

Flew schreef:
Grondbalk indd. En wat heb jij een knik in je polsen, of zie ik dat nou zo verkeerd?

Ja klopt! Geen flauw idee hoe ik daaraan kom, ben bezig om hem eruit te werken Bloos

Verder iedereen bedankt voor de tips!

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:35

Wat is Boy toch een knappe pony Ja
Dat Scapa orange staat um goed Vingers aflikken

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:36

Leuke foto's Laura!
Dat oranje staat toch wel leuk op een vosje Lachen!

Je mag inderdaad wat minder uit het zadel komen, maar verder ziet het er leuk uit!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:37

Zo ziet er gaaf uit hoor! Leuk paardje heb je onder je kont zitte! Haha! Over springen heb ik weinig te zeggen aangzien ik daar weinig over weet Tong uitsteken Succes in ieder geval op je wedstrijd! Lachen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:37

Hm, een grondbalk is indd wel handig. En wat ligt je zadel ver naar voren? Of lijkt dat maar zo.. Als ik eerlijk moet zijn vind ik het er niet zo fijn uit zien Bloos Te gespannen/geforceerd ofzo..
Laatst bijgewerkt door Talisa op 17-06-07 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:39

Inderdaad bij het springen wat dichter bij je paard blijven anders leg je ook je zwaartepunt te ver naar voren. Verder helpt het misschien om je paard lekker lang en laag warm te rijden (en dan dus lekker vlot voltes rijden e.d) en pas als je paard lekker aan het been is hem een beetje gaan oppakken. Het lijkt nu alsof je het in de verkeerde volgorde doet, maar dat kan ook aan de foto;s liggen. Jullie zijn verder wel een hele leuke combi om te zien!

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:42

Ziet er netjes uit Laus! Alleen iets minder ver uit het zadel komen idd, en je handen mogen af en toe ook iets meer mee, maar verder is het goed! Ja

Oranje staat 'm lekker Vingers aflikken
& Succes met je wedstrijd OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:47

Talisa schreef:
Hm, een grondbalk is indd wel handig. En wat ligt je zadel ver naar voren? Of lijkt dat maar zo.. Als ik eerlijk moet zijn vind ik het er niet zo fijn uit zien Bloos Te gespannen/geforceerd ofzo..

Ligt idd beetje te ver naar voren, was me nog niet opgevallen!
Wat raar, hij liep juist super ontspannen en los door z'n lijf!

DarkShines schreef:
Verder helpt het misschien om je paard lekker lang en laag warm te rijden (en dan dus lekker vlot voltes rijden e.d) en pas als je paard lekker aan het been is hem een beetje gaan oppakken. Het lijkt nu alsof je het in de verkeerde volgorde doet, maar dat kan ook aan de foto;s liggen. Jullie zijn verder wel een hele leuke combi om te zien!

Ik krijg hem heel moeilijk laag en lang, zonder dat hij in de spanning schiet. Naar mijn gevoel is dit een fijne manier bij hem!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:55

Leuke pony Lachen
Je moet idd wat jezelf al zei je knie meer aangesloten aan het zadel houden, onderbeen niet te ver naar achter brengen, hak uitdrukken.. Handen stukken meer meegeven en je rug ontspannen, hij moet recht zijn maar nu is hij hol en gespannen! Maar ik vind jullie een fijne combinatie om te zien Lachen!

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:55

leuke foto's Laura...oranje staat hem leuk Lachen

Bij de eerste foto's viel me op dat je je hakken iets meer uit moet drukken, later was dit al beter Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:58

Talisa schreef:

Inderdaad.

Ik zie op welgeteld 1 of 2 foto's zijn oortjes naar voren staan (en dat is niet bij allemaal oplettendheid) + dat je nogal strak in je armen bent...
en steeds op je dijbeen vastzetten..

Setje staat hem super trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:04

Dat strakke vanuit mijn armen zie ik niet, ik rijd juist heel erg vanuit mijn polsen, vandaar ook die rare knik..
Op foto 7 zie je hoe mijn arm er gespannen uitziet, dat zie ik op de rest vd foto's niet?
En een conclusie trekken dat hij gespannen loopt omdat zn oren naar achteren zijn vind ik knap. Ik zit constant tegen hem te mompelen dus ik denk dat hij gewoon op me let..
Vind het heel jammer dat er op de foto's iets anders is te zien dan hoe het voelde.. Misschien moet je maar weer eens komen kijken Knipoog !
Mn handen zitten idd heel fout, daar moeten we echt op gaan letten!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:13

Talisa schreef:
Als ik eerlijk moet zijn vind ik het er niet zo fijn uit zien Bloos Te gespannen/geforceerd ofzo..

Viel mij ook op! Misschien kun je proberen om iets meer te ontspannen in je hand en in je zit en je paardje iets meer de ruimte in de hals geven? Misschien lastig door alle opgewondenheid van het springen, maar je kunt er natuurlijk altijd aan werken Knipoog.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:16

ik denk dat het 'gespannen' beeld vooral komt door je houding, als je, je teugels wat korter pakt en je handen meer voor je zet zal het beeld al een stuk anders zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:18

Ja ontspannen in mn hand moet ik idd aan werken, vind het loslaten erg moeilijk! Ik vind hem persoonlijk niet te kort in de hals, kan je mss een foto als voorbeeld aanwijzen?

@Kyra: Denk ik ook, is lastig, om na 7 jaar rijden je teugels op maat te nemen Vork Rolleyes

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:23

Dat springen gaat vast goedkomen. Het altijd een fijn gevoel als je pony of paard graag springt. Ik heb alleen een paar puntjes wat je houding betreft. Je kan proberen je armen iets meer aangesloten aan je lichaam te houden. Je benen proberen iets meer te ontspannen dus iets meer uitdrukken en proberen je rug recht te houden. Want nu heb je wel een erg holle rug. En misschien niet zo ver uit het zadel komen. Verder ziet het er netjes uit en succes ermee.

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:29

Daar heb je mijn tegenstandster voor volgende week Cool
Ik ga geen commentaar geven, want daar ben k niet echt goed in Clown
Mooi setje Lovers

Tot Donderdag Doei!

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:29

Hey laura!
Leuke foto's van boy!