Rosa sinds september springen :=

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Rosa sinds september springen :=

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 17:11

Tja Clown
Moest toch maar weer eens gebeuren dus ik heb een paar sprongen gemaakt, we moeten het echt weer oppakken, ze was trouwens echt moe vandaag, dus weigerde ze!!! Dat deed ze nevernooit maargoed, het komt vast wel goed,
ik moest trouwens enorm aan haar wennen, heb wel veel gesprongen met mijn andere pony Knipoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en toen lazerde ik bijna hahaha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de laatste met lang teugeltje
Afbeelding
Afbeelding

Commentaar komt u maar hoor Knipoog

Buckje

Re: Rosa sinds september springen :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:14

hihi hoe meer ik deze fotos zie hoe graag ik ook wil springen ! erg leuk om te zien !

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:15

uhm, ik weet niet of het weigeren was op de vermoeidheid hoor, er zijn heel veel paarden die weigeren op deze hoogte zonder schuine balk eronder, dan is het gat te groot... Ook snap ik niet echt dat je niet gewoon stopt als ze moe is... maar dat zal wel aan mij liggen,

Voor de rest wat een mooie zit heb jij. leuke pony

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:16

Wat een leuke foto's! Ziet er netjes uit.
Echt een leuk beestje is het. Heel mooi.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:16

Op deze hoogte kunnen ze makkelijk springen hoor met een grondbalk, zonder schuine balk .. Knipoog
Ziet dr wel goed uit Alex! Ja
Had je verder wel t idee dat ze t springen weer leuk vond? Lachen

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:17

ziet er leuk uit hoor! alleen het lijkt of je cap misschien te groot is, op de eerste foto's moet je er helemaal onderdoor kijken Nagelbijten / Gniffelen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:17

Hihi sommige foto´s zijn wel grappig hoor alex Haha!
Maar ach gewoon veel oefenen en dan gaat het straks weer toppie Lachen

*mijn cap zit ook wat lager op mijn hoofd, vind ik wel relaxt want dan kijk je teminste netjes naar voren.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 17:20

__PSM__ schreef:
....

Ik zal het even toelichten;
ik had al veel gedressuurt voordat ik begon met springen, en had echt moeilijke oefeningen gedaan, en toen nog wat sprongetjes. Rosa en ik zijn koek en ei en ze maakt nevernooit gebruik van situaties, ik heb hem daarna gewoon nog gesprongen hoor. Maar het is niet zo dat als ze niet meer wil dat ze dan zo doet. Dus ik was heel tevreden Knipoog En ik ben helemaal niet bang ofzo, daar ligt het niet aan. Als Rosa weigerd, is er echt iets, dan zit ze niet te focken, want dat doet ze niet. Aron daar in tegen zou dit wel doen Knipoog

@Sharona, ja hij is ietwat groot, maar een maat kleiner is weer te klein en alle andere caps die ik gebrobeert heb zadel niet goed bij mij Knipoog

@ Sab, ja nou ze vond het wel leuk, ze werd helemaal wakker, maar kakte dus snel weer in Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:36

Super hoor dat je Haf zo springt Haha! !

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:41

Hele mooie zit+houding! Leuke pony ook! Denk dat dwarsbalk zal helpen Ja
Grappig, heet de poon voluit Rosa..? Das mijn naam Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:38

Je springt netjes, geeft genoeg mee etc. Netjes Ja. Alleen zou ik wel niet te veel hoger mee gaan springen, zo te zien kan deze pony niet echt veel hoger. (zelfs indien die weiger foto's er niet opstonden, had ik dit nog gezegd hoor, aan te zien hoe veel je haflinger nog overschot heeft Knipoog )

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:40

ziet er goed uit Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:41

Leuke fotos, ziet er netjes uit Haha! volgens mij kan hij wel veel hoger hoor, gewoon trainen! Tong uitsteken

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:42

Ziet er leuk uit, en je haffie, echt een plaatje!!! Kwijl
Inderdaad zoals Fiekhe zegt, ik zou ook niet veel hoger gaan. Maar als je meer traint, zou daar natuurlijk verandering in kunnen komen. Lachen

Succes er nog mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:50

Die springt zeker niet slecht!
Succes verder met Roosje Lachen

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:52

fiekhe schreef:
Je springt netjes, geeft genoeg mee etc. Netjes Ja. Alleen zou ik wel niet te veel hoger mee gaan springen, zo te zien kan deze pony niet echt veel hoger. (zelfs indien die weiger foto's er niet opstonden, had ik dit nog gezegd hoor, aan te zien hoe veel je haflinger nog overschot heeft Knipoog )

Dit is ook pas de eerste keer dat ze dr weer mee springt..
Logisch dat ze niet hoger gaat..
Maar als ik voor mijn paard een steiltje van 90cm neerzet dan gaatie daar ook écht niet met een halve meter lucht overheen.. Clown
Dat zegt vrij weinig over hoe hoog die kán springen.. Knipoog
Volgens mij kan Rosa veel hoger dan dit, alleen moet je het uiteraard gewoon rustig opbouwen..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 23:55

haha kan met Rosa inderdaad prima 1.10 springen Vork maar zoals ik al zei, ze was moe en het was lang geleden Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 23:56

we hebben Rosa gewoon Rosa genoemt, ze heet officieel Kim, en soms noem ik der Rosalinde, maar tis eigenlijk gewoon Rosa

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:12

ik vind dat het er goed uitziet.

ik vind ondanks dat ze moe is dat ze het goed gedaan hebt. en vooral naar zo lange tijd niet meer gesprongen te hebben

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:12

Ik vind dat jij toch zulke leuke haflingers heb he Haha! aron vind ik ook al zo leuk Haha! en dan een paar foto's van je profiel, volgens mij heb jij echt een geweldige band met ze! zeker met rosa, het springen ziet er ook goed uit en weigeren kan natuurlijk altijd wel eens gebeuren!

Edit: rosa is ergers verre familie van mij verzorg haflinger Tong uitsteken stephan van het hout allebei opa van Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:35

Fiekhe, ik ben het zeker met Quidou is ! Dat is echt niet waar.
Zo werd er op oefenparcour tegen mij gezegt dat ik met mijn Fjordje van 1.42 maar niet hoger moest gaan als de 80 cm omdat hij geen ruimte meer had (echter wel foutloos). Nou, we gaan nu na veel trainen ook gewoon over een 1 meter parcour en ons recor is 1.25 Ja.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 10:40

@Valerie, ja bedankt, met Aron is het meer oppervlakkig hoor maar Roos en ik hebben wel echt een band Knipoog
@Amber, idd, ik denk ook eigenlijk dat ons koudbloedjes nog als bedreiging in de springsport worden gezien Knipoog

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:48

Quidou schreef:
fiekhe schreef:

Dit is ook pas de eerste keer dat ze dr weer mee springt..
Logisch dat ze niet hoger gaat..
Maar als ik voor mijn paard een steiltje van 90cm neerzet dan gaatie daar ook écht niet met een halve meter lucht overheen.. Clown
Dat zegt vrij weinig over hoe hoog die kán springen.. Knipoog
Volgens mij kan Rosa veel hoger dan dit, alleen moet je het uiteraard gewoon rustig opbouwen..
Hoe kan ik dat nu weten dat het de eerste keer is dat ze er weer mee springt. Dat kan ik niet uit haar topic opmaken. Dit lijkt me eerder een centimeter of 60 ipv. 90 (tenzij ik niet goed kan inschatten Clown ). De paarden die ik al gereden hebben, die dat springen gaan er allemaal ruimschoots overheen als ze een meter kunnen springen. (over 90 cm gaan ze idd met wat minder overschot overheen) Maar laat ik uiteraard niet alle paarden over 1 kam gaan scheren en indien ik had geweten dat dit de eerste keer was sinds ..?.. dat ze er weer mee sprong, had ik m'n mond daar wel over gehouden. Met rustige training en goede, rustige opbouw zal dit paardje uiteraard hoger kunnen.

edit: pahaha nu ziek in de titel 'september' staan Blond Tong uitsteken nuja, ik lees de titels nooit "aandachtig".
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 18-06-07 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:49

Alexx schreef:
@Valerie, ja bedankt, met Aron is het meer oppervlakkig hoor maar Roos en ik hebben wel echt een band Knipoog
@Amber, idd, ik denk ook eigenlijk dat ons koudbloedjes nog als bedreiging in de springsport worden gezien Knipoog
citaat: ik denk ook eigenlijk dat ons koudbloedjes nog als bedreiging in de springsport worden gezien Knipoog dit is toch niet op mij?! Ik heb totaal niets tegen koudbloeden! Vind haflingers zelfs enorm plezierige paardjes Ja. En het bewijs dat ze het in de hogere klassen aankunnen is ook al erg lang geleverd Ja.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 15:46

neee neee Fiekhe was het niet! Haha!

Rosa heeft ook tussendoor nog eens een enorm veulen op de wereld gezet en is natuurlijk geen paard maar een pony Knipoog