'Gewonnen Shet' Switch @ Dubbele longe work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

'Gewonnen Shet' Switch @ Dubbele longe work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 18:48

Daar zijn we weer!
Voor mensen die Switch niet kennen, en zich afvragen hoezo er 'gewonnen shet' in de topictitel staat, hier het topic met het hele verhaal waar het allemaal mee begon Vork http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=764164&hilit=

Met nieuw passend menhoofdstel en al Haha! Precies dezelfde als dat Otje heeft, maar toch dik 2 maten kleiner.... Clown Na 9 gaatjes bijmaken in de bakstukken aan iedere kant, 2 gaatjes in de neusriem en 2 gaatjes bij de bovenste 'bakstuk/oogklep'riempjes, past hij precies.
Meneer moest wel even wennen aan het feit dat hij nu met oogkleppen op moest lopen; geluid achter of naast hem wat hij niet kon zien was natuurlijk beetje eng, maar da's logisch. Hij pikt alles vrij snel en goed op, het is voor mij alleen een kwestie van érg rustig zijn en blijven, bijna overdreven rustig soms, omdat hij in nieuwe situatie's nog wel eens een beetje paniekerig kan reageren, en kan dan soms van het kleinste dingetje in de stress schieten.

Sinds zo'n 1,5 week zijn we dus volop bezig met trainen aan de dubbele longe en de lange lijnen, hij pakt het super op en snapte al na de 1e training precies wat ik bedoel.
Door een S van hand veranderen aan de dubbele longe vond hij eerst nog maar vreemd, ook daarvan kon hij in de paniek schieten. Na verschillende keren oefenen echter ging het al een stuk beter, Nu hoef ik alleen nog maar hulpen te geven (Léeeetopp, Links!/Rechts!, gevolgd door ruimte geven met binnenleidsel, met buitenleidsel iets vragen en zo de wending inzetten) hoef nu zelfs alleen maar stemcommando te geven en druk van binnenleidsel af te halen.

In tegenstelling tot Otje is hij supermakkelijk lekker ontspannen te krijgen aan de dubbele longe; na zo'n 10 min. loswerken in stap gaat hij lekker over zijn rug lopen, kopje mooi laag en ontspannen.

Hier dus maar even de foto's. Even een aantal puntjes ter verduidelijking:

- Normaal gesproken longeer ik altijd met de menzweep + klaptouwtje, deze word echter gemaakt, dus een lange dressuurzweep waar ik voorzichtig een tikje mee op de leidsels geef volstaat voor eventjes ook Clown
- Ik ben niet degene die longeert, ik maak de foto's. Dit is verzorgster Suzanne, die het dubbel longeren steeds meer onder de knie krijgt, ze deed het echt super gisteren.
- Switch is vrij licht en soms gevoelig in de mond, hij is nog niet echt gewend aan de druk waarmee ik toch soms werk aan de dubbele longe en voor de kar. Vandaar dat hij ook regelmatig zijn mondje opensperd, alhoewel er dan helemaal niet zo'n grote druk op de leidsels zit... hier proberen we aan te werken.

Dit alles dus ter voorbereiding op ons 'einddoel'; Switch voor de kar, en evt. straks in 2span met Otje.

1. Eerst maar eens even 3 filmpjes van het Door 'S' van handveranderen aan de longe Voor Suzanne nog beetje ingewikkeld volgens mij, maar gaat al best wel netjes Lachen En dan ook nog zonder men/longeerzweep switch in actieve draf houden tijdens en na van hand veranderen Knipoog
Filmpje 1:http://www.youtube.com/watch?v=1a_W578L_Lk
Filmpje 2:http://www.youtube.com/watch?v=iSdwCAFw1SY
Filmpje 3:http://www.youtube.com/watch?v=gtOO1XljVio

2. De foto's:
Lekker loswerken in stap; leidsels hangen in boogje, normaal met redelijke druk, maar daar is hij zelf dus nog niet zo aan gewend Knipoog Hier ook Suzanne in beeld.
Afbeelding
3. http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVMAEV6P.jpg
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. http://www.mijnalbum.nl/Foto-AKWYQD4Q.jpg
8. Afbeelding
Dit vind ik zelf een mooie foto Lachen Hier op de achtergrond onze 2 hengst-nakomelingen van Otje; Lichte rechts is Ysbrand (2005) wat donkere links is Cupido (2006)
9. Afbeelding
Hij is al een stuk zwart/grijzer geworden Lachen
10. Afbeelding
Hier loop hij erg netjes Vork
11. http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KKIVJR3.jpg
12. http://www.mijnalbum.nl/Foto-M36HVFWR.jpg
13. http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZUESYHGV.jpg
14. Afbeelding
Hier dus klein beetje mondje open, hij schuimt wel een klein beetje, knabbelt ondertussen ook wel lekker op het bit, dus dat is wel goed teken.
15. Afbeelding
16. Afbeelding
Hier valt hij over zijn schouder weg en probeert 'naar buiten te vallen'; hier werken we nog aan, dat is soms een kleine ondeugd die zo af en toe eens de kop opsteekt Lachen
17. Afbeelding
Netjes, maar wel weer mondje open... Koe
18. http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSUBOWCL.jpg
Goedzo! mooie binnenstelling Haha!
19. Afbeelding
Hier lekker ontspannen, hoofdje naar beneden, dáár willen we naartoe, goedzo! Vork
20. http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVD3URRN.jpg
... en Suzanne maar braaf meelopen Clown Knipoog
21. Afbeelding

Tot slot nog een mooie graasfoto Lachen
Afbeelding

En zijn mooie staart, na wat was- borstel- en uitpluisbeurten Kwijl Vingers aflikken
Ben trouwens wel trots op zijn mooie, ronde kontje Lachen Al mogen zijn achterhand en hals wel flink wat bespierder worden, maar daar word dus ook aan gewerkt Lachen

Afbeelding
Doei! Je ziet; hij word goed aan de bak gezet Knipoog (zijn conditie is eigenlijk best nog wel prima) Tot het volgende HAW topic Lachen
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 16-06-07 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Ogrop

Re: 'Gewonnen Shet' Switch @ Dubbele longe work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:54

Joyce, je toverbal ziet er heerlijk uit. Je verzorgstertje doet het goed, je geeft zelf overal aan waar je/switch/en je verzorgstertje op moeten letten. Dus dat komt helemaal in orde!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:17

Dankje Soet Lachen niet alleen naar de pony's en naar Suzanne, maar ook zeker naar mezelf en de training kijk ik meestal erg kritisch Lachen zo is het halthouden (én blijven stilstaan) ook nog zeker een verbeterpuntje, erg belangrijk wil hij voor de kar komen te staan.

Na een algehele wasbeurt (met Zwitsal Baby Shampoo Clown ) zag hij er weer prima uit; er kwam bruin water van hem af Clown hij had helemaal zo'n 'vetlaagje' en dat hele vettige is er nu een beetje af. Lachen

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:24

Switch doet het goed hoor Ja
Het is ook een leuke pony Joyce.

Alleen je typt wel een lang verhaal ROFL

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:25

BertBaley schreef:
Switch doet het goed hoor Ja
Het is ook een leuke pony Joyce.

Alleen je typt wel een lang verhaal ROFL

Je kent mij toch?! Vork Clown

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:26

Ja daarom Clown

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:29

Wat een leukie zeg! zeker als je dat kado krijgt!

Tyrza_ws

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:31

Wat een schatje echt leuk !

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:45

Wat een dotje.. Lovers
Zo 1 wil ik ook wel winnen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 20:03

Dankjewel Lachen jaja, hij is me zeker meer waard dan de €2,= die ik er voor 'betaald' heb Clown Lachen

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:08

Leuke foto's , ziet er heel netjes uit! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 20:14

Dankje leandra Lachen tsja, dat met die buitensingel los ik dan zo maar eventjes op, anders wappert het zo los Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:18

Hey, ziet er goed uit hoor en haha de manier waarop je hem gekregen hebt is echt te gek!

Alvast een koude winter gewenst hihi dan heb je veel plezier van je menschort!

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:27

Wat lief Haha!
Ga je hem later ook voor de kar doen ?
Ziet er wel leuk uit Ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 20:38

Dankje marjon Haha! koude winters deren mij niet langer, zal ik maar zeggen Tong uitsteken met mijn mooie menschort trotseer ik het koudste weer Clown

Lennek: dankje Knipoog als het volgens planning gaat, loopt hij binnen een aantal weken inderdaad voor de kar, en gaat hij na een aantal keer enkelspan te hebben gelopen samen met onze ervaren merrie in 2span Knipoog

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:44

Hey Joyce, ziet er leuk uit die Switch! Haha! Handig dat je hem met Switchal Knipoog hebt gewassen, ruikt ie lekker fris! groetjes

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:47

Wat schatig zeg, hij doet het al erg goed zo te zien! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 20:48

Mea schreef:
Hey Joyce, ziet er leuk uit die Switch! Haha! Handig dat je hem met Switchal Knipoog hebt gewassen, ruikt ie lekker fris! groetjes

ROFL ROFL hahaha Switchal, erg voor de hand liggend, maar daar was ik zelf nog niet op gekomen Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:53

Ziet er goed uit hoor, had je topic al gezien (vorige Lachen ).
Hij ziet er goed uit hoor, nog veel plezier met die gekke Shet Tong uitsteken Haha

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:55

Wauw, wat een mooi shetje!
Echt een dotje! Vork Bloos

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:56

He Joyce, Ziet er netjes uit! Hoofdstelletje staat hem super goed.. En op die filmpjes die kleine beentjes, super schatje is het ook! Hopelijk snel weer foto's van de toverbal Lachen. Succes er mee!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:57

ziet er goed uit, dus da wordt t nieuwe spangenootje van Ot? hoe groot is hij eigenlijk?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:40

Ziet er goed uit Joyce! Loopt al netjes in stelling enz. Tong uitsteken

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:44

He wat toevallig de toverbal shet van mijn zusje (wanted) heet ook switch

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:02

Maysie: Dankje Lachen jij bent wel een trouwe fan moet ik zeggen; je mist geen enkel topic Lachen

Joscaa: Lachen gek issie af en toe zker!

Elien: Eh, als je elkaar beetje accepteren (en dan gaat het voornamelijk erom dat Otje hem niet verrot trapt voordat ik goed en wel op de bok zit en de leidsels aanneem Tong uitsteken dus strenge aanpak vooral naar otje word dat, geen geklier in het span Knipoog ) Hij is 90 cm. dus wel zo'n 10cm. kleiner dan otje; goed, het word ook voor het gezicht geen 'mooi' span, maar gaat meer om het idee Knipoog

Eline: Dankje Lachen Vond ik ook; stelling en buiging is iets wat je misschien na een uur drammen bij otje een béetje eruit kan krijgen, maar hij is zo lekker soepel, heb niet het idee dat hij het al kent, maar hij snapt gewoon heel precies wat je bedoeld en reageerd over het algemeen goed op de hulpen, daar ben ik erg blij mee Lachen

IceQueen: dat zou best kunnen, Renée (Merrieveulen) deed de suggestie om hem Switch te noemen; zij kende iemand die ook zo'n moorkopschimmel had, die heette Switch.

(Sorry dat ik jullie naam heb 'gejat' Knipoog Clown ) maar vond hem zo leuk! Lachen