Sinsd een tijdje ben ik bezig met de piaffe bij Tarja. Heb ooit weleens een filmpje geplaats op HAW aantal weken geleden. Inmiddels wordt Tarja er steeds beter in, maar het is nog lang niet perfect!
Afgelopen zondag had ik les van Nelly Abbenes. Zij geeft les in de klassieke dressuur en ik les met Tarja nu bij haar en bij nog een andere instructeur die ook volgens deze methode rijdt. Voor meer info over Nelly Abbenes kun je kijken op: http://www.escoladafantasia.eu
Ik zal de foto's voorzien van commentaar! Tarja kan deze oefening goed aan en is er sterk genoeg voor. Daarbij krijg ik goede begeleiding bij het vragen van deze oefening. Tarja heeft de neiging om te veel te gaan 'zitten' en dan onderstandig te worden zowel van voor als van achter. Bijna de 'berggeit' idee. Hierdoor heeft Tarja dus moeite om het ritme te pakken te krijgen. Op sommige foto's kun je dat goed zien! Ik wil Tarja in de piaffe goed in de oprichting hebben en haar neusje iets eruit, anders wordt het te opgekropt.
Het blijven moment opnames en het is erg moeilijk te timen met een camera!
Hoe dan ook ben ik weer ubertrots op me fjordje dat ze alles toch maar weer even zo goed oppakt!
1) Begin om de stap op te vangen en eigenlijk te gaan zoeken naar stap op de plek. Wanneer je dan been erbij geeft, piaffeerd ze aan.

2) Hier zie je dus goed dat Tarja te onderstandig gaat worden zowel van voor als achter en mist ze haar ritme dus! Voorbeentje is super mooi hier!! Alleen van achter heeft ze geen ritme meer. Ze gaat verder keurig zitten, maar eigenlijk te veel!

3) Als ze te onderstandig wordt is ze meestal ook niet mee aan het been. Meestal ben ik dan even wat strenger met me been en moet ze gelijk naar voren schieten!! Ze moet ten allertijde aan mijn been blijven bij deze oefening! Op deze foto dus gecorrigeert op me been!! Tarja geeft een hele goede reactie hier eigenlijk!!

4) En jaa....uiteindelijk, komt er toch een goed stukje te voorschijn!! Dit is een goede foto, met een mooi los teugeltje!!, zo wil ik het hebben! Ze moet absoluut nog sneller en beter hierin worden, maar voor nu is dit een goed stukje!

5) En even belonen natuurlijk!!

6) Ook geen slecht stukje!

7) klaar!

Tips zijn altijd welkom, maar houdt het vriendelijk!! Tarja kan deze oefening prima aan en vind het erg leuk! Verder moeten zowel Tarja en ik nog samen veel leren
Groetjes Chantal en een knuffel van Tarja

hihi vind het ook fijn om te zien dat jij die onderste teugel vaak gewoon los hebt hangen
Rijdt je altijd zonder sporen?