Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_lieze schreef:Mijn instructrice is nogal een dictator,
)
haan schreef:x_lieze schreef:Mijn instructrice is nogal een dictator,
Rij je paard voor je lol of omdat je MOET ?
Als je vergaat van de pijn dan laat je instructrice maar lekker vertellen wat ze wil maar als jij pauze wilt nemen dan doe je dat toch ?!
(en anders eens op zoek naar een instructrice die je niet afbeult?)
lOraa schreef:Als ik jou was zal ik ook maar ff naar de HA gaan is t bij je boven been? of gewoon over je hele been

Lise81 schreef:Ik heb even in je profiel gespiekt en op de foto's zit je helemaal niet gek. Wel lijkt het op 1 foto zo dat het zadel wat achterover ligt en daardoor je benen wat meer naar voren liggen.
Dus misschien even kijken hoe het zadel jou past.
Verder moet je voorzichtig zijn met je knieën, geef het duidelijk aan je instructrice aan dat je heel veel pijn hebt gehad dus de volgende les iets minder fanatiek daar op gaan hameren!
Vraag ook je osteopaat om advies, m.b.t. wat de betere stand van je knieën tijdens het rijden.
baronesje schreef:kijk aub uit dat je je lichaam niet verpest..![]()
ik heb n tijdje last gehad van mn knieen, dat was toen mijn paard drachtig was (dus ik zat breder) en ik kneep in die tijd heel veel met mijn knieen.. daar kwam die pijn dus vandaan..
een enkele keer heb ik kuitkramp op t paard van mn vriendin, en dat alleen maar aan mn linkerkuit.. ik denk dat ik daar ook een verkeerde (verkrampte) beenhouding heb.
ik raad je aan een tijdje zonder beugels EN zonder zadel te rijden (beide dus) en daarbij je benen echt te ontspannen en lang te houden (te laten hangen). bouw dit heel langzaam op >met beugels.
dus 1e week 5 minuten per keer dat je rijdt, met beugels,2e week 10 minuten etc.
kijk aub uit! de Hema heeft geen benen te koop!![]()
![]()

Cassidy schreef:Ik mis wat informatie:
Is het paard waar je op rijdt van jezelf?
Is het zadel waar je op rijdt van jezelf?
Heb je deze houdingsproblemen ook als je op een ander zadel of een ander paard zit?
Overigens zit een achteroverkiepend zadel dus NIETgoed, ongeacht wat de zadelmaker gezegd heeft. En als de kussens inmiddels wat ingereden zijn kan het achteroverkiepen ook verergerd zijn. Een zadel behoort je recht neer te zetten, kijk even kritisch naar de ligging van het zadel. Een zadel dat verkeerd ligt, of waar jij niet goed in zit kan heel veel klachten veroorzaken!
Edit: een leuke link voor je
http://www.barnsby.com/mybarnsby.asp?Part=3
Venetia schreef:Je zadel kan er veel mee te maken hebben! Kijk eens of je een ander zadel kan lenen.
Venetia schreef:Nou, een achteroverkiepend zadel heeft waarschijnlijk een te smalle boom, dus dat doet hem al tijden pijn. Dus hij zal eigenlijk alleen maar beter kunnen worden van een ander zadel. Dit zadel past namelijk niet.