Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wennie19 schreef:hoi
ik vind te groot minder erg als te zwaar
te groot staat alleen lelijk
als je te zwaar bent rij je je pony kapot
. Maar .. Leef je eens in denk ik dan.karinFTbing schreef:Mijn mening is eigenlijk heel simpel, maar toch. Ik vindt, als de pony eronder lijdt moet het niet kunnen, is dit niet zo dan is er toch niks aan de hand? Qua gewicht is het altijd hetzelfde volgens mij, er is gewoon een max. gewicht en dat verschilt per paard
karoliena schreef:Hier is al een topic over.
Nikitah86 schreef:Te groot en te zwaar is niet alleen afhankelijk van de lengte en het gewicht.. Ik zie liever een te zwaar/te lang ruitertje op een pony die wel goed rijd dan een 'normale ruiter' op een pony die alleen maar in het zadel zit te hopsen en aan de teugels zit te trekken... En als jij wat aan de lange kant ben maar je kan het paard rijden zonder te hinderen vinden veel mensen dat te lang, ik denk dan dat dat wel meevalt...
Lara_Silver schreef:Of mensen die zeggen (in case van te zwaar zijn) "ja maar hij kan me makkelijk dragen" of "hij heeft geen last van me." Terwijl het er uit ziet als muilezel en ruiter ipv paard en ruiter.
En er dan later achterkomen dat het paard wel héél snel met pensioen moet vanwege allerlei kwalen.
Lara_Silver schreef:Ik vind bv een corpulente ruiter veel mooier staan op een tinker of eventueel een fries dan op een arabier. (of een ander rank gebouwd ras)

Yamcha schreef:Lara_Silver schreef:Of mensen die zeggen (in case van te zwaar zijn) "ja maar hij kan me makkelijk dragen" of "hij heeft geen last van me." Terwijl het er uit ziet als muilezel en ruiter ipv paard en ruiter.
En er dan later achterkomen dat het paard wel héél snel met pensioen moet vanwege allerlei kwalen.
Of mensen die een schildklier probleem hebben, daardoor is het dan niet hun eigen "schuld" dat ze overgewicht hebben, en dus kunnen ze nog wel op het paard...
Ik weet dat sommige mensen ivm met een medische reden niet af kunnen vallen of juist corpulent zijn. Dan is het natuurlijk hun schuld niet, maar dan is het toch nog logisch dat ze niet op een paard blijven rijden dat hen niet kan dragen maar een geschikter paard zoeken.IndianLady schreef:Ik vind het altijd zo kromgezegd: ben je te zwaar val dan af. Weet je hoelang ik al bezig ben daarmee??? Jullie doen altijd alsof het makelijk is om dun te zijn en te blijven.
Ja ik ben te zwaar en heb een fjord, maar ik rijd niet dagelijks, misschien 1 a 2 keer per week en dan relaxt een buitenritje. Verder wandel, longeer en knuffel ik hem. Waarom zou ik dan MOETEN afvallen of een groter paard moeten kopen.
Ik ben me heel erg bewust van mijn gezondheid en die van mn paard en ik word serieus niet goed van dat gezeik van mensen die zich ermee bemoeien.
Als er echt een gewichtslimiet is dan kan waarschijnlijk 40% niet meer rijden of moeten ze een ander paard nemen.
Mensen schei er nou eens mee uit en laat de mensen in hun waarde
Edit spelfoutje