Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gouden tip:
kon ik nog wel even stukje op de weg komen maar nu wilt die het land niet meer uit
larrylurex schreef:gouden tip:
![]()
Loopt je pony achteruit, steek je sporen in haar flanken en laat haar NOG meer achteruit lopen........
Net zo lang totdat ze het zat is en ZELF niet meer achterwaarts wil, OK dan naar voren.
Weer stoppen dan nog 100 meter achteruit, ik had een pony die deed echt precies hetzelfde.
Na 2 keer deze methode uitproberen loopt hij zo het terrein af.
Klinkt bizar maar het werkt echt en je hoeft je pony niet te slaan alleen een beetje te prikken met je benen of sporen.
kimlovemaggy schreef:larrylurex schreef:gouden tip:
![]()
Loopt je pony achteruit, steek je sporen in haar flanken en laat haar NOG meer achteruit lopen........
Net zo lang totdat ze het zat is en ZELF niet meer achterwaarts wil, OK dan naar voren.
Weer stoppen dan nog 100 meter achteruit, ik had een pony die deed echt precies hetzelfde.
Na 2 keer deze methode uitproberen loopt hij zo het terrein af.
Klinkt bizar maar het werkt echt en je hoeft je pony niet te slaan alleen een beetje te prikken met je benen of sporen.
Dit doe ik dus ook en het werkt echt,
Je moet wel geduld hebben en er een keer echt de tijd voor nemen na 2/3 keer heeft ze dor dat het dus niet mag.
Ook al duurt het 2 uur moet je je niks van aantrekken!

het maakt niet uit dat het nu pas 15 min duurt voordat je op kan stappen en weg kan rijden. Doe dat nog een paar keer en loop steeds iets minder ver.