Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Urielle schreef:Even in antwoord: ook een driejarige die bijv. net in die fijne tijd zit dat ze een beetje sterker worden en balans hebben gevonden en probeert om bijv. tegen de omheining te klimmen oid, geef ik dus wel een goeie tik. Daar maak ik ineens korte metten mee.
asjemenou schreef:Ik denk dat niemand zijn paard expres bang gaat maken voor de zweep, maar als ik op wedstrijd ben en het is nodig, dan krijgt de mijne ook een mep hoor!
Als ze eenmaal doorhebben dat ze op westrijd alles ongestraft kunnen dan ben je veel verder van huis.
Urielle schreef:Over welke gevallen hebben we het nu?
Ruitermak maken, inrijden, doorrijden?
Paard wat het gewoon niet snapt? Een dominantje dat eens probeert te ontdekken of je in het zadel net zoveel mans bent als op de grond? Een paard dat bang is en daarom iets niet wil doen?
Even in antwoord: ook een driejarige die bijv. net in die fijne tijd zit dat ze een beetje sterker worden en balans hebben gevonden en probeert om bijv. tegen de omheining te klimmen oid, geef ik dus wel een goeie tik. Daar maak ik ineens korte metten mee.
heb al genoeg gehoord