Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xUbenterx schreef:ik denk dat springruiters altijd linksom rijden, omdat ze dan geen voorrang hoeven te geven! Rechtsom moet je dan iedere keer aan de kant omdat er ruiters met zn 3/4 langs elkaar rijden, en dan is het toch makkelijker om allemaal links om te rijden? ik doe vaak als het wat druk is of de bak klein, tussen de trailers lekker relaxd draven/galopperen zodat i toch los wordt!
MissEvil schreef:Hmms, dat was me nog nooit opgevallen..
Mij lijkt het dat je toch ook rechtsom los moet werken, want je moet in het parcours toch ook gewoon rechtsom?
Maar idd. het zou met de voorrangregels te maken kunnen hebben, maar dan nog zou ik zelf mijn paard op beide kanten los willen hebben..
Intervarno schreef:Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Lijkt mij dat als ik mijn paard goed los wil werken, dat je dan op beide handen los moet rijden. Waarom dan niet de ene hindernis aanrijdbaar op links en de andere op rechts? En waarom altijd allemaal links, i.p.v. allemaal rechts? Ik zie er de logica niet van in

daantjuhhh schreef:Ze heeft een poosje veel wedstrijden gehad en ze zei zelf al, ik begin te merken dat mijn paard op rechts met springen moeilijker word.