Voor de start wat wandelen en grazen:

Ik was van plan echt mega rustig aan te doen, maar bij de massa-start merkte ik al gauw dat ik beter voorbij de middengroep kon gaan rijden. Jed liet zich eigenlijk heel goed rijden, maar zelf vond ik het niet prettig. Dus groep voorbij en toen kon het feest beginnen!
Jed en ik dachten beide hertzelfde bij de start: JIPPIE!!!

Ik had SUPER grooms die op elk punt te vinden waren en hier en daar wat erg leuke foto's gemaakt hebben!
We cruisden eigenlijk al vrij snel in een vlot tempo door en gezien het nog niet mega warm was en zelfs wat bewolkt besloot ik niet té rustig te doen, maar gebruik te maken van het weer en juist nu wat tempo te maken (voor ons doen dan he?
)
Ik ben zo'n 500 meter voor de Vetgate gaan stappen en een paar 100 meter ervoor afgestapt. Ik vond het best wel spannend hoor! Gelukkig namen mijn grooms gelijk een beetje de leiding (THANKS!) en loodsden ze me fijn door de Vetgate heen. Jed boden we na 10 minuten aan en ze werdt op 52 geteld. Ook het voordraven was een mooie A.

Ja! En toen mochten we 30 minuten pauze nemen! Dus Jed mocht even rollen want er was toch een waterslang om haar weer mee af te spuiten en ondertussen hadden sflj en Carlaa het een en ander klaar gezet voor haar! Een ware lopend buffet!

Menig paard was jaloers geweest, maar afgezien van wat gras en een paar hapjes luzerne vond Jed het niet zo bijzonder...
Gelukkig at ze wel regelmatig wat appels uit de emmer water. 
Nou, en toen weer verder!! Eerste stuk na de Vetgate ging heerlijk vlot! Een prachtig stuk door het bos, dus lekker koel en dankzij mijn nieuwe vliegenspray ook geen last van dazen gehad! Tussendoor kwam ik ook nog een keer hoofdstel-loos op een groompount aan
. Jed had haar hoofd even flink geschud en daarmee zich van haar hoofstel ontdaan.
Ik ben met de teugels om de hals maar gewoon verder gereden tot het volgende groompunt. Jed is toch mega braaf en goed op mijn benen te sturen.
Het is niet te geloven maar voor ik het wist zaten we al op de 50 km!
Het ging allemaal zo fijn!!Op 2 km voor de finish rustig gaan draven op 1 km nog wat rustiger en op 500 meter gaan stappen, singel losser gemaakt en zo de streep over! Ik blij en Jed met haar ogen dicht!

Op de finish werdt ze op 72 geteld. Toen lekker verzorgd en alles en bij de nakeuring alles GOED! Ze werdt op 54 geteld met weer een dikke A! Tevens werdt haar rug grondig gecontroleerd door een veterinaar die beslist geen watje was!
Ook dat was allemaal goed! Jeddah zegt, ik zei toch piece of cake!

Na afloop heeft Carlaa deze nog van ons gemaakT! ik ben zo TROTS op mijn meisje!!

Namens Jeddah en mijzelf wil ik deze mensen ERG bedanken voor hun super groomen van vandaag!

In totaal hebben we er 4.5 heerlijke uren over gedaan met een gemiddelde snelheid van 13.44 km per uur. Daramee zijn we ook nog op een super 7e plaats beland!