Glamour @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natural_

Glamour @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:20

Vandaag ging ik weer op de andalusische dekhengst van de handel/pensionstal rijden en het gaat steeds beter.
Evaa_ was zo lief om foto's te maken!! Lovers

We begonnen even met longeren aangezien hij nog wel eens een beetje gestoord kan doen en we geen doden willen Tong uitsteken

Dan nu de foto's:

Afbeelding
We begonnen natuurlijk gewoon met even lekker op het harden in te stappen!

Afbeelding
Stappen aan de longe!

Afbeelding
Draven aan de longe!

Afbeelding
Erop!

Afbeelding
Serieuzer dan dit kan je niet kijken denk ik toch? Bloos

Afbeelding
Draven! Opzich zit ik hier wel aardig toch? Tong uitsteken

Afbeelding
En even strekken!

Afbeelding
Wat een knieactie hier zeg, een echte Spaanse Andalusier zoals je ziet!!

Afbeelding
Weer even op adem komen!!!

Afbeelding
Weer draven!

Afbeelding
Poging tot schouderbinnenwaards!! Haha!

Afbeelding
Galoperen!!!

Afbeelding
Toen nog even gewoon een beetje op adem gestapt en vervolgens een stuk over de weg gestapt!!

Ik ben trots op mijn ventje! Jammer dat hij weer terug naar Spanje moet Boos!
Zal je missen mannetje!!

Tot die tijd nog lekker om de dag rijden en ik denk dat ik van de week nog wat foto's erop rijden van Glamour en mij tijdens het rijden!!

Commentaar is welkom, maar houd het een beetje aardig!

Eigen commentaar:
# Hem lager laten lopen met zijn hoofd
# Minder naar voren zitten
# Iets inteligenter kijken!

Verder ging het naar mijn idee prima!

Groetjes,

Cally

Flabbergast

Re: Glamour @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:38

Allereerst je handen omhoog, het is natuurlijk een paardwat waarschijnlijk makkelijk in het krulletje loopt, en dat ziet er wel mooi uit maar heb je niks aan Knipoog!
Dus handen omhoog, been eraan en naar voren rijden, dan komt hij vanzelf wel góed naar beneden.

Hij is trouwens wel prachtig zeg!
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 07-06-07 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:40

wat een geweldig mooi paard !!
en opzich vind ik het er netjes uitzien !!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:41

waarom gaat hij terug naar spanje??

Vind het een super beest om te zien, hij mag vanmij wel iets lager en nog meer van achteruit. maar er zitten al hele fijne stukken tussen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:42

Ga mee met de 1e reactie, door dat je je handen zo laag houd lijkt het ook erg alsof je deze vast zet om de pony in de krul te houden.. ontspan die handen.. Lachen

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:11

Ik zet mijn handen niet vast, maar ik kan ze gewoon niet goed omhoog houden doordat ik op veel dingen moest letten. hij is namelijk niet makkelijk!

Verder moet hij terug naar Spanje omdat hij een gaatje in zijn hart heeft! Hij heeft hier geen last van, maar dan moet de prijs omlaag en word de winst dus minder!

Erg jammer, want het is mijn vriendje!
Morgen staan er weer nieuwe foto's van hem en mij op en dan ga ik beter mijn best doen!!

groetjes

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:28

Hey wat gaaf zeg Cally Haha!
Zoals al gezegt is. Je handen veel meer dragen. Je ellebogen moet meer langs je lichaam. De bewegingen moeten uit je polsen komen. Nu lijkt het of je ze vast zet Knipoog
Ook moet je naar voren en om je heen kijken, niet naar de grond of je paard Lachen

Groetjes Hedwig

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:37

Hee Cally,
Wat een mooie foto's.
Rijden ziet er ook erg goed uit, nja het commentaar word al gegeven door iedereen.
Succes ermee verder.
xCaroline

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:50

Dank jullie wel hetty en caro!! Haha!
Ik weet het helaas zelf, maar let er niet zo op. Jullie weten beide dat ik niet zo van de dresuur ben! Is zo boring! En me handen vastzetten doe ik niet, want hij loopt zelf al erg rond!

groetjes

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:52

CALLY Haha!
Eindelijk eens rijfoto's van jou op bokt! Die Glamour kan echt super mooi lopen zeg,
is hij al lang onder het zadel?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:03

Mooie anda! Heeft wel wat weg van de mijne Haha! Vooral dat koppie!!
Maar, paar puntjes van kritiek, kan wat hard klinken, maar zo bedoel ik het niet Knipoog
Je trekt hem in de krul, zijn mond is opengespert en hij spant zijn middenhalsspier aan ipv zijn bovenhalsspier. Dit is een zeer moeilijk punt bij een andalusier, maar wel een aandachtspunt. Op sommige foto's loopt hij bijna met zn kin op de borst, hierdoor drukt hij zijn rug weg.
Mijn tips: ontspan wat meer in je armen/schouders/rug en zorg ervoor dat hij ook ontspanning kan vinden Knipoog
Veel plezier nog met hem, balen voor je dat hij alweeer weg moet naar Spanje, sterkte daarmee! Ach gut

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 17:06

Hoi Hes,
Haha van upsakee en mij staan er ook rijfoto's hoor Tong uitsteken
Stuur van de week de link van dat topic wel eventjes! Is natuurlijk wel een stuk minder spectaculair, maar dat geeft niet! Rijden is rijden!! Tong uitsteken

Naja in Spanje was hij ook al onder het zadel, maar weet niet hoelang, hij was alleen echt het vertrouwen in de mens kwijt. Daarom vind ik het ook zo sneu dat hij weer terug moet nu die mij en Liset weer zo goed vertrouwd nu!!

Jammer dat hij boven mijn prijsklasse is en een hengst! Anders had ik hem zeker verkocht!

Het zit alleen wel raar hoor, aan het begin dacht ik dat ik er aan de ene kant op zou gaan en in stap aan de andere kant af zou vallen, tis net een schommelstoel! Tong uitsteken

Is weer een coole ervaring, daar leer ik weer van! Zal denk meer moeten janken als Glamour weg moet dan Alanya. Ik heb gewoon de klik met Glamour Boos!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 17:08

@ Madelief88: Ik trek helemaal niet, hij loopt gewoon zo. Hij loopt uit zichzelf helemaal in de krul en ik moet hem alleen lager zien te rijden! Trekken moet ik niet proberen, want dan staat hij op zijn achterbenen. Hij heeft gewoon een hekel aan het bit! Doet hij bij de eigenaar/handelaar ook!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:18

Op foto 6, 9 en 10 lijkt het toch echt zo. Maar goed, als je dat zegt, dan zal het wel zo zijn Knipoog Foto's zijn natuurlijk slechts een moment opname. Belangrijk is dat je gewoon probeert zijn bovenlijn er uit te rijden, probeer je dat aan te geven, met het lager rijden? Anda's kunnen namelijk heel laag lopen, met hun neus tussen de knieen maar toch noch hun middenhalslijn gebruiken ipv de bovehalslijn, die bovenhalslijn die o zo belangrijk is voor het van achter noor voor rijden, want; als je paard zijn rug gebruikt en ontspant, komt het achterbeen ook mooi mee. Je kan als het ware een lijn zien lopen van hals-rug-achterbeen. Is erg belangrijk om aan te werken dus Knipoog
En ja, anda's lopen idd heel gemakkelijk "uit zichzelf in de krul" en dus aan jou de taak hem lekker over zn rug te laten lopen Knipoog
Wat doe je eigenlijk nog meer met hem behalve dressuur, lekker buitenrijden?

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:20

Hee chick,
Mooie foto's he Schijnheilig
Nee ik vind het er echt heel goed uitzien.
Glamour is zo'n schatje hé Lovers
Voordat ie naar spanje gaat , rijd je met Glamour nog beter dan Daphne.
Jullie zijn zo'n leuk stel om te zien! Lovers

madelief88: Ik wil Cally helemaal niet verdedigen, maar ik was erbij en heb de foto's gemaakt, en ze trok totaal niet in ze mond, en trok hem ook niet in de krul. Ik denk idd. momentopnames, erg jammer want in het echt zag het er perfect uit!
Ik snap wel dat het voor jou zo lijkt, en goed ook dat je er commentaar op geeft! Ja

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:23

hey!

hele mooie hengst maar probeer hem veeel langer in zn nek te maken, laat hem maar is lekker over zn rug lopen...ik weet dat het moeilijk is met dit soort paarden (heb er zelf ook andalusier hengst) maar als je hem eerst lager instelt en dan wat oppakt krijg je een mooier ontspanne beeld.....nu hij is soms achter de teugel en protesteerd tegen je hand.
qua houding: schouders naar achter en knik in je armen

Nog veel plezier met hem voor hij terug moet, maar dat zal zeker lukken! het is een mooi beest!

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:54

wat een prachtig plaatje en wat een mooie naam, past helemaal bij dit paard! grt.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 19:04

@ madelief88: Ja, ik heb niet echt verstand van anda's. ik heb een keer les op hem gehad. verder dresuur ik alleen. ik heb er nu ook pas 2x op gereden aangezien hij best moeilijk en angstig kan zijn (niet zo goed behandeld in Spanje waarschijnlijk). Wie weet nog een keertje op buitenrit, maar hij is al snel weg en moet eerst het rijden in de bak helemaal 100% onder de knie hebben. Ga hem nu elke dag rijden! Moet lukken dus! Bedankt voor je tips!!! Haha!
@ Evaa_: Hoi eef, dank je wel! Zolang wij maar weten hoe het ging. Het is inderdaad en schat van een beest, lekker pittig onder het zadel, maar ernaast een echte fleemkont. Daarom is het ook zo jammer dat hij terug moet naar spanje Boos!
@ Mies_Appollo: Dank je wel, het is nog even wennen allemaal aangezien zoals ik al vertelde pas 2x op hem gereden heb. Komt dus vanzelf wel!! Mooi paardje hebben jij en Madelief88 trouwens!!
@ rosieloverr: Dank je wel!! Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:09

Gewoon oefenen inderdaad, jammer dat je zo kort tijd hebt dan voor zo'n knappe kerel!
Hey mies Haha! En bedankt voor het complimentje! En graag gedaan Haha!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 19:11

Haha!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:12

Netjes Lachen Ik vind het er goed uit zien.
Heb eigenlijk niet echt dingen wat je kan veranderen. Dat is wel gezegt denk ik.

Succes nog verder !

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:16

dank je!
ik vind alleen je opmerking een beetje vreemd over dat hij niet god behandeld zou zijn, het kan ook andere aanleiding hebben bijvoorbeeld gewoon karakter.
ik denk dat hij 'moeilijk' is omdat hij wat protesteerd tegen je hand...

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 19:18

@ fionaa: Dank je wel! Ga er echt op proberen te letten!
@ Mies_Apollo: Hij is heel bang als je afstapt, met omkeren aan de longe ook, hij dook aan het begin ook steeds wanneer je zijn boxdeur open deed naar de verste hoek van de box en probeerde dan bijna door de muur heen te gaan.. Ik denk dus niet dat ik overdrijf, zo heeft hij namelijk nog meer dingen Knipoog

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:20

wat een geweldig mooi paard ! en wat een mooie gangen ! **Kwijl**
veel plezier er nog verder mee !!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:21

ik ben het eens met Yinka! Haha! zij weet het altijd heel profi te verwoorden Ja ik heb het zelf ook hoor, mijn handen laag. Mensen denken dan ook dat ik mijn handen vastzet en op de half rust. Ik was er zelf altijd van overtuigd dat dat niet zo was, Tong uitsteken en ik russte ook niet op de hals maar toch merk ik dat het prettiger, losser rijd als je je handen meer draagt en idd vanuit je polsen beweegd. Mijn paardje vind het ook fijner, en gaat uit zichzelf mooier en beter lopen. Dus ik zou het gewoon proberen! Vork Erg mooi paard hoor! Ja jammer dat hij teruggaat!