evabokker schreef:ik zie op de 2e foto dat je heel veel met je handen werkt en het paard om wil laten gaan doormiddel van je teugels, probeer veel met je benen te werken, ik heb zelf ook een fjord en ik heb het afgeleerd om veel met me handen te doen.
wanneer jij je been aandrukt (desnoods met sporen) dan merk je dat je veel minder je handen hoeft te gebruiken.
sorry van het vele commentaar:P maar let ook op je benen probeer ze meer naar achter te leggen kan je beter contact maken met de buik.
heel veel succes er nog mee! want je kan heeeeeeel veel bereiken met een fjord:)
ik heb toch echt geleerd dat ik bij een wending mijn hand van de hals af moet doen en mijn buitenhand moet begrenzen. Lisanne werkt juist helemaal niet met haar handen. en om gelijk sporen te gaan gebruiken zodat ze feller op je been gaat reageren vind ik ook niet echt prettig eerlijk gezegd. ik ben mijn pony nu ook aan het inrijden zonder zweep en zonder sporen en nog reageert hij super op mijn been.
en van 1 foto kan je nou niet echt zeggen dat ze met haar handen werkt, en ik denk niet dat ze hier veel mee gaat bereiken, want het is een manegepony waar ze maar een enkele keer op rijd en dit was haar laatste les als je goed leest.