Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Onienke schreef:Leuke pony, springt ook erg netjes!
maar dit is geen 1.10/1.20 ik denk dat ze zich ergens verteld heeft
veel plezier nog met je pony!

tita schreef:Dit is iid geen 120cm verder vind ik het erg ongecontroleerd springen.
Niks soepel niks goed het is gewoon over een racen

Katinkatjuh schreef:Probeer wat meer aan je houding te doen inderdaad. Misschien is een aantal springlessen met dit paardje een idee?
Zorg dat je wat meer controle hebt over je paardje, hij loopt wel erg voorwaarts, maar het lijkt of je hem niet goed onder controle hebt. Een goede dressuurbasis is belangrijk. Veel oefenen met schakelen, galop draf, draf galop, pasje vooruit in galop en weer terug enweer vooruit en weer terug, zo krijg je meer controle!
Succes!
want hij is makkelijk terug te nemen enz.
tientjeh schreef:het ziet er op zich wel leuk uit, maar probeer ook om niet alleen met je bovenlichaam naar voren te gaan, ook je handen iets meer mee te geven.
Je hoeft trouwens niet harder te gaan rijden als je pony weigert als je langzamer gaat. Je kan ook constante druk houden met je benen en toch wat rustiger gaan. Door die druk zal je pony wel springen. Want dit gaat te ongecontroleerd en dat word gevaarlijk als het wat hoger word. Probeer dus om toch druk te houden en niet zo hard te gaan.

Katinkatjuh schreef:Okee, ja ik kan natuurlijk ook niet ruiken of je bijv. thuis les hebt of op een manege die ver weg is en je pony niet de trailer op wil he! Maargoed, waren alleen een paar tips!

tientjeh schreef:niet in alle filmpjes ga je even goed mee met je handen vind ik.
Van springen heb ik verder geen verstand dus daar zeg ik ook maar niets over 
Suor schreef:Heey Roby!
Ik vind Ragebol echt een leuke pony om te zienVan springen heb ik verder geen verstand dus daar zeg ik ook maar niets over
Op welke stal staat hij eigenlijk?
bolletje schreef:Hij doet het super. Raag kan goed springen. Hij is ook wat voorwaarts omdat ie alleen in de bak zat en zijn vriendinnen verderop in de wei stonden. Hij kon vroeger nooit alleen in de bak, laat staan springen. Over een balkje van 40 vloog je al een meter overheen. Laat staan als je hoger gingt. Hij springt nu lekker uitzichzelf, weigert niks. Vroeger rende hij overal langs. En plakte aan iedereen. Hij komt er wel. Dit is pas de 5 de keer dat ze met hem springt.

tita schreef:Dit is iid geen 120cm verder vind ik het erg ongecontroleerd springen.
Niks soepel niks goed het is gewoon over heen racen