Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) reden als ik dat deed.
Elisa2 schreef:Nou als je ruiters zoekt van dat nivo waarop jij ze zoekt wat ik begrijp dan vind je niemand,want die hebben hun eigen paarden om te rijden. Ik zelf rijd voor een prix st george amazone,dat is betaald werk voor mij,ik rijd niet op haar nivo,maar minimaal op z nivo,en kan met alle paarden overweg en ze helpt me en geeft me les.Zij zelf heeft ook enorm veel moeite gehad met iemand te zoeken die goed bij je paard past,en als je dus wilt dat mensen prof. met je paard om gaan moet je ervoor betalen.Dat is mijn ervaring ermee,en anders genoegen nemen met iemand die iets minder rijd,maar die je kunt helpen bijvoorbeeld.Ik zelf wil ook geen bijrijder voor m'n paarden om dat je echt heel erg op 1 lijn moet zitten wil het goed zijn voor je paarden.
: de eigenaar is ALTIJD in of naast de piste en geeft me dus ook begeleiding of les. Het is dus ook de bedoeling wedstrijd te starten. Ik probeer ook te rijden en te verzorgen zoals zij dat zou willen en ik let er dus ook heel fel op. Momenteel nog geen problemen! Hanmar schreef:Elisa2 schreef:Nou als je ruiters zoekt van dat nivo waarop jij ze zoekt wat ik begrijp dan vind je niemand,want die hebben hun eigen paarden om te rijden. Ik zelf rijd voor een prix st george amazone,dat is betaald werk voor mij,ik rijd niet op haar nivo,maar minimaal op z nivo,en kan met alle paarden overweg en ze helpt me en geeft me les.Zij zelf heeft ook enorm veel moeite gehad met iemand te zoeken die goed bij je paard past,en als je dus wilt dat mensen prof. met je paard om gaan moet je ervoor betalen.Dat is mijn ervaring ermee,en anders genoegen nemen met iemand die iets minder rijd,maar die je kunt helpen bijvoorbeeld.Ik zelf wil ook geen bijrijder voor m'n paarden om dat je echt heel erg op 1 lijn moet zitten wil het goed zijn voor je paarden.
Niet iedereen op dat niveau hoeft toch automatisch een eigen paard te hebben?
Elisa2 schreef:Hanmar schreef:.Ik zelf wil ook geen bijrijder voor m'n paarden om dat je echt heel erg op 1 lijn moet zitten wil het goed zijn voor je paarden.
maar iider geval,, die eigenaar is tot nu toe volgens mij gewoon bly met mij,, ik vraag het haar ook gewoon vaak of ze het nog goed vind hoe het gaat dat ik haar paard verzorg,, ik heb elke dag contact met de eigenaar,, en zy vraagt my ook dingen,, dus we over leggen ook altyd over alles.. dus by mij werkt het nu echt super,,!
maar hiervoor heb ik meerdere paardjes verzorgt waarhet wel vaker mis liep,, meestal door wijnig contact met de eigenaar.. nu vraag ik ook altyd met alles wat ik doe het eerst aan de eigenaar enz.. terwijl van haar gewoon alles mag, en ik het als eigen paardje mag beschouwen.. tog doe ik dat wel,.. want ik heb liever dat het contact gewoon goed blijft...

lotjj92 schreef:ik heb een hekel aan bijruiters, de dag erna was ik altijd pist omdat er dan te hard in haar mond getrokken was. of dat mijn spullen weg waren ofzo. en nu ze aan huis staan of voor de manege staan ga ik er zelf liever elke dag op. dan maar een drukke dag. ik wil niet dat een ander aan mijn paard prutst, en al helemaal niet met mijn nieuwe paard want dat is er een met karakter en ik wil dat ze geen rare gewoontes aanleert.
lotjj92 schreef:ik heb een hekel aan bijruiters, de dag erna was ik altijd pist omdat er dan te hard in haar mond getrokken was. of dat mijn spullen weg waren ofzo. en nu ze aan huis staan of voor de manege staan ga ik er zelf liever elke dag op. dan maar een drukke dag. ik wil niet dat een ander aan mijn paard prutst, en al helemaal niet met mijn nieuwe paard want dat is er een met karakter en ik wil dat ze geen rare gewoontes aanleert.
laat staan over n hindernis. Ja die wil ik dan ook liever niet laten komen...
Maar ik heb het getroffen: het is een schat van een meid, die tevens mijn buurmeisje is (handig voor communicatie!) en net zo met mijn pony én mijn spullen omgaat als ik
Als ik na 3 week vakantie terug kom, kan ik net zo makkelijk mijn pony weer rijden als ervoor. Ik merk geen verschil, al is zij helemaal into lange buitenritten
Dus als zij heeft gereden heb ik een heerlijk ontspannen paard weer terug in de wei! Zij betaald niets voor mijn pony, maar ik verwacht wel dat zij in de winter op 2 vaste dagen voert en dat zij wel meebetaalt als er iets stuk is (ze heeft bv al wel meebetaald aan een nieuw zadel en hoofdstel). En ze doen veel uit zichzelf!