poging tot oefenen wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

poging tot oefenen wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:32

ik dacht vandaag lekker ontspannen te oefenen met rijden voor de wedstrijd die we zondag 3 juni hebben
nou dat kon ik vergeten Lachen
ze had er geen zin in om haar kaak los te laten
ik hoop niet dat ze zondag ook zo'n bui heeft want dan heb ik wedstrijd
ik heb zo nu en dan mijn handen wijd maar dat heeft te maken om haar naar beneden te laten zakken met haar hoofd of om stelling te vragen (die stelling doen we pas sinds kort en rechtsom vind ze nogal moeilijk om los te laten tijdens de stelling)

Afbeelding

Afbeelding

voor je kijken Lachen
Afbeelding

Afbeelding

schouders naar achteren
Afbeelding

hier raakte ik haar kwijt
Afbeelding

dit vind ik op zich wel een mooie foto
zonde van het lelijke sta moment waar ik ook nog eens teveel voorover hang (moet er wel bij zeggen dat ze gigantisch sterk was vandaag)
Afbeelding

en hier kreeg ze het weer voor elkaar om er onder uit te komen
Afbeelding

ik moet mn schouders wat meer naar achter houden Lachen
Afbeelding

en een paar mooie foto's
Afbeelding

Afbeelding

zou het leuk vinden als jullie wat achterlaten
en uiteraard zijn tips en commentaar ook welkom

girlgirl109

Re: poging tot oefenen wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:37

Ik vind het geen vriendelijk beeld. Het ziet er getrokken uit en je sporen zitten een paar keer flink in je paard geprikt. Vooral bij het halthouden.

Jullie zijn wel een mooie combinatie! Het zijn momentopnames, maar ik denk dat je wel wat vriendelijker met je hand en been zou kunnen zijn.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:40

het zijn momentopnames en ik heb echt geen harde hand
als ik te hard doe bij mijn paard werkt het alleen maar tegen
ze gaat dan sterren kijken en ik doe echt niet hard met mijn sporen, want dan gaat ze er vandoor
mijn paard is vrij gevoelig dus ik kan absoluut niet hard doen met haar Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:43

Het ziet er inderdaad wat hardhandig uit, en vooral op de een na laatste foto lijkt het alsof je je sporen er vol in zet.. Verder leuk paard, veel succes op de wedstrijd!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:45

het is absoluut niet hardhandig hoor
het lijkt misschien zo maar echt waar als ik mijn sporen er hardhandig in prik bleef ze echt niet staan zoals ze doet op de foto Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:50

ziet er leuk uit, mooi paardje en de dekje staat haar goed Haha!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:52

Probeer haar meer vanuit de achterhand te rijden, ze duikt nu veel te veel op de voorhand, en het lijkt ook of ze hangt

let op je handen dat je ze bij elkaar houd en dat ze niet kantelen Knipoog

en borst vooruit he Knipoog

verder is het een erg leuk ding, zoals de foto's laten zien zit er wel potentie in Ja

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:55

Toch apart; hier nog wat mooie foto's Nagelbijten / Gniffelen
Vind er niks moois aan.. Ik zie alleen wat getrek en sporengestouw in dr buik, geld overigens ook voor de rest van de foto's.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:57

girlgirl109 schreef:
Ik vind het geen vriendelijk beeld. Het ziet er getrokken uit en je sporen zitten een paar keer flink in je paard geprikt. Vooral bij het halthouden.

Jullie zijn wel een mooie combinatie! Het zijn momentopnames, maar ik denk dat je wel wat vriendelijker met je hand en been zou kunnen zijn.

Precies wat ik dacht Clown

buiten dat, vind je het zelf echt mooie foto's? zeker die één na laatste vind ik gewoon niet echt vriendelijk meer, spoor er vol in, en het paard staat vér achter de loodlijn met haar hoofd... sorry ik vind het geen leuk plaatje

een tip, probeer je handen niet naar voren te kantelen (dit is goed te zien op de een na laatste foto), en zoals je zelf al zegt probeer rechtop te blijven zitten, komt je paard een keer uit die ontspanning, geen probleem, pak het weer rustig opnieuw op, raak niet gefrustreerd of hard in je hand en lichaam (ik weet het, dat is af en toe wat moeilijk) maar blijf gewoon denken aan de punten die wél goed gingen, aan een uur training zit altijd wel iets positiefs!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:01

MissBambi schreef:
Probeer haar meer vanuit de achterhand te rijden, ze duikt nu veel te veel op de voorhand, en het lijkt ook of ze hangt

let op je handen dat je ze bij elkaar houd en dat ze niet kantelen Knipoog

en borst vooruit he Knipoog

verder is het een erg leuk ding, zoals de foto's laten zien zit er wel potentie in Ja

ik ben ermee bezig om haar meer voorwaarts te houden
ikzelf vind het nog een beetje moeilijk om haar aan de teugel te rijden en tegelijkertijd stelling te vragen en ondertussen dat ik deze 2 dingen aan het doen ben moet ik haar ook nog meer voorwaarts houden
ze remt namelijk af als ik stelling enz ga vragen maar hier ben ik mee aan het oefenen om er op te letten dat ze meer voorwaarts blijft

en ja het is een heel leuk paardje
het is voor haar ook nogal moeilijk om in dressuurhouding te lopen want ze is western gefokt (het is namelijk een fries x quarterhorse en ja het is moeilijk te geloven) maar ze is al erg vooruit gegaan in een paar maanden tijd
ben ook wel benieuwd hoe ver ik met haar ga komen in de dressuur (ik heb haar vanaf dat ze 4 maanden oud is en ze is 22 mei 11 jaar geworden)
ik heb haar ook western gereden voorheen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:03

Moet stiekum wel een beetje lachen om de tekst: "dit vind ik op zich wel een mooie foto, zonde van het lelijke sta moment". Dit is in galop en dan is er volgens mij helemaal geen sta-moment.
Nog een paar keer oefenen op vreemd terrein en het gaat vast beter.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:05

BrittKitt schreef:
Toch apart; hier nog wat mooie foto's Nagelbijten / Gniffelen
Vind er niks moois aan.. Ik zie alleen wat getrek en sporengestouw in dr buik, geld overigens ook voor de rest van de foto's.

eigenlijk zouden jullie eens op mijn paard moeten komen rijden en dan lekker gaan trekken aan die teugels en de sporen er hard in moeten duwen dan weten jullie meteen dat ik dat niet doe op de foto's want mijn paard blijft dan echt niet rustig
het is namelijk een heel gevoelig beestje

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:06

Katja schreef:
Moet stiekum wel een beetje lachen om de tekst: "dit vind ik op zich wel een mooie foto, zonde van het lelijke sta moment". Dit is in galop en dan is er volgens mij helemaal geen sta-moment.

dit is geen galop
dit is een draffoto
heb namelijk niet gegalopeerd vandaag

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:08

Tja dan heb jij óf een ander beeld van je paard of je wij kijken heel raar want ik zie toch echt een hoop spoorgebruik, en dat is geen momentopname want in het topic in je onderschrift valt het me ook op Knipoog

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:11

missanous schreef:
dit is geen galop
dit is een draffoto

Dan draaft jouw paard wel héél bijzonder!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:13

missanous schreef:
Katja schreef:

dit is geen galop
dit is een draffoto
Dan heb je een behoorlijk probleem want in draf heb je of een diagonale ondersteuning of een zweefmoment maar absoluut niet de beenzetting van de foto.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:14

ik vond de fotos in jou onderschrijft wel netjes, beter dan deze maar ja je zei al dat het niet zo goed ging al, kan gebeuren toch!
*wel handen meer naar voren dan kan je nooit reacties krijgen van : je trekt in zijn bek Tong uitsteken *

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:15

missanous schreef:
Katja schreef:

dit is geen galop
dit is een draffoto

sorry, maar dit is toch écht wél een galopfoto hoor Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:20

ach laat ook maar
niet ieder paard loopt op de automatische stand
en blijkbaar vinden jullie het leuk om mensen de grond in te boren ofzo
ik denk dat ik beter weet als jullie dat ik niet hardhandig ben
wil het nummer van mijn instructeur wel geven dan kunnen jullie aan hem vragen of ik hardhandig ben ja of nee

en de rede dat ik mijn handen wijd heb op de foto's zijn de momenten waarop ik haar vraag maar dat stond helemaal bovenin ook al vermeld
ik doe mijn handen naar voren op het moment dat zij haar hoofd als het ware laat vallen
dan voel ik een soort knikje (dan laat ze haar kaak los en steek ik mijn handen naar voren)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:21

oja ik had ook al vermeld dat ze niet zo lekker liep als normaal
dat ze haar dag niet had vandaag

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:21

Pfff, als je zo slecht tegen commentaar kunt moet je misschien nog een keer nadenken of je wel aan wedstrijden mee wilt doen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 23:23

ik kan 100% tegen commentaar maar er wordt gezegd dat ik hardhandig ben en dat is niet zo
dit lijkt zo
mijn paard kan niet tegen trekken en schoppen want als ik haar een keer een por geef dan is ze meteen over de zeik omdat ze zo gevoelig is

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:24

Misschien is het beter om meer naar de ontspanning toe te werken ipv naar de wedstrijden of andere 'prestaties', want het is misschien fijner om hier eerst met je paard nog op verder te werken, als je merkt dat ze niet volledig ontspant etc. Beter nu doorwerken en een goed contact met je paard dan 'nu meteen' wedstrijden rijden...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:26

maar je moet het toch wel met het commentaar eens zijn, dat op de één na laatste foto je spoor over dwars in haar buik steekt én dat het bit er aan deze kant behoorlijk uitgetrokken is

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:28

Als je nou geen commentaar of tips wilt aannemen moet je geen foto's in HAW plaatsen want dan kun je dit verwachten.
Daarnaast vind ik het geen mooie foto's en zeker de laatste 2 zijn ronduit grof.
Je trekt alsof je leven eraf hangt en je sporen zitten er zo diep in dat ze niet eens meer herkenbaar zijn als wieltjes of stompe spoor.
Ik zou geen hoge verwachtingen hebben van je aanstaande wedstrijd als je je paard op deze manier rijd.