Angel @ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JanineN

Angel @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:12

* dit was pas de 3e x dat ik haar reed
* daarvoor is ze nog niet zo vaak onder zadel geweest
* ze is nog te dik,,is namelijk een fokmerrie en houd waarschijnlijk van eten Tong uitsteken
* ik zit er vet verrot op ja...dat weet ik Tong uitsteken
* en dat me cap te groot is weet ik ook,,ik had een mooie maare die is gesneuveld

nu de foto's dan maar hea:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oke dat was t dan Knipoog

GinnyBanshee

Re: Angel @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:13

Leuke paardje, ziet er goed uit! Haha!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:14

Mooi paard, het zadel ligt te ver naar voren. En denk erom dat je je handen niet vastzet.

funkyspunk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:14

Ik vind het een erg leuke bonte!!

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:16

leuk paardje zeg, ziet er leuk uit!!
alleen je zadel ligt inderdaad wel een beetje te ver naar voren

Shirley15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:17

Ziet er leuk uit!
Veel succes nog met haar en wie weet kom ik je nog tegen op wedstrijd Tong uitsteken Knipoog

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:19

Leuk paardje... alleen dat zadel.. het lijkt apart maar hoeft ook weer niet naar voore te zitten. op de ene foto lijkt ie goed en op de andere juist weer niet maar komt mischien ook weer door het sjabrak. en vedere tips.tja je zecht dat je belabbert er op zit doet iedereen tog wel eens dus geef ze ook niet

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:19

staat deze toevallig niet te koop??
Ben toevallig opzoek naar zo'n paardje! Tong uitsteken

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 16:19

bedankt allemaal Lachen! ja me moeder zei t ook al...maar het zadel schuift af en toe wat omdat ze zo dik is Tong uitsteken..

Shir@ ja wie weet Tong uitsteken

nee ze staat niet te koop,,er zijn wel andere pony's te koop op stal! www.stoeterijbaccarav.nl

Kristinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:21

Ziet er leuk uit! Mooi paardje ook Haha!

Soms doe je je voeten iets te ver in de beugels naar mijn idee, verder is alles goed, behalve het zadel dan nog maar dat weet je al Knipoog

Succes nog verder!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:28

ziet er leuk uit.
probeer alleen niet je handen vast te zetten, en je zadel ligt te ver naar voren..

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 16:38

het lijkt miss. dat ik me handen vast zet...maar dat doe ik maar beter niet want dan flipt ze helemaal Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:42

Wat een gaaf beestje! Dat wordt nog een heel mooi plaatje van jullie, als je die straks wat meer op lengte kunt gaan rijden Tong uitsteken
Zadelligging is idd even aandachtspuntje, je zit echt teveel op de schouder nu.
Lekker ding hoor!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:46

Ik zou haar een keertje met een wat langere teaugel laten lopen, het ziet er niet echt ontspannen uit...
Verder vind ik ook dat het zadel te ver naar voren ligt, de singel zit helemaal in der been, om het meer even zo te zeggen Lachen

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 23:33

ja ze is idd kort in dr hals maar zelfs als ik mijn teugel langer laat zoals op deze foto hieronder blijft ze kort!
Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:56

Hallo
Leuke foto's alleen zoals je zelf al zei is je houding nog niet super.
Probeer te letten op je benen deze zouden wat meer naar achter mogen en probeer ook rechtop te blijven zitten. Af en toe leun je wat achterover.
Je benen kun je vanuit je heup iets naar achter leggen (steeds een klein beetje meer tot ze op de goede plaats liggen hoeft echt niet in een dag) zodat uiteindelijk er een rechte lijn ontstaat van schouder via heup naar hak. Als je je benen namelijk naar voren afsteekt zit je erg uit evenwicht en zul je met lichtrijden een soort van terug ploffen in het zadel, probeer maar eens op de grond te staan op deze manier, zal je merken dat je achterover valt. Je handen zitten af en toe wel tegen het zadel, je zet ze misschien niet vast, maar op dat moment ben je wel beperkt in het meebewegen met je hand om een onaangenaam gevoel in de mond van de pony tegen te gaan.

Nu even over het kort in de hals zijn, pocahontas en katja van ons doen iets vergelijkends. Tijdens de les werken we dan aan de lengtebuiging en het door het lijf heen lopen, het meer activeren van vooral het binnenachtebeen zodat deze meer onder de massa (het lichaam) komt. Na een half uurtje lopen ze ontspannen met hun neus op de grond met een heerlijk verende rug en vanuit daar gaan we dan weer verder.
We rijden in het begin nog helemaal niet aan de teugel oid. We beginnen op de grond (werken aan de hand) en doen daarbij oa schouder binnenwaarts op de volte. Dan erop en proberen van vooral zit en dan wat been/teugelhulp van binnenbeen naar buitenhand te rijden. Lukt die dit niet pakt mijn instructie de pony aan de hand terwijl ik erop zit, zij vraagt het dan op de grond en ik geef de hulpen. Als we even met deze oefeningen bezig zijn begint het kauwen en het langzaam aan de teugel komen zonder zich op te krullen en de rug vast te zetten. Dit wordt dan gevolgt door het volgen van de hand en zo lekker even de rug strekken. Daarna gaan we aan het werk. Mijn instructie komt trouwens uit oudesluis, niet verweg van stal baccarav dus.
succes!

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 00:08

hartstikke bedankt Haha!! alleen het probleem is dus...zodra ik erop zit begint ze al meteen in de krul te lopen zonder iets te doen..en schouderbinnewaarts enz. kan ze denk nog niet...ze is nog niet zo lang onder zadel namelijk.
door wie word je getraind?
nou iniedergeval hartstikke bedankt...ik zal t proberen Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:15

ik pb je

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:02

volgens mij ken ik dit paardje..
hartstikke leuk dier, en als het het paardje is wat ik denk dat het is(ook angel en ook die kleur bont, ook een merrie, 2jaar geleden 4jaar) dus klopt allemaal.. is ze hartstikke mooi geworden en heeft ze een flinke spieren gekregen!
succes verder

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:19

inderdaad een erg mooie bonte, mooi getekend *LOL*
Ze loopt inderdaad te kort in de hals, maar dat is al gezegd..Als je daar lekker mee aan het werk gaat, en de tips over je eigen houding in je achterhoofd houdt, komt het helemaal goed met jullie Lachen

En heb je je hier al aan gemeld? viewtopic.php?f=34&t=776547&hilit=&start=425 Ik heb zelf ook een bonte en dit topic is "the place to be" voor bontliefhebbers Knipoog

kristatju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:25

mooi paardje ziet er best goed uit ook al is dat je 3 de keer dat je op haar reed

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 23:48

essiej@ zou best kunnen, ze heeft inderdaad al 3 veulens rond lopen Lachen..

ja het komt allemaal wel goed hoor met ons ( denk/hoop ik tenminste Tong uitsteken)
ze leert gelukkig snel en als ik ook ffies me houding verander Haha!!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:06

Het is echt een prachtige merrie.

Ze loopt kort in de hals, maar op sommige foto's heeft ze wel weer de lengte in haar lichaam. Als je zou kunnen lessen met haar, kom je er wel. Jullie passen leuk bij elkaar.

Ik denk dat je houding ook wel iets te maken heeft met het zadel wat erop ligt, het lijkt een springzadel. Als je de beugels op "dressuurlengte" hebt, zwiepen je benen/heupen naar voren. Misschien ook omdat het zadel naar voren schuift. Misschien kun je een ander zadel proberen?

Corelli, goed gepromoot ons forum! Haha!

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 11:10

het is een vzh zadel maar dat hebben ze daaro allemaal.
en aangezien het niet mijn pony is...kan ik moeilijk zeggen ik wil een dress.zadel...maja..zo lukt t ook vast wel na veel oefenen Tong uitsteken

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:14

hee is dit niet Angel die van Esmee is geweest Haha! ??
ziet er goed uit !!
gr.