Hallo
Leuke foto's alleen zoals je zelf al zei is je houding nog niet super.
Probeer te letten op je benen deze zouden wat meer naar achter mogen en probeer ook rechtop te blijven zitten. Af en toe leun je wat achterover.
Je benen kun je vanuit je heup iets naar achter leggen (steeds een klein beetje meer tot ze op de goede plaats liggen hoeft echt niet in een dag) zodat uiteindelijk er een rechte lijn ontstaat van schouder via heup naar hak. Als je je benen namelijk naar voren afsteekt zit je erg uit evenwicht en zul je met lichtrijden een soort van terug ploffen in het zadel, probeer maar eens op de grond te staan op deze manier, zal je merken dat je achterover valt. Je handen zitten af en toe wel tegen het zadel, je zet ze misschien niet vast, maar op dat moment ben je wel beperkt in het meebewegen met je hand om een onaangenaam gevoel in de mond van de pony tegen te gaan.
Nu even over het kort in de hals zijn, pocahontas en katja van ons doen iets vergelijkends. Tijdens de les werken we dan aan de lengtebuiging en het door het lijf heen lopen, het meer activeren van vooral het binnenachtebeen zodat deze meer onder de massa (het lichaam) komt. Na een half uurtje lopen ze ontspannen met hun neus op de grond met een heerlijk verende rug en vanuit daar gaan we dan weer verder.
We rijden in het begin nog helemaal niet aan de teugel oid. We beginnen op de grond (werken aan de hand) en doen daarbij oa schouder binnenwaarts op de volte. Dan erop en proberen van vooral zit en dan wat been/teugelhulp van binnenbeen naar buitenhand te rijden. Lukt die dit niet pakt mijn instructie de pony aan de hand terwijl ik erop zit, zij vraagt het dan op de grond en ik geef de hulpen. Als we even met deze oefeningen bezig zijn begint het kauwen en het langzaam aan de teugel komen zonder zich op te krullen en de rug vast te zetten. Dit wordt dan gevolgt door het volgen van de hand en zo lekker even de rug strekken. Daarna gaan we aan het werk. Mijn instructie komt trouwens uit oudesluis, niet verweg van stal baccarav dus.
succes!