Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik zou het bij mijn eigen paard ook doen, ook omdat ik vind dat je alles aan beide kanten moet kunnen
) zoutje2006 schreef:Met mijn pony deed ik dat ook hoor, maar nu met een jong paard waag ik me daar nog maar even niet aan
Onder andere omdat het beter voor je zadel is en omdat ik vind dat je gewoon alles aan beide kanten moet kunnen.
minidasy schreef:Ik vind het een heel goed idee!
Nooit zo erg bij stilgestaan, maar waarom eigenlijk niet. Wie is er op gekomen om alles bij een paard links te doen?
. Vind ik wel zo prettig voor hem en ook wel voor mij. Word je wel leniger van

erleyne schreef:zoutje2006 schreef:Met mijn pony deed ik dat ook hoor, maar nu met een jong paard waag ik me daar nog maar even niet aan
Onder andere omdat het beter voor je zadel is en omdat ik vind dat je gewoon alles aan beide kanten moet kunnen.
Ik snap het heel goed met je jonge paard, maar eigenlijk zou je er bij je jonge paard juist vroeg mee moeten beginnen, dan is het voor het paard ook niet raar.
Ik doe het trouwens zelf niet, nooit gedaan ook. Misschien wel een idee voor mijn jonge paard.
eerst zelf maar wat leniger worden

Sonja schreef:@Kuggur: stamt nog uit de tijd dat ruiters een sabel langs hun linkerbeen hadden hangen.
LisaenNatan schreef:ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. ik ga het eens proberen dalijk lukt het niet eens