ik spring altijd aan op mn binnenbeen, maar heb ook wel al vaker gehoord van mensen die op hun buitenbeen aanspringen
voor mij werkt dit prima, maar k vroeg me af wat de meesten onder ons paardenliefhebbers doen, en waarom
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
haha gaat normaal vanzelf
) Jennnnn schreef:Ik doe mn binnenbeen achter de singel, buitenbeen op de singel en dan kuit geven.
(Al moest ik er wel even bij nadenkenhaha gaat normaal vanzelf
)
Sonja schreef:Jennnnn schreef:Ik doe mn binnenbeen achter de singel, buitenbeen op de singel en dan kuit geven.
)
Dan zal je wel een mooie contra krijgen, niet?
Andersom krijgk idd een contra

kynshiri schreef:in de allereerste manège leerde ik: binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel, stelling binnenwaarts en met het binnenbeen aanspringen.
in de volgende leerde ik dat het commando aanspringe van het buitenbeen moet komen, omdat het eigelijk het buitenachterbeen is dat eerst in galop vertrekt.
maar dan krijg je soms problemen met je paard leren inbuigen voor ofwel shouderbinnenwaarts of travers of bij appuyeren ofzo. dus nu doe ik eigelijk: binnenbeen op de singel, buitenbeen lichtjes achter, stelling binnenwaarts en een kleine kuitdruk van beiden om te vertrekken samen met een zithulp
Zo bedoelde ik het, alleen dan meer lichte druk met je binnenbeen. Sonja schreef:Jennnnn schreef:Ik doe mn binnenbeen achter de singel, buitenbeen op de singel en dan kuit geven.
)
Dan zal je wel een mooie contra krijgen, niet?
. Het lijkt mij in ieder geval andersom handiger