1 weekend, 2 wedstrijden -> Gea @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

1 weekend, 2 wedstrijden -> Gea @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 23:55

Afgelopen weekend hebben Gea en ik twee wedstrijden gereden. Zaterdag L1 bij ons op stal, zondag L2 op de Elzeberg (R.V. Groenendael).

In drie van de vier proefjes heb ik wel een keer de verkeerde kant op gereden ofzo, dat komt omdat ik totaal niet zenuwachtig ben en eigenlijk aan heel andere dingen denk tijdens de proef, waardoor ik niet naar de voorlezer luister.

Zaterdag hadden we 193 en 194 punten (dus als ik naar mijn voorlezer had geluisterd vier ipv twee winst) en daarmee twee eerste plaatsen van de maarliefst drie deelnemers hihi. We hadden o.a. een 8 voor halsstrekken en middenstap. Hier de foto's (als je erop klikt krijg je een grotere versie):

Afbeelding

Afbeelding
Handen te hoog voor bij zo'n kleine pony.

Afbeelding
Wijken.

Afbeelding
Einde middendraf diagonaal, was net aan het controleren of ik op het goede been licht reed.

Afbeelding
Volte 15 meter bij X.

Afbeelding
Valt me hier op dat ik de binnenteugel wel erg strak heb. Hoogstwaarschijnlijk een momentopname, want dat is niet mijn rij-stijl.

Afbeelding

Omdat we zaterdag genoeg punten hadden gehaald om over te kunnen naar het L2 zijn we zondag direct L2 gestart, 186 en 189 punten en daarmee twee keer 2e (als ik niet fout was gereden een keer 1e, eigen stomme schuld hihi).

Afbeelding
Volte 10 meter.

Afbeelding
Volte 15 meter.

Afbeelding

Afbeelding
Middengalop.

Afbeelding

Afbeelding
Middendraf. De horizon ligt hier niet helemaal recht.

Afbeelding
Middendraf, mooi achterbeentje.

Mijn eigen commentaar heb ik per foto gegeven, over het algemeen moet ik echt op mijn handhouding gaan letten, mijn rechterhand verandert vaak in een pianohand. Verder vind ik mezelf wel erg groot voor Gea op deze foto's.

Een berichtje is leuk Lachen Ik verwacht niet alleen maar complimentjes, maar hou commentaar svp een beetje redelijk en niet te bot.

Jaduuh

Re: 1 weekend, 2 wedstrijden -> Gea @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 06:18

Ziet er netjes uit hoor. Lachen
Dat was dan ook wel aan de punten te zien. Haha!
Je bent zo M. Knipoog
Als je op de foto's klikt, zie je alleen niet de grotere versie.

Misschien volgende keer het proefje uit je hoofd leren? Ben je wat geconcentreerder. Vork

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:25

Ziet er goed uit, je ziet idd dat je iets groot word voor je pony maar kan nog wel hoor Ja
Gefeliciteerd met je punten en prijzen Haha!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:06

Zooo Noortje met Geabea. Haha! Ziet er goed uit, ookal ben jij wat lang.
Ze loopt lekker en je hebt je punten zo te zien helemaal verdiend. Goed gedaan jullie twee! OK dan!

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:10

Ziet er goed uit Noor!! Haha!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:27

Ik vind het er ook lekker uit zien Noor! Ook leuke foto's.
Dat grote is wel ietjes, maar je ziet dat Gea er geen last van heeft anders zou ze niet zo lopen Knipoog.
Ziet er erg leuk uit, jij lacht ook veel op die foto's. Dus jullie hebben er beide plezier in Haha!!
Ook goed met je winstpuntjes en op naar t M!

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:35

Sorry hoor, maar hoe dom kun je zijn als je 3 van de 4 proeven een keer verkeerd rijd. Ik ben ook nooit echt zenuwachtig, maar wel geconcentreerd, lijkt me niet meer als normaal. OP deze manier verdien je ook geen 2 wp's en 1e plek.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:45

Nen schreef:
Sorry hoor, maar hoe dom kun je zijn als je 3 van de 4 proeven een keer verkeerd rijd. Ik ben ook nooit echt zenuwachtig, maar wel geconcentreerd, lijkt me niet meer als normaal. OP deze manier verdien je ook geen 2 wp's en 1e plek.

Sorry hoor, maar hoe dom kun je zijn om zo'n reactie te plaatsen.
Ik heb ook vaak zat gehad dat ik in één en dezelfde proef steeds op hetzelfde punt verkeerd reed, puur en alleen omdat ik dat in mijn hoofd 'logischer' vond en met mijn concentratie bij het paard was en niet helemaal bij de lezer.
Blijkbaar was de kwaliteit van de rest van haar proeven zo goed, dat ze dus wel die eerste plekken en winstpunten verdiende! Het verkeerd rijden heeft ze dus goed gemaakt met de rest van de onderdelen, dus wie ben jij om te oordelen dat ze het niet verdiend?
Het gebeurt iedere ruiter wel eens dat ze soms ergens anders zitten met hun hoofd en een fout maken. Dat dit toevallig drie keer dezelfde is, dan weet de amazone zelf ook wel dat ze hier aan moet werken.

HAW is voor rijtechnisch commentaar. Niet om iemand te vertellen hoe dom hij/zij is en dat diegene de winstpunten niet verdiend.
Wat een reactie zeg. Dat soort dingen kan je beter voor jou houden, niemand heeft er iets aan.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 14:05

Dankje Annie Haha!

Maar ik vind het wel grappig eigenlijk, deze reactie. Zal wel een meisje van 12 zijn ofzo (no offence).

Dat ik fout rij vind ik juist wel grappig, doe niet zo serieus man. En Gea loopt gewoon super alle onderdelen door, klinkt natuurlijk heel opschepperig, maar het is nou eenmaal zo, dan kan de jury niet voor alle onderdelen 5en gaan geven omdat ik 1 keer verkeerd rij hihi Tong uitsteken

Maar het wordt ook wel afgestrafd hoor, Nen. Elke keer dat je verkeerd rijd krijg je -2. Vandaar 2 ipv 4 winst in de L1, en een tweede ipv een eerste plaats bij het L2.

Ik neem het allemaal niet zo serieus, dat heeft niks met mijn intelligentie te maken hoor. Al begin ik wel aan die van jou te twijfelen, zal je niet eens nadenken voor je iets post?

[edit] typfout verwijderd

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:10

Ziet er netjes uit, gefeliciteerd met je punten!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:03

Dankje Lachen

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:04

Ik denk dat er nog veel mensen een voorbeeld aan Noor kunnen nemen, ze rijdt 3x verkeerd, maar met de grootste smile op d'r gezicht.

Tegenwoordig zie je steeds vaker dat het presteren hoger op het verlanglijstje staat dan lol hebben met je paard/pony.

Noor presteert erg goed EN heeft er plezier in!
Super gereden Noor! OK dan!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:35

Dankje Haha!

En niet te vergeten, Geetje vindt het ook erg leuk. Over een paar maanden Hailey misschien ook, zou leuk zijn!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:38

Hailey zou heel graag wedstrijden willen rijden, nu ik nog... Clown

Gea heeft er erg veel plezier in anders zou ze echt niet zo haar best doen. Knappe Gea en bijna verkocht aan de jury... Knipoog

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:40

Bijna? Echt niet! Hihi. Al was ik wel heel erg benieuwd wat ze voor Gea zou hebben gegeven. Maar ja, dat is natuurlijk niet je eerste reactie als iemand vraagt of die je pony mag kopen.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:45

Dan ben je nu alvast voorbereid voor als het nog een keer wordt gevraagd. Haha!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:04

Nen schreef:

wauw wat een reactie had je ook anders kunnen brengen maar goed niet iedereen kan dat!

maar ehm goed hoor noor super en volgende keer weer winst jullie zijn super.
net als met de zaterdag toch een hele leuke opmerking van de jury toch.

gr

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:07

Die opmerking vond ik nog het leukst ja hihi Haha!

Nu jullie nog heh Tong uitsteken

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:13

Chocolaatje schreef:
Die opmerking vond ik nog het leukst ja hihi Haha!

Nu jullie nog heh Tong uitsteken

ja idd
maar ik ga eerst naar de keuring toe oke daarna lekker starten ga ik je effe inhalen
hihi.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:15

Jeeeeej! Gezellig met zijn alle op wedstrijd Haha! Kunnen we de komende wedstrijd op Meyvliet niet naar augustus verplaatsen? Dan kan ik er ook bij zijn.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:21

Chocolaatje schreef:
Jeeeeej! Gezellig met zijn alle op wedstrijd Haha! Kunnen we de komende wedstrijd op Meyvliet niet naar augustus verplaatsen? Dan kan ik er ook bij zijn.

ja doe maar kan ik nog effe goed oefenen aangezien ik deze maand niet rij haha.

gr

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:38

Leuke foto's én leuke naam voor je pony! Knipoog Whaha ..
Jammer dat je de verkeerde kant op bent gereden, dat je punten misloopt.
Máár laat dit een leer voor de volgende keer zijn! Lachen

Het alleraller leukste vind ik om te lezen; Het maakt je niet eens uit! Dat zie je tegenwoordig niet meer zo vaak.
Presteert de pony/paard niet goed, krijgt die het op zijn kop. Terwijl het vaak bij de fout van de ruiter ligt.
Zo ook op concour, in Oosterwolde. Een jongetje reed verkeerd het parcour en die werd me toch partijtje boos.
Dan rijd je inderdaad niet met je plezier

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 21:31

Nee, en je paard ook niet Boos! Als Gea wedstrijden niet leuk zou vinden zou ik me verschrikkelijk schuldig voelen en het zelf waarschijnlijk ook niet leuk meer vinden. Zoiets doe je samen.

Bedankt voor je reactie Lachen

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:38

Heej Noor Haha!
leuk om weer wat foto's van jou en je super pony te zien Haha! gefeliciteerd met je punten! super ! Gaat nu al top in de L2.. het ziet er goed uit,, jullie komen zo de Z in Haha!..

edit; kom je ook ff in mijn topic kijken Lachen? (owjaa in mn topic staat er bij dat ie ronder moet maar ik bedoelde losser zeg maar, hij moet eigenlijk juist wat opgerichter Tong uitsteken)

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 22:23

Dankje Jose Lachen Heb een berichtje achter gelaten. Kim zit ook hier op bokt heh (gjalt).