Shadow@work met Chantal2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Shadow@work met Chantal2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:36

Gisteren kwam mijn nieuwe bijrijdster op Shadow rijden. Normaal rijdt mijn nichtje er altijd op, maar die heeft nog een bijrijdpaard en ze lest op de manege, dus het werd even teveel op de zaterdag.
Chantal2 heeft er al vaker op gereden, maar nog niet waar ik bij was….en dan neem ik natuurlijk mijn fotocamera mee…..

even voor de duidelijkheid: Chantal1=mijn nichtje, vast verzorgster/rijdster van Shadow, Chantal2=vriendin van Chantal1, nieuwe bijrijdster

oeh, en wat vinden jullie van zijn nieuwe dekje? Heeft Chantal1 voor hem gekocht, vind hem ontzettend mooi op mijn Shadje!

eerst heeft Chantal2 gereden:

Instappen
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Nog een draf
Afbeelding

Hij weigert zijn oren naar voren te doen op de foto, dus helpen we hem even
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Weer die oren naar voren, hij vindt alles best
Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Hij liep ontzettend te kl*ten en ik zag wat er mis was. Uit zichzelf plast hij nooit tijdens het rijden. Dus even stilgezet en jahoor, daar kwam het…

Daarna liep hij een stuk makkelijker
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Chantal1 wilde bewijzen dat zij wel door kon zitten na de galop…..
Afbeelding

Chantal1 in galop
Afbeelding

Even halthouden
Afbeelding

En toen ging ik zelf laagvliegen, lekkere ontspanning na het werk
Afbeelding

Wendy15

Re: Shadow@work met Chantal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:38

Leuke foto's juut! Haha!
Gaat wel goed zo te zien met de nieuwe bijrijdster *LOL*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:39

Wat een lekker stevig paardje zeg, mooie billen Tong uitsteken

Oei, maar ik verwacht nog errug veel commentaar op het pessoabit Bloos

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:40

Leuk paardje!
Maarehm waarom heb je aan je pessoa in de laatste ring je teugels dat is best streng ik sprong met mijn knettergekke hengst in de een na laatste en dat vond hij al erg.
Maarja is eigen keus maar was even een vraagje Bloos
verder leuk hoor en nog veel succes Lachen
׳

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:41

hahah ja daar krijg je het al Vork
nee maar dat is gewoon een vraag Haha!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:44

Ach op pessoabit krijg ik altijd commentaar, maak ik me niet druk om. Ik weet dat wij (ik, Chantal1 en ook Chantal2) er goed mee omgaan en wij weten ook dat Shadow op dit bitje het lekkerst loopt. We wisselen het af en toe ook met een busttrensje, maar na een tijdje loopt het dan niet meer lekker en schakelen toch weer over op dit bit.
en we wisselen ook vaak van ringen. Vaak na een tijdje rijden dan zetten we de teugels een gaatje hoger. Als je dit meteen doet is het meteen een stuk vechten om hem weer onder je te krijgen want hij merkt het meteen en maakt er misbruik van.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:46

Mooi nieuw dekje Ja
Beide mogen ze erop letten hun handen zelf te dragen Knipoog en Chantal 1, buitenbeen moet naar achter in galop Tong uitsteken
Shadow blijft een leuk paard Ja

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:50

hihi deze van Chantal1! *LOL* :
http://i156.photobucket.com/albums/t2/s ... G_5052.jpg

Chantal2 rijdt zeker ook netjes op het spook Ja
Ik zie dat Shadow zelf al iets meer zn achterhand is gaan gebruiken? Dat is al een mooie verbetering!

Algemeen zou ik zeggen dat zn hals nog wat losser mag, hij houdt zichzelf nog steeds t beetje vast daar. Ach, daar zeur ik al zolang over: met regelmaat zn halsje laten strekken tussen t werken door en dan komt t heus wel goed Clown !

Zo te zien is Shadow t wel eens met zn nieuwe Chantal Haha!
Chantal2: veel plezier met t spook! Vork

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:54

ja, gaat heel goed tussen die twee!
Afbeelding

Shadow komt pas na een half uur tot 3 kwartier los en dan gaat hij zijn achterhand wat gebruiken, laat hij zijn hals wat losser....

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:05

dies lief Lovers

geeft niets dat t wat langer duurt voor ie los komt, hij komt los en dat is goed. Gewoon op het gemakje door blijven werken zodat Shadow er zelf ook de lol van in blijft zien, en dan komt ie over een tijdje veel sneller los Ja .
Tis ook een heel portret om mee te werken maar dat maakt hem zo bijzonder Lachen .

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 12:10

haha, we moesten zo lachen.
Chantal1 zei dat Chantal2 een volte moest maken en die kleiner maken en weer groter. Shadow vertikte het om hem kleiner te maken en dan na een paar rondjes proberen ging hij richting stal. Je zag hem denken: zal ik harder gaan? nee, is niet nodig.... ROFL

voor de stal volte gemaakt, toen deed hij het wel, komt ze weer terug..... Vork

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:12

Mooi paard heb je daar! Let wel op je handen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 12:14

thank you Vork ,
volgens mij hebben ze hard staan poetsen en die vlek op zijn wang die ze niet wegkregen valt niet op op de foto gelukkig Nagelbijten / Gniffelen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:57

Ik vind eerlijk gezegd niet dat hier erg vriendelijk gereden wordt op een toch wel enorm oneerlijk bit... Als je dan echt met een pessoa wil rijden, gebruik dan twee teugels... 1 op het normale, 1 op een strengere ring. En dan laat je die onderste gewoon voor wat ie is totdat je moet ingrijpen... zo kan je tenminste eerlijk zijn tegenover je paard.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:02

Citaat:
Ik weet dat wij (ik, Chantal1 en ook Chantal2) er goed mee omgaan

ehm sorry dat ik het zeg, ik vind dat de foto's niet bepaald met jouw woorden overeen komen. Paard heeft op meerdere foto's de mond open en een correcte zit en houding is op sommige foto's ver te zoeken. Als je nog niet instaat bent om een onafhankelijke zit te hebben kun je er beter niet zo'n scherp bit in hangen. Daarnaast is het pessoabit op bijna alle foto's flink gekanteld wat dus inhoud dat jullie er "flink gebruik van maken". Sorry ik vind het geen prettig beeld en ik denk dat het voor het paard beter is als jullie gewoon met een dubbel gebroken watertrensje gaan rijden.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:22

Visconti schreef:
Citaat:
Ik weet dat wij (ik, Chantal1 en ook Chantal2) er goed mee omgaan

ehm sorry dat ik het zeg, ik vind dat de foto's niet bepaald met jouw woorden overeen komen. Paard heeft op meerdere foto's de mond open en een correcte zit en houding is op sommige foto's ver te zoeken. Als je nog niet instaat bent om een onafhankelijke zit te hebben kun je er beter niet zo'n scherp bit in hangen. Daarnaast is het pessoabit op bijna alle foto's flink gekanteld wat dus inhoud dat jullie er "flink gebruik van maken". Sorry ik vind het geen prettig beeld en ik denk dat het voor het paard beter is als jullie gewoon met een dubbel gebroken watertrensje gaan rijden.

Mee eens Knipoog en ik snap wel waarom jullie zo fijn rijden met een pessoabit als ik daarmee rijd is mijn pony ook los Knipoog daar zit een hefboomeffect van heb-ik-jou-nog-niet-gezien maar dat is nou net niet echt de kunst van het rijden Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:33

Ik heb niet de vorige posten gelezen.
Dus weet niet wat er gezegt is maar jullie houding is waardeloos en jullie rijden met een pessoa-bit en dan nog op de onderste ring.........heb je eigenlijk wel een idee hoe dat bit werkt en hoe scherp het is .

Vind het vreselijk om te zien omdat jullie rijvaardigheid nou echt niet geweldig is, kun je er vanuit gaan dat het paardje onbewust veel pijn doet.
En er een ander bit inhangen omdat ie anders pas na 45 min loskom is slecht arugement

Ik rij zelf ook met pessoa-bit maar alleen tijdens springles en buitenrijden en dat doe ik alleen omdat hij gevaarlijk is en ik wil nog niet dood.
Met dressuur rij ik dubbelgebroken trens en ook de mijne moet ik ruim 45 min trainen nadat is los is, dat weet je dus dat moet je accepteren

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:43

tita schreef:
Ik heb niet de vorige posten gelezen.
Dus weet niet wat er gezegt is maar jullie houding is waardeloos en jullie rijden met een pessoa-bit en dan nog op de onderste ring.........heb je eigenlijk wel een idee hoe dat bit werkt en hoe scherp het is .

Vind het vreselijk om te zien omdat jullie rijvaardigheid nou echt niet geweldig is, kun je er vanuit gaan dat het paardje onbewust veel pijn doet.
En er een ander bit inhangen omdat ie anders pas na 45 min loskom is slecht arugement

Ik rij zelf ook met pessoa-bit maar alleen tijdens springles en buitenrijden en dat doe ik alleen omdat hij gevaarlijk is en ik wil nog niet dood.
Met dressuur rij ik dubbelgebroken trens en ook de mijne moet ik ruim 45 min trainen nadat is los is, dat weet je dus dat moet je accepteren

Idd tita Knipoog
@ shadowlover; na die 45 min als je dan de volgende dag opstapt zal hij toch niet weer helemaal vast zitten? dat hoort niet zo iig of hij heeft iets aan z'n tanden. Ik moet bij een van mijn pony's ook altijd het eerste half uur helemaal loswerken het is niet zo dat je er alleen maar op hoeft te gaan zitten en dat hy dan maar los moet zijn daar moet je zelf aan werken Knipoog

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:47

Leuk paardje Lachen
Alleen ik ga even zeuren, waarom rijd je met een passoabit heeft het een reden ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:50

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:24

Wat fijn dat je 2 Chantallen hebt gevonden die Shadow voor je aan het werk houden tijdens je studie!
Ziet er gezellig uit daar bij jullie en volgens mij vindt Shadow dat ook.
Het lijkt me een erg vriendelijk, maar soms wat drammerig paard. Als je door dat bit van je die Chantallen er veilig op kan laten rijden lijkt me dat een goede oplossing. Zo blijft Shadow netjes in beweging en hebben hij èn zn ruiters er plezier in!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:32

thanx Lau! dat jij zo dat karakter eruit haalt zeg... hij kan inderdaad lekker drammen en als hij niet wil, dan laat hij het ook merken

even voor de rest:
ik ben het niet met jullie eens….Ik vind haar houding niet bagger slecht, ze zit wat voorover, maar verder drukt ze haar hakken over het algemeen goed uit, zit niet te bonken op zijn rug, heeft haar handen goed stil….ik vind hameren erger dan wat streng in de hand zijn, inderdaad, ze mag haar handen wat meer dragen.
Dat je op veel foto’s het bit flink geschaard ziet staan, vind ik ook niet waar, ik zie dat op 2 foto’s, beide in de galop, beide in de bocht en ik ken Shadow, hij wil te hard door de bocht, dus lijkt me logisch als daar het bit iets meer wordt aangenomen. En ik zie zijn mond op slechts 1 foto openstaan, wederom op de galopfoto.

@tita, Ik heb er geen ander bit in gehangen omdat hij dan eerder loskomt… Shadow ontspant pas na 45 min, met welk bit dan ook, altijd… vandaag met de buitenrit was hij inderdaad wat eerder los, maar dat komt denk ik ook meer omdat hij dat vele malen leuker vindt en veel losse teugel krijgt en hard mag.

Ik heb een pessoabit omdat Shadow zijn hals vastzet en buiten soms inderdaad gewoon ronduit gevaarlijk kan zijn…net die extra zekerheid.

Op de manege krijgt mijn nichtje ook altijd commentaar, zodra iemand het bit ziet… er zit zo’n negatief image aan dat bit. Zij had 1 instructrice die wel haar mond hield en eerst keek hoe Chantal ermee omging, zij vond een opmerking niet nodig omdat Chantal het juist gebruikte.

Met 2e teugel wordt binnenkort begonnen door mijn nichtje, maar daar moet ze eerst instructie in krijgen, en die persoon heeft daar op dit moment geen tijd voor, dat komt volgende week.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:42

Dekje staat hem idd erg goed, Judith! Pling
Het pessoa-bit stoort mij niet, ik weet waarom hij er aan hangt en dat het ook nodig is.
Chantal's (1) galopfoto is een beetje een erg foute momentopname. Valt me dan nog mee dat daar niemand over struikelt? Ik weet
niet hoe Chantal2 in het echt rijdt, dus daar ga ik geen commentaar over geven. Van Chantal1 weet ik dat d'r houding niet super
is, maar ze weet zeker wel waar ze mee bezig is en wat ze doet, doet ze goed. Ga zo door dus Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:45

Haar houding is idd niet bagger slecht. Iedereen moet toch de kans krijgen om iets te leren. Idd haar schouders nog ietsje achteruit en handen iets meer gedragen.
En dan over het bit, ik krijg gewoon elke keer kippenvel als ik zo'n pessoading zie. Ok het bit kan goed gebruikt worden en kan effect hebben maar daar moet je al behoorlijk wat ervaring voor hebben denk ik. Zoals het hier wordt gebruikt vind ik het niet correct. Hoe goed of hoe slecht je er ook mee omgaat, aan zo'n pessoabit moeten vind ik zelf altijd 2 teugels, vooral als je die onderste ring gaat gebruiken. De meeste mensen kunnen zich niet voorstellen wat voor effect dit bit heeft in een mond. Ik heb zoveel paarden/pony's geweten die hier op korte termijn mss iets beter op liepen, en iets beter te houden waren, maar op lange termijn heb ik er geen een geweten die nog een gevoelige mond eraan over hield. Het is eerder een correctie bit wat je af en toe gebruikt om vervolgens weer over te schakelen op een gewoon bit. Ik las dat je hem af en toe op een bustrens rijdt maar uit ervaring kan ik zeggen dat ik veel paarden slecht weet lopen op bustrensen. Persoonlijk rijd ik enkel met dubbelgebroken watertrensjes en daar heb ik nu nog nooit enig probleem mee gehad. Elk probleempaard wat ik te rijden krijg die op een pessoa loopt, is het eerste wat ik doe, pessoa eruit en dubbelgebroken erin. Ongelooflijk hoe anders sommige paarden dan al gaan lopen.
Ik kan me voorstellen dat het op sommige momenten wel eens de gevaarlijke kant kan uitgaan bij sommige paarden, buiten bv en dan kan het idd gebruikt worden maar dan weeral met dubbele teugel. En enkel gebruiken die tweede wanneer het fout gaat. Ik vraag me altijd af of ruiters dit bit gebruiken omdat het paard zelf beter loopt, of meer plezier heeft met dit bit of of het gewoon voor de ruiters makkelijker is om te rijden. Maar dit is mijn idee een beetje hierover.
Verder een leuk paardje.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:47

Sorrie dames maar het zijn gewoon geen fijne foto's om naar te kijken! Totaal geen ontspanning en een bit dat veels te scherp is en niet op de juiste manier wordt gebruikt. Amazone's die denk ik wel een privelesje kunnen gebruiken, en een toch wel redelijk ongelukkig paard dat het niet eens is met het scherpe bit! Jammer, want het lijkt me een heel lief paard. Trouwens, als dit bit niet meer helpt, wat is dan de volgende stap???