sportfjord nimco@work [L2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_nimco_

sportfjord nimco@work [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:07

hey allemaal,
me vader heeft 2 dagen geleden een nieuwe camera gekocht en natuurlijk vroeg ik of hij die gelijk even op nimco en mij wilden uittesten Schijnheilig dit is de eerste keer dat ik zelf een topic hier plaats omdat ik eerst niet echt wist hoe ik die foto's moest plaatsen Clown maar met hulp van marieke lukte het uiteindelijk. nimco en ik rijden ondertussen L2 en we zijn nog heel hard aan het trainen op allerlei punten:-handen
-benen
-achterhand
-rond rijden
dit is dan ook gelijk mijn eigen commentaar op de foto's Knipoog
ook ben ik verder een beetje bezig met nimco kunstjes aan leren, dit gaat heel goed en hij vind het ook heel leuk.
nou hier zijn de foto's: (geen foto's van inrijden)

Afbeelding
wijken

Afbeelding
middendraf

Afbeelding
travers

Afbeelding
inzet schouderbinnewaarts

Afbeelding
mja, beetje vage foto Clown ...

Afbeelding
spaanse pas

Afbeelding
steigeren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en nog even springen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
poseren Tong uitsteken

Afbeelding
en z'n lieve hoofdje Vingers aflikken

commentaar mag maar houd het vriendelijk Knipoog

__PrinCess

Re: sportfjord nimco@work [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:11

ik snap niet waarom mensen zijn of haar paard leren steigeren, kan alleen maar narigheid van komen en wat heb je eraan??

maar ziet er verder super leuk en mooi uit!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:13

Ziet er gaaf uit!!
Vet gaaf hoofdstel!! Pling
Princess: Vinden ze leuk en ik vind het ook leuk, lekker spectaculair en je ziet het eigenlijk leuk uit!
En de meeste paarden maken er GEEn misbruik van!

Succes met je gave fjord!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:16

Leuke fjord hoor!

Maar rijdt je hem nou helemaal niet nagevelijk? Op de meeste foto's is er weinig van te zien...

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:17

probeer wel recht op te blijven zitten en met de spaanse pas heeft hij zijn hoofd helemaal scheef door de druk op de teugel volgens mij. kan het ook mis hebben natuurlijk.

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:23

karlijnd schreef:
probeer wel recht op te blijven zitten en met de spaanse pas heeft hij zijn hoofd helemaal scheef door de druk op de teugel volgens mij. kan het ook mis hebben natuurlijk.

hij houd zijn hoofd volgens mij niet scheef hoor en ik zet juist geen druk op de teugel.
@ daantje 1981 ik rijd hem meestal wel nageeflijk maar idd is het op de foto's niet echt te zien Bloos
even voor iedereen: de kunstjes doe ik allemaal heel vriendelijk en nimco vind het ook leuk om te doen, hij maakt er geen misbruik van en mijn dressuur lijd er niet onder.
voor de rest bedankt voor het commentaar
Ps: mag je nou ook nog een foto plaatsen IN het topic??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:24

Dit vind ik 1 van de weinige leuke fjorden Lachen
Ziet er gaaf uit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:25

Leuke fjord, alleen net wat je zelf ook zegt, hij moet gewoon wat ronder, dan ziet het er beter uit denk ik Ja .
Springfoto+vrijheidsdressuur foto's zijn leuheukkk Haha! Ziet er stoer uit!

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:36

Afbeelding
foto waar hij wel rond is Knipoog

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:38

Nou weet ik zeker dat ik wedstrijden kan gaan rijden als jij L2 rijd niet banketstaaf bedoeld hoor ; maar die fotos waar hij niet rond op loopt lijkt hij nog geen B klaar ...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:42

Paula1990 schreef:
Nou weet ik zeker dat ik wedstrijden kan gaan rijden als jij L2 rijd niet banketstaaf bedoeld hoor ; maar die fotos waar hij niet rond op loopt lijkt hij nog geen B klaar ...

In de B wordt alleen aanleuning gevraagd.. niet de befaamde "krul" of het "rondlopen". Op deze foto's zie ik een prettige aanleuning, het zou iets ronder mogen.. maar om gelijk te zeggen die rijdt geen L2 vind ik een beetje ver gaan. En het blijft een fjord dus daar ziet het er ook anders uit dan bij een sportpony.. vergeet dat niet Knipoog heb ik namelijk ook met een haf

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:47

Paula1990 schreef:

kom maar eens even in het echt kijken dan want dan kan je zien dat hij wel l2 klaar is...tsss
denk je een leuk topic te plaatsen, met wat je zelf vind, en dan reageren de mensen zo.
en je komt echt niet zomaar in de L2.

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:50

Lovely1 schreef:
Paula1990 schreef:

In de B wordt alleen aanleuning gevraagd.. niet de befaamde "krul" of het "rondlopen". Op deze foto's zie ik een prettige aanleuning, het zou iets ronder mogen.. maar om gelijk te zeggen die rijdt geen L2 vind ik een beetje ver gaan. En het blijft een fjord dus daar ziet het er ook anders uit dan bij een sportpony.. vergeet dat niet Knipoog heb ik namelijk ook met een haf

dankjewel!! Haha!
gelukkig dat er ook mensen zijn die zo reageren Knipoog en idd ik ben het er helemaal mee eens dat hij veel ronder moet maar voor de rest kan hij z'n oefeningen wel goed.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:56

Meid ik vind het knap van je dat je zoo hoog rijd want mijn mening op sommige fotos word dat echt laten zien vind ik ... mijn fjord loopt mooi nageeflijk en daar was ik onzeker over omdat hij soms zich vast zet en niet helemaal netjes loopt was geen belediging voor jou hoor ... maar ik bedoel maar dat je meer aanleuning moet nemen want in de L2 is dat zeker nodig!!

Maritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:58

Mooi Beestje !
Ziet er goed uit .. maar bij het wijken .. ligt je been wel heel ver naar achter .. of het moet zo lijk hoor denk daar bij de volgende keer aan
verder niks te melden ! Knipoog

(PS: ik heb ff in de profiel gespiekt en zag dat jou Fjord een half-broertje van mijn Fjordje is moest ik ff melden haha)

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:00

Mooie fjord! loopt netjes!
Leuk dat vrijheidsdressuur.
Nog veel plezier met hm.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:01

Paula1990 schreef:

en dat komt dus wel degelijk banketstaaf over, je komt niet zo maar in de L2. Blijkbaar is het een múst dat het er in de trainingen er ook super uit moet zien en wordt er gelijk aangenomen dat je paard perfect moet lopen anders is het niet L2 waardig.
Ik zie op de foto's en in het echt een vrolijke fjord dat voorwaarts is waar niet aan gerukt en geplukt wordt, wat vriendelijk maar consequent wordt gereden en die alles heeft wat zijn hartje begeert.
Hij is los door zijn lijf, hangt niet, trekt niet, is vrolijk maar toch wordt er naar het aan de teugel rijden gekeken...

Morindy ik vind het super van je, ik vind die wijkfoto echt gruwelijk mooi! Travers mochten net iets meer maar dat zei ik net ook al door de telefoon.
Nimco is lekker ontspannen en dát zien we liever dan in de krul getrokken!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:05

Wijken ziet er netjes uit! Ik wist trouwens niet dat Nimco ook kon stijgeren op commando! Lachen
Zijn leuke foto's hoor, probeer zelf alleen soms wat minder in elkaar te duiken Knipoog
[edit] Hij kan lekker springen ook trouwens! Haha!
Laatst bijgewerkt door Ntlie_ op 26-05-07 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:06

Das waar maar ik vind dat hij voor de L2 wel onstpannen moet al gaan lopen en ook bij de trainingen anders red jij de M niet .. dit zeg ik je alleen om te waarschuwen zit vaak te schrijven en op zulke dingen verlies je gewoon de punten .... maarja misschien verwacht ik dan wel teveel van de wedstrijden want de mijne loopt netjes en beheerst de oefeningen van de L zonder gepluk ofiets netjes nageeflijk en hij kent veel uit de M maargoed .... ik denk dat het nog niet perfect is om wedstrijden te rijden maargoed ik probeer het ook wel ... Iig vind ik het wel knap van je hoor maar mijn ''hoge dressuuinstructrice'' vond in het begin toen mijn pony zo liep net als jouwe nu even 1e foto of 2e dat ik echt nog niet B klaar zou zijn daarom zei ik dat maar zij verwacht dus schijnbaar te veel ...IK ZEG TOCH VIND HET KNAP VAN JE!!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 05:56

haha Paula doe kalm haha

Volgens mij bedoeld Paula gewoon kortom dat ze vind dat er meer rondom gereden moet worden,
hetzelfde dus als Daantje 1981.

Voor de rest leuke fjord (Ben niet zo van de fjorden haha)

grt en succes verder met trainen

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 07:06

Mooi Hoor

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 07:14

ik ben het wel met de reacties eens,
hij ziet er niet L2 klaar uit,
omdat hij niet ontspant in nek en kaakgewricht, is er ook geen goede aanleuing,
ook kun je duidelijk zien dat de zijgangen verre van optimaal zijn, doordat er nog geen ontspanning over de rug is,
op de foto´s zie je dat hij erg verkort in de gangen als er een zijgang gereden wordt,
dit komt dus doordat hij meer over de rug moet lopen ,
als de TS hem wat ronder gaat rijden(op de laatste foto is ook geen aanleuning,maar gewoon een krul, teugels hangen los )
en dan van achteren gaat activeren, dan zullen ook de zijgangen een stuk beter gaan.

en ook aan de ts , als je foto's plaatst op HAW, dan wil je graag tips en commentaar, daar is namelijk HAW voor.
wil je alleen oh wat mooi tips, dan zit je hier verkeerd.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 07:38

__PrinCess schreef:
ik snap niet waarom mensen zijn of haar paard leren steigeren, kan alleen maar narigheid van komen en wat heb je eraan??

maar ziet er verder super leuk en mooi uit!

Mijn fjordje kan ook stijgeren, maar het gaat mij vooral om het gaan zitten gedeelte, dus gewicht naar de achterhand brengen. Hij is nu ook veel beter in het achterwaarts.
Ik ga nu even goed kijken naar de foto's

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 07:46

AmmieJ_ schreef:
haha Paula doe kalm haha

Volgens mij bedoeld Paula gewoon kortom dat ze vind dat er meer rondom gereden moet worden,
hetzelfde dus als Daantje 1981.

Voor de rest leuke fjord (Ben niet zo van de fjorden haha)

grt en succes verder met trainen

Haha ja zo ben ik nou eenmaal als ik iets vind zeg ik het ook Tong uitsteken sorry voor sommige mensen maar ik geef mening die toegestaan in H.A.W is en dan moet je dat opnemen om eraan te werken en niet gaan zitten zeuren Knipoog

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 07:57

maar niet op iedere foto hoeft te zien te zijn dat hij L2 klaar is..
ik ben zelf m2 met mijn paard, en als ik lekker aan het rijden ben zitten er ook zat momenten tussen waarop je het niet zou zeggen. En je rijdt niet iedere dag hetzelfde..
ik heb ook foto's van mijn paard waar t meer een recreatie paardje is dan een Mpaard. Ik vind niet dat je aan de hand van foto's kan zeggen of die wel of niet L2 klaar is.

Vind het verder een leuke fjord trouwens!