Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Don_Marcello schreef:Ik ben in Spanje geweest bij de rejones (stierenvechters te paard)
Wat vinden jullie van de rijkunsten van deze mannen?
http://archief.paardenfoto.nl/070506SpJe/Rejones/
Sonja schreef:Die snap ik niet. Dus je paard loopt teveel op de voorhand maar passage/piaffe lukt je wel, en dat gebruik je dan om 'm meer op de achterhand te zetten?
Dat klinkt als de wereld op z'n kop.
Weet je heel zeker dat het piaffe en passage is, en geen dribbelen en zweefdraf?
, mammaslamma schreef:Het is typisch de manier van rijden in Spanje, stang erin,sporen eraan en dribbelen maar, hoe meer actie met de benen, hoe mooier de spanjolen het vinden, er wordt in Spanje alleen met hengsten gereden op Feria's, die showen gewoon mooier en dat is voor de trotse spanjolen waar het om draait.
Mijn P.R.E (andalusier) heeft zijn jeugd in de spaanse bergen doorgebracht, gelukkig ingereden in Nederland, in Spanje hangen ze er direct een stang in, paarden die daar zijn ingereden hebben hier vaak problemen met onze manier van rijden,daar worden ze met haast geen druk gereden, niks in je handen, dat is hier weer anders, ook een trensje is voor hun vreemd.
Ik vind het een fantastisch gezicht, bijzonder hoe de trots voor het land en paard uitgestraald wordt, helemaal in stijl, mooie hengsten, mooie mannen( en vrouwen), alleen of het allemaal rijkunstig even mooi en aardig is, is een andere vraag..............
Stierengevechten vind ik trouwens barbaars, jammer dat ze bestaan!
mammaslamma schreef:Het is typisch de manier van rijden in Spanje, stang erin,sporen eraan en dribbelen maar, hoe meer actie met de benen, hoe mooier de spanjolen het vinden, er wordt in Spanje alleen met hengsten gereden op Feria's, die showen gewoon mooier en dat is voor de trotse spanjolen waar het om draait.
Mijn P.R.E (andalusier) heeft zijn jeugd in de spaanse bergen doorgebracht, gelukkig ingereden in Nederland, in Spanje hangen ze er direct een stang in, paarden die daar zijn ingereden hebben hier vaak problemen met onze manier van rijden,daar worden ze met haast geen druk gereden, niks in je handen, dat is hier weer anders, ook een trensje is voor hun vreemd.
Ik vind het een fantastisch gezicht, bijzonder hoe de trots voor het land en paard uitgestraald wordt, helemaal in stijl, mooie hengsten, mooie mannen( en vrouwen), alleen of het allemaal rijkunstig even mooi en aardig is, is een andere vraag..............
Stierengevechten vind ik trouwens barbaars, jammer dat ze bestaan!
Suelza schreef:Die "rijkunsten" zijn vanaf deze foto's helemaal niet te beoordelen...
Die paarden zijn prachtig maar dat er mensen foto's willen plaatsten waar ook die zielige bebloede stieren op te zien zijn....
.
.