Blokje en Ayla @ Les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkje1990

Blokje en Ayla @ Les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:14

Ik ben vandaag met mijn vriendin Helga (@ Bok.. Blokje86(denk ik)) naar haar les geweest, ik heb haar eens gevolgd en wat foto's gemaakt.Ayla heeft meestal haar hoofd in de lucht hangen, dat komt meestal niet door de houding van de handen.Hulpstukken bij haar zijn ook al geprobeerd, hebben ze weer weg gehaald ondanks het geen nut had. Volgorde klopt niet!

1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding

Commentaar... Graag Knipoog

_sharona_

Re: Blokje en Ayla @ Les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:20

heey ! leuk paardje leuk foto's alleen soms teugels een beetje te kort ! misschien daarom zo dr hoofd omhoog ?
x sharona

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:23

Nee dat is het niet... Af en toe heefd ze de handen te hoog zitten maar dat is het ook niet... Ze doet dat bij iedereen die op haar rijd..

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:24

ow oke , dan heb ik niks gezegd Haha! viel me op sommige fotos op vandaar dat ik het zei Haha!
x sharona

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:26

Teugels zijn inderdaad soms wat te kort. Verder: ellebogen horen bij je lichaam Clown en tippen naar binnen. In galop: handen laag houden en niet achterover gaan hangen. Paardje moet ook wat nageefelijker lopen, heeft je vriendin al geprobeerd haar teugels eens wat losser te laten hangen en actief te rijden? Neem wat stelling aan, rijd wat cirkels, maak wat los in de hals! Verder ziet er wel leuk uit hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 24-05-07 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:27

al heeft het daar niets mee te maken, ik zou toch voortaan teugels iets langer laten Haha! maar verder leuke foto's !

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:32

fiekhe schreef:
Teugels zijn inderdaad soms wat te kort. Verder: ellebogen horen bij je lichaam Clown en tippen naar binnen. In galop: handen laag houden en niet achterover gaan hangen. Paardje moet ook wat nageefelijker lopen, heeft je vriendin al geprobeerd haar teugels eens wat losser te laten hangen en actief te rijden? Neem wat stelling aan, rijd wat cirkels, maak wat los in de hals! Verder ziet er wel leuk uit hoor Knipoog

Ben het hiermee eens Knipoog

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:58

Dit vind ik: Handen laag houden en iets langer de teugels maar niet al te lang, beesje ziet dan de kans om de andere kant op te vliegen en dat doet ie dan ook. Schouders naar achtere en dr hakken meer naar beneden.. zeg veder niks over de handen.. piano handjes heb ik ook Tong uitsteken

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:04

Ga mee met het commentaar van fiekhe Knipoog In galop lijk je je een beetje aan de teugels vast te houden, ik denk dat als je wat meer teugel geeft en er op let dat je je handen laag houdt dat het hoofd al wat naar beneden komt.
Leuk paardje Lachen heb je trouwens 2 dekjes onder je zadel liggen of lijkt dat maar zo?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 07:00

vales> Nee dat is gewoon het dekje en daarboven een bontje..

Sorry dat ik het zeg, maar ik wist het omdat ik ook op die manege heb gereden..

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 07:38

Owh okeej, nee k zat naar het dekje te kijken, leuk kleurtje namelijk Tong uitsteken maar op de ena laatste foto lijkt het net of er 2 dekjes op elkaar liggen Knipoog

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:35

Hoi Hoi ik zou ook zelf even reageren.
Knipoog
Ik rij nu 7 maanden, dus verwacht geen aan de teugel momenten bij mij.
Ayla is "verkeerd" gebouwd waardoor haar hals OP haar lichaam staat waardoor ze niet inkan buigen teminste niet snel.
Dus vooral voor mij als beginnertje is het lastig!

Mijn handen weet ik me instrutiese zecht dit ook!
Ik moet ze lager houden haha.

Me tenen echt erg Gaaaap het valt me ook heeeeel erg op!
Ik verbaas me dat ik in stap zo Recht zit.
Groetjes

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:02

Hoi blokje,
Ik vind je houding echt keurig voor iemand die pas 7 maanden rijdt Pling Denk dat je met name in galop nog erg aan je balans moet werken, nu hang je wat achterover en lijkt het alsof je steun zoekt aan de teugels. Ook lijkt het bij sommige foto's alsof je een beetje in elkaar zit, misschien dat dat ook nog met je balans te maken heeft (foto's 2 en 5). Foto 3 is echt heeeeeel netjes!!!

Als algemene tip (en even verwijzend naar je onderschrift Knipoog ): niet teveel focussen op "aan de teugel rijden". Voorwaarts-neerwaarts rijden en zorgen voor een goed ruggebruik van de pony, ontspanning in de mond (goede aanleuning), en goed op het been reageren is de helft van het werk. Daarna werken aan een correcte stelling-buiging, en als dat allemaal goed gaat zul je zien dat het daadwerkelijke knikje voor aan de teugel vanzelf komt. Ziet er tot die tijd misschien minder fancy uit maar dan rijdt je tenminste wel op de juiste manier je pony aan de teugel.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:05

Hihi Haha!
Ik hang in galop idd nog aan de teugel dat merk ik zelf ook onder het rijden!

Ayla, is erg moeilijk neerwaarts te rijden. *Ik heb nog nooit iemand het zien doen haha* Ik zat vooral die dag veel in haar mond omdat ze rennerig was.
Wel jammer, maar ben blij dat marijke soms foto's maak want dan kan je verbetering zien.
En das wel fijn.
Dankje voor je tips, ga er aanwerken.!

(Jammer genoeg vind ik persoonl;ijk dat ze op onze manege te veel met teugels rijden bezig zijn..)

Foto 5 is idd mooi alleen me voeten Boos!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:20

mijn ex verzorgpaardje had ook zo'n rare nek (dan iets minder raar dan die van jouw)
maar alsnog heel erg kort.

vééél wendingen rijden, geen 5. rijden zonder voltes etc.
zodat ze wat losser in de hals word en in lichaam (probeer de banaan vorm in een volte te houden)

voordrest een leuke pony!
veel rijplezier!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:24

ziet er heel mooi uit, vooral als je pas 7 maanden rijd Haha!
idd alleen op je voeten letten en aan je balans werken maar dat komt ook nog wel Knipoog

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:02

Heey Helga! Haha!

Ik vind het er wel goed uitzien en het commentaar is al gegeven over je handen te hoog houden enzo. Tong uitsteken

Groetjes Mloes! Pling

Sorenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:36

Leuke haf!;) Misschien kun je em iets meer nageeflijk rijden, zodat het er ook wat ontspannener uit ziet.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:35

Negatief rijden is moeilijk bij Ayla.....
Ik zou graag meer tips over ze zit horen, op andere paarden kan ik al meer negatief rijden maar Ayla heeft daar de bouw niet voor.
Zie de volgende foto maar:
http://i59.photobucket.com/albums/g305/ ... 3021-1.jpg

Die hals is gewoon verkeerd

Heeeey marloez,
Leuk jou zo weer eens te spreken.
Dankje voor de commentaar Knipoog

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:43

Leuk beesje,
Misschien minder met je handen trekken/spelen.
iets langer,en proberen nagevelijk te gaan rijden.
Verder ist een mooi beesje.
maar door jou'n trek handjes krijgt ze een erg hangerig hoofje op de foto's Lachen

Mooi setje trouwens! Kusje

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:26

Ik speel helemaal niet met de teugels

Zal de manege door geven dat ze mooie setjes hebben Knipoog

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:41

Nee, juist niet spelen met de teugels, maar een constante druk op de teugels houden..
Dus meegaan met de bewegingen van het hoofd.

Over je houding;
Mijn instructrice zegt altijd; Als je denkt dat je rechtop zit, zit je verkeerd als je denkt dat je te ver naar achter zit dán zit je goed Tong uitsteken Verder; Trots zijn op je paard dus schouders rechtop en neus in de lucht Haha!
En probeer met je tenen je paard aan te raken.. Tong uitsteken
Doe dat een paar keer een rondje (niet de hele les, dan krijg je kramp in je voet Tong uitsteken ) en je zult zien dat het steeds beter gaat Lachen

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Verder veel volte's, slangenvolte's, achtjes, etc. rijden... Maar misschien mag je niet "vrij" rijden in de les?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:10

Het zadel ligt te ver naar voren. Verder vind ik dat je netjes rijdt voor iemand die pas 7 maanden rijdt. Probeer idd iets meer teugel te geven en proberen om steeds iets harder en dan weer iets zachter te gaan stappen/draven. Zachter de gaan stappen/draven doe je door je zwaar te maken, niet mbv de teugels (ik zeg niet dat je dit doet, maar ter informatie). Veel pony's beginnen dan al snel te zakken. Het is het proberen waard zou ik zeggen. Lachen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:10

Jasia@ ik kreeg laatst les van een Dressuur persoontje die echt goed rijd. En die zegt juist dat ik te vaal te ver achter over zit..
Ik zit nu netjes volgens haar.
Over me tenen weet ik werk ik aan haha.
En in deze les mocht ik niet vrij rijden maar normaal wel.

Dorientjuh@ Ik rij nu bijna 7 maanden op Ayla en het is echt een drama hoor zij wil niet inbuigen veel rijden haar daarom met hulp teugel...
Maar ik ga er mee bezig

_LeO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:23

Hey
Lief paardje !
Alleen probeer niet zo erg in z`n mond te trekken.
Groetjes Leonie...Lachen