1

2

3

4

5

6

Commentaar... Graag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

viel me op sommige fotos op vandaar dat ik het zei 
en tippen naar binnen. In galop: handen laag houden en niet achterover gaan hangen. Paardje moet ook wat nageefelijker lopen, heeft je vriendin al geprobeerd haar teugels eens wat losser te laten hangen en actief te rijden? Neem wat stelling aan, rijd wat cirkels, maak wat los in de hals! Verder ziet er wel leuk uit hoor
maar verder leuke foto's ! fiekhe schreef:Teugels zijn inderdaad soms wat te kort. Verder: ellebogen horen bij je lichaamen tippen naar binnen. In galop: handen laag houden en niet achterover gaan hangen. Paardje moet ook wat nageefelijker lopen, heeft je vriendin al geprobeerd haar teugels eens wat losser te laten hangen en actief te rijden? Neem wat stelling aan, rijd wat cirkels, maak wat los in de hals! Verder ziet er wel leuk uit hoor
In galop lijk je je een beetje aan de teugels vast te houden, ik denk dat als je wat meer teugel geeft en er op let dat je je handen laag houdt dat het hoofd al wat naar beneden komt.
heb je trouwens 2 dekjes onder je zadel liggen of lijkt dat maar zo?
maar op de ena laatste foto lijkt het net of er 2 dekjes op elkaar liggen

het valt me ook heeeeel erg op!
Denk dat je met name in galop nog erg aan je balans moet werken, nu hang je wat achterover en lijkt het alsof je steun zoekt aan de teugels. Ook lijkt het bij sommige foto's alsof je een beetje in elkaar zit, misschien dat dat ook nog met je balans te maken heeft (foto's 2 en 5). Foto 3 is echt heeeeeel netjes!!!
): niet teveel focussen op "aan de teugel rijden". Voorwaarts-neerwaarts rijden en zorgen voor een goed ruggebruik van de pony, ontspanning in de mond (goede aanleuning), en goed op het been reageren is de helft van het werk. Daarna werken aan een correcte stelling-buiging, en als dat allemaal goed gaat zul je zien dat het daadwerkelijke knikje voor aan de teugel vanzelf komt. Ziet er tot die tijd misschien minder fancy uit maar dan rijdt je tenminste wel op de juiste manier je pony aan de teugel. 

Verder; Trots zijn op je paard dus schouders rechtop en neus in de lucht 

) en je zult zien dat het steeds beter gaat