ik en fjordje @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

ik en fjordje @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:19

Deze fjord stond bij IrisvdHeuvel haar belg in het weiland.. Hij was zadelmak. Dat was het. We gingen er op rijden ( op aanvraag van eigenaar ). Het ging super goed.
Eerst wat fotos van ons zonder zadel, daarna met!

Commentaar mag, mits onderbouwd en opbouwend. Vergeet niet dat dit de eerste keer was voor mij op die pony en voor hem ook de eerste keer dat er niemand naast liep.

Fjordemans
Afbeelding

Hy was hier wat met zn hoofd aan het spelen, daardoor beetje beroerd maar wou hem met jullie delen want vond het zo grappig dat Fristi ( paard van IrisvdHeuvel@bokt ) zo achter hem aanliep FOLLOW THE LEADER.

Afbeelding

Dit ziet er al beter uit, nog niet erg voorwaarts, maar dat maakt niet uit.
Afbeelding.

Lange gestrekte hals..
Afbeelding

Slapen
Afbeelding

Aandraven
Afbeelding

Drafjee
Afbeelding

Fout moment van halt houden
Afbeelding

Houd het commentaar netjes aub, lees voor je gaat reageren even het stukje erboven,

Iris92

Re: ik en fjordje @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:29

Go jij! Go jij! FJORDEMANS! Haha!

Leuke fotos Pling Ging super hoor, voor de eerste keer..
En die mooie fristi op de achtergrond Bloos

xxx

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:36

Ik vind het wel een leuk fjordje. Maar kijk es naar die keelriem. Zit wel erg strak? Niet fijn voor so'n paardje.
nog veel plezierm et hem hoor Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:39

Het ziet er leuk uit hoor! Zonder zadel hobbelen zit vast wel relaxt op een fjord. Ja
Alleen die neusriem.. Nagelbijten / Gniffelen Die is er later pas omgekomen zie ik? Hij zit helemaal verkeerd, zo'n neusriem hoort hoger te zitten en onder de bakstukken door.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:43

Die keelriem, dat was een oud hoofsteld van de eigenaar.
Later hebben we het hoofdstel van IrisvdHeuvel eraan gedaan.
Vandaar dat die neusriem te laag zit. Hij heeft nog niet een goed hoofdstel. Die komt nog. Lachen

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:44

Het was inderdaad mijn hoofdstel. Het past niet optimaal, maar het was beter dan dat oude hoofdstel! Hadden niets anders bij de hand.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:47

Trek je nou zo in zijn mond dat zijn mond zo open staa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:57

ik had ook het idee dat je hem erg in de mond zit. En volgens mij is het bit ook krap. En vind je het wel verstandig om gelijk te rijden terwijl het dier alleen zadel mak is?

De fjord is wel erg leuk Ja

Opatouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:58

XxXchaXxX schreef:
Trek je nou zo in zijn mond dat zijn mond zo open staa?

Dat was ook mijn vraag

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:03

leuk beessie,en je past er goed op....

maar elke foto zie ik verzet van hem..probeer eens iets meer met been druk te rijden en wat minder op je hand.. succes

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:07

* Ik was erbij, meisje die fotos maakte *

Ze trok hem juist niet in zijn mond, maar telkens deed die zijn mond stukje open, beetje op dat bit kauwen. En verzet was er zeker niet, want hij wou graag lopen, vond het helemaal leuk.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:18

nou het ziet er best wel uit als in de mond trekken want ze heb de teugels bijna contunie strak mijn paard kauwt op zijn bit mr doet zijn mond niet open

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:26

Leuk paardje, ziet er netjes uit voor de eerste keer. (ja niet de allereerste keer, je weet wel wat ik bedoel Tong uitsteken )
Let wel op je handen, ik vind ze soms nogal streng...

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:32

XxXchaXxX schreef:
nou het ziet er best wel uit als in de mond trekken want ze heb de teugels bijna contunie strak mijn paard kauwt op zijn bit mr doet zijn mond niet open

En hy deed toevallig wel zijn mond open telkens. Trekken bij een paard wat alles nog moet leren, sorry maar zo zijn wij niet. Straks houd ze ze ook niet, gewoon op maat netjes.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:06

het is niet aanvallend bedoeld maar met een jong paardmeot je gewoon voorzichtig zijn en het was gewoon een vraag ja? want op fotos waar ze de teugels loser heb ziet het er gewooon goed uit,

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:01

Leuke pony, en wat zijn fjorden toch braaf he, je kunt er gewoon op zitten en ze doen redelijk wat je van ze vraagt.

Ik vind je handen wel erg streng, ik krijg op de foto's geen heel pretig beeld naar voren. Kan zijn dat het onzekerheid is of dat hij liep te tanken maar probeer dat straks terug te rijden met je zit en eventueel je stem.

Ik weet het het is moeilijk, ik heb er af en toe ook last van, maar wij rijden in principe met lange teugel of met de teugels op maat en proberen op onze karre-fjorden ook vooral op zit en stem te rijden.

Maar veel plezier met deze fjord

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:12

ik vind ook dat je handen te sterk zijn..het is echt niet aanvallend bedoeld.. maar je moet je handen veel meer naar voren houden en meer met je benen werken..
want vergeet niet.. als je een jong paard nu al in zijn mond trekt.. word het latet een paard wat bij jou gaat trekken !!

Rinthoron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:15

ik vind het er hartstikke leuk uit zien maar doe alsjeblieft een cap op!!!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:17

Vooral op foto 6 en 8 is duidelijk te zien dat je een strenge hand hebt. Probeer wat meer mee te geven. Verder vind ik het er wel goed uitzien voor een eerste keer Ja

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:26

naja dan zien jullie dat zo, maar dat was iig niet de bedoeling. En bij mijn weten is het ook niet zo heb het iig niet gezien toenik de fotos ging maken. Maargoed, we zullen er voortaan opletten...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:38

hai hai,

Leuke fjord hoor.
Het hoofdstel irriteerd me wel. Ik snap dat je even geen ander had maar dan zou ik hem deze ook niet om doen. Neusriem zit veel te laag en moet boven het bit en de keelriem zit hem veel te strak. Verder lijkt ook het bitje hem te klein.
Ik hoop dat de eigenaar er een goed passend hoofdstel voor koopt.
Verder ziet het er goed uit hoor..ben het wel een beetje met de rest eens, over je strenge hand. Maar het zijn moment opnamen. Kan best zijn dat hij net even ging hangen.
Iig leuk gedaan en ga lekker door Knipoog

groetjes pellie

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:27

Op de eerste fotos had die het hoofdstel van de eigenaar aan, later die van mijn belg. Verder paste die wel, alleen de neusriem niet. Bij het hoofdstel van de eigenaar die Keelriem daarom hadden we later ook de mijne in gedaan.

leo_nore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:32

Leuke fjord, ook erg braaf voor de 1e x(snap wat ik bedoel Knipoog ).
commentaar over de strenge hand is al genoeg gegeven. en alsjeblieft, doe een cap op! Zeker als je op een pony gaat waarvan je helemaal niet weet hoe hij gaat reageren! Keelriem zit (volgens mij) te strak en de neusriem (die er later bijkwam?) zit ook niet goed..

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:41

IrisvdHeuvel schreef:
Op de eerste fotos had die het hoofdstel van de eigenaar aan, later die van mijn belg. Verder paste die wel, alleen de neusriem niet. Bij het hoofdstel van de eigenaar die Keelriem daarom hadden we later ook de mijne in gedaan.

Volgens mij past dat bit ook niet...
Maar ik ga met de rest mee, minder strenge hand en doe alsjeblieft een cap op. Je zit op een onervaren pony en ook fjorden kunnen flink uitproberen.
Je steekt ook je benen een beetje af, en daardoor vermoed ik dat je te veel op de teugels rijdt. Ga oefenen, zorg ervoor je hem terug krijgt op je zit en dat je hem kunt sturen met je benen. Ga daar aan werken, dat is iets wat ik altijd ontzettend belangrijk vind!

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:46

Nou de overdosis commentaar hebbie al binnen geslikt Haha!
Dus dat hoeft niet meer uitgelegt te worden Knipoog
Ziet er leuk uit zo, ben je niet bang dat als je valt dat je bril dan stuk is ?