Fanny Aan het 'werk'!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Fanny Aan het 'werk'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:12

Sinds een maandje heb ik een mega Clown shetlandmerrie bij me op stalling staan. Nu is me gevraagd of ik haar ook wil rijden, natuurlijk! ze is al wat ouder, nooit echt goed bereden en snapt er dus niets van Vork

Het ging echt helemaal poedersuiker, maar er zijn toch wat leuke fotos uit gekomen!

eventjes dit;
+ geen commentaar over die cap die ik draag Haha! Haha!
+ ik moet op een eigenlijk iets te kleine pony niet mn beugels heel kort doen, maar ik moet nieuwe beugelriemen. Dit zijn kinderbeugelriemen die dus niet langer kunnen als dit Bloos
+ Jouw mening over mijn lengte op de pony mag, maar kraak niet af en denk eraan dat we niet een uur per dag intensief trainen! ( ongeveer 3 keer per week een half uurtje hobbelen)

Afbeelding

Afbeelding
Bij deze kant van het veldje liep ze zo ontzettend over haar buitenschouder weg, dat is ook wel te zien en ze wilde het maar niet afleren!

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto vind ik wel erg mooi, zie alleen dat ik erg streng ben met mn hand!

Afbeelding
Halthouden

Afbeelding
Het gras onder haar was interessanter dan ik ben Vork

Afbeelding
Doei! Doei, doei

Anoniem

Re: Fanny Aan het 'werk'!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:13

wow leuke pony zeg Knipoog Alleen het zadel moet wat meer naar achter Lachen Verder mag je iets minder streng met je handen zijn Lachen

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:15

ze loopt wel goed,probeer Als je rijd niet te streng te zijn, onthou wel dat hij ook nog veel gewicht en lengte moet dragen

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:18

Leuke foto's iloon Haha!
Ziet er goed uit!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:31

Ja klopt, mn zadel schuift naar voren dus moet er eventjes een staartriempje aan laten maken!

verder ga ik omdat ze mijn gewicht moet meedragen haar niet zomaar haar zin laten doordrijven, en het commentaar van mn strenge hand geef ik zelf al Lachen

* edit, en het is een merrie Bloos

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:33

waarom moet ze eigenlijk bereden worden?!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:36

Omdat ze van een vrouw is die een dochtertje van 4 heeft. Ze vinden het leuk om samen te gaan wandelen, en het kindje er af en toe op laten hobbelen. Toch is het dan wel handig als ze iets 'conditie' heeft en wat gewend is. Buiten dat kan een half uurtje rijden ook geen kwaad voor de afleiding Lachen

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:48

Ik zie dat de foto's redelijk gelukt zijn Lachen
Ze was inderdaad lekker aan het klieren maar dat komt wel goed Lachen De volgende keer neem ik mijn camera wel mee, die snap ik tenminste Knipoog

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:49

haha zo moeilijk is mijn camera niet hoor Pling Maar je moet het indd wel eventjes doorhebben..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:55

maar zou je dr dan niet beter kunnen longeren!? Ik neem aan da da 4 jarige kindje niet los erop gaat rijde?! Dus voor een stuur maakt het niet uit. En echt conditie is niet echt nodig daarvoor toch!?

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:58

en dat kindje 'rijd' er gewoon op terwijl haar mamma de pony vasthoud. Longeren gaan we wel doen, maar dat kent ze nu nog niet.
Ze gaan meestal een half uurtje lopen, soms langer en het kindje kan echt al draven! ( ik weet het, ik verbaas me er ook over Bloos )
Waarom is het erg dat ik een half uurtje rijd?
Laatst bijgewerkt door WinstonVDB op 18-05-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:59

Naja ik vind dat je er nog wel oppast hoor, voor dat half uurtje per week.

Shanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:00

Leuke foto's lonaa Pling

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:01

Dankjulliewelll Haha!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:01

ik vindt het erg ook niet heel slecht uit zien kwa lengte en het rijden ziet er ook ontspanne uit

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:39

Leuke foto's hoor Haha!

Maar ik wil nog ff wat zeggen tegen bokkers die reageren tegen mij: Oke, ik ben ongeveer even groot als haar, gewicht zal ook wel niet veel uitmaken. Als ik op een welsh B rijd is het zielig en ben ik te groot enzo. En als jij op een shet rijd kan het nog wel.
Ik wou ff zeggen dat ik dit heel vaag vind. (vat dit niet verkeerd op hoor, ik vind je er tuurlijk nog op kunnen! Bloos ) Ik vind het gewoon vreemd dat ze mij zitten af te zeiken en bij jouw niks erover zeggen... Bloos

Najaa; super foto's , en super shett Haha!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:44

Toch zou ik je liever er achter zien lopen met lange lijnen of er naast aan de longe.. Hoezo dat hummeltje rijden als het ook anders kan toch.. ik vind het geen combi..

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:45

PS; wat voor zadel heb jij?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:46

x__Ellis: Wat belachelijk dat je hier een ander topic gaat mee vernxxken! Ik gan dan ook Temmen. Imo is dat echt not-done. Verder is de manier van rijden helemaal anders, als jij rijd op een zadel die niet past, op een totaal verkeerde manier, en daarnaast nog eens zelf te groot én te zwaar bent. Is dat iets helemaal anders dan hier.

Ik vind dit er al erg goed uit zien, probeer de pony z'n balans goed te laten vinden. Nu krijg ik een beetje het idee dat ze hangt. Erg leuk beestje is het, houd je lengte in de gaten. Jou bovenlichaam is wat groter dan het gedeelte van de shetlander, dus als je ziet dat ze hier moeite mee krijgt,(evenwichtsproblemen) kun je best helemaal over gaan naar longeren. Voorlopig vind ik het wel kunnen hoor.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:53

laatmaar, anders wordt het een discussie Bloos

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:35

ziet er netjes uit. Jullie zijn een leuk stelletje Haha!
Wat een schatje is het Lovers .

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:45

Buiten dat ik je toch echt te groot vind voor de pony, ligt het zadel niet goed, en zou ik sowieso een betere bak proberen te vinden. Ga (zoals gezegd ) liever longeren of werk doen aan de lange lijnen. Blijf je er toch op rijden ( wat ik wel aanneem ) zorg dan in elk geval dat het zadel goed past en je niet op de hals van de pony zit, want dit verdient de pony niet.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:00

whahah dat ziet er echt grappig uit!

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:07

Ik vind het rijden nog wel kunnen hoor, zo lang je niet te lang traint.

Maar als je pony over de buitenschouder weg loopt kan je beter niet aan je binnenhand zitten, maar met je buitenbeen en je zit, hem weer recht te krijgen Lachen

Het setje staat hem leuk trouwens

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:09

x__Ellis schreef:
Leuke foto's hoor Haha!

Maar ik wil nog ff wat zeggen tegen bokkers die reageren tegen mij: Oke, ik ben ongeveer even groot als haar, gewicht zal ook wel niet veel uitmaken. Als ik op een welsh B rijd is het zielig en ben ik te groot enzo. En als jij op een shet rijd kan het nog wel.
Ik wou ff zeggen dat ik dit heel vaag vind. (vat dit niet verkeerd op hoor, ik vind je er tuurlijk nog op kunnen! Bloos ) Ik vind het gewoon vreemd dat ze mij zitten af te zeiken en bij jouw niks erover zeggen... Bloos

Najaa; super foto's , en super shett Haha!

Moderatoropmerking:
x__Ellis, het is niet de bedoeling om in andermans topic binnen te vallen en daar meteen over je eigen topic te beginnen.
Als je nuttig rijtechnisch commentaar wilt geven dan mag dat, maar voor dit soort zaken is een topic niet bedoeld.

Graag weer ontopic Lachen