Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zeker niet wat dit betreft- want voor een paard is het makkelijker om nageeflijk te lopen, en stukken prettiger. Een paard zal ook liever nageeflijk lopen dan niet, dus 'hij wilt niet' of 'hij neemt me in de zeik' is meestal een rijtechnisch probleem bij de ruiter.
of heeft hij ergens last van of zoiets

Lindy1982 schreef:Ga niet meteen van het ergste uit.. Ik heb ook een jong paard dat net onder het zadel is en die doet het ook.. ( ik heb wel prive les) Als een paard net nageefelijk begint te lopen moet hij/zij zijn spieren nog opbouwen en dit kan dus ook tot spierpijn lijden waardoor ze met haar hoofd slaat.. Ook als een paard erg bezweet is doen ze dit of kunnen ze dit gaan doen.. Als JIJ een nieuwe oefening doet ( je lichaam traint) krijg je ook spierpijn en trekt het ook en wil je ook een andere houding aannemen.. Dit heeft je paard uiteraard ook.. Ik zou het dus eerst een tijdje aan kijken.. Is het na van loop van tijd niet minder aan het worden dan pas zou ik de rug ect na laten kijken..
succes er mee