dressuur arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arabianpride

dressuur arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 22:33

ben zo trots op me kerel. hij is nu 4 en nog hengst, we zijn nu een jaartje aan het aanrommelen maar sinds 5 mnd echt aan het rijden. maar hij kan zo goed lopen en doet zo zijn best Pling

2 mnd geleden
Afbeelding
Afbeelding

en eergister was erg zonnig Cool haha
Afbeelding
Afbeelding

CtjeLief

Re: dressuur arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:38

ziet er leuk uit, alleen is ie erg kort in de hals, ik zou hem persoonlijk wat meer voorwaarts neerwaarts rijden voor de ontspanning. En waarom is ie hengst? ga je nog met hem fokken?
leuke foto's..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:41

Knap paardje, zou hem liever zien dalen in de hals, zo te zien is dat namelijk nog erg lastig. Hij is nu te kort, of wordt te kort gehouden. De slof mist z'n doel, je maakt hem er w.s. alleen maar korter mee.
Ik zou ook kiezen voor ander schoeisel...

basje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:42

Heey sig,
Ziet er goed uit hoor! Onze patser:P. En me drollebaarsje niet te vergeten:P... Ik moet snel eens komen als pappie wil brenge:P

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:55

heyy Haha!
Vind t een ontzettend leuk dier om te zien, misschien nog wat kort in zn hals ja, maar goed ik ga er verder geen commentaar over geven, Caas loopt ook niet als Salinero ofzo Tong uitsteken

Leuke foto's hoor Haha!

Groetjess

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 23:11

Kelly_ann schreef:
Knap paardje, zou hem liever zien dalen in de hals, zo te zien is dat namelijk nog erg lastig. Hij is nu te kort, of wordt te kort gehouden. De slof mist z'n doel, je maakt hem er w.s. alleen maar korter mee.
Ik zou ook kiezen voor ander schoeisel...

hij is van zichzelf al heel kort in de hals en draagt het hoofd hoog.
Afbeelding
hier redelijk te zien, heb even geen betere haha

hij kan heel goed lager met zijn hoofd hoor, (had hij er wel moeite mee dat klopt wel,maar gaat nu ook super)
het gaat mij erom als hij maar over zijn rug loopt en ontspant. en de slof ja ik hou niet zo van een slof maar die zit er pas sinds een week op want meneer gaat ook puberen en maakt erg bruute sprongen gooit zijn hoofd omhoog en gaat stuurloos aan de kletter, door hindernissen heen het maakt niet uit, dat wil je echt niet meemaken haha
meestal hangt de slof slap alleen toen die foto's gemaakt werden was ie ook een beetje stout. (en ja het blijven momentopnames) vandaag weer gereden, ging perfect super ontspannen zal hier is foto's van maken Knipoog

P.s. ik ben gek op hengsten, heb me andere paard al laten ruinen en deze knapperd heeft een leuke pedigree en is super hanteerbaar bij me ruin, aan de hand en bij merries dus ik heb geen reden ze eraf te halen Haha!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:47

ziet er supergoed uit Haha!
en ook een echte kwijlhengst Kwijl
foto 2,3 en 4 zien dr echt goed uit..
gaan julli ook mee doen aan wedstrijden??

Lozerr_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:20

wat een super mooi paard heb je hoor Lachen
Echt ziet er goed uit allemaal Lachen

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:57

jammer van die witte sokken en schoenen... ziet er niet echt niet uit op de foto..

Maar wel een hele leuke hengst! succes verder met hem! Lachen

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:59

super mooi beestje zeg Haha!
commentaar is al gegeven Lachen
succes met het rijden verder!

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 15:38

ik weet het "die schoenen" geen gezicht maar ze rijden zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo lekker Haha! Haha! Haha! Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:42

Ik vind het een hele mooi paardje, maar je hulpteugel zit me een beetje dwars.

Die komt erg strak over op de foto`s. Alsof het paardje er weinig tot geen beweging in krijgt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:06

Vind het een gaaf beest om te zien! Maar wat loopt ie gespannen. Hij houd alles eigenlijk wel een beetje vast.. Ik zou hem wat losser van voren laten en meer van achter naar voor rijden. (voorwaarts neerwaarts). Succes!

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:22

mooi beestje... Lachen ik vind hem ook wat gespannen in de nek ja.. maja dat is al vaak genoeg gezegd Bloos veel plezier met dit leuke beestje

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:05

Prinslover schreef:
Vind het een gaaf beest om te zien! Maar wat loopt ie gespannen. Hij houd alles eigenlijk wel een beetje vast.. Ik zou hem wat losser van voren laten en meer van achter naar voor rijden. (voorwaarts neerwaarts). Succes!

voorwaarts neerwaarts is niet vanachteren naar voren.

VwNw is enkel voor ontspanning en lopen op eigen benen. De rest komt later als die ontspanning er is.

Ik zou het paardje nog veel grondwerk laten doen, zodat hij leert ontspannen tijdens het lopen. Zal een hoop stress schelen voor het verder verloop van de africhting.

Ik heb ook een jonge hengsten die nu gereden worden en één daarvan kan zich ook nog niet ontspannen als ik erop zit, ondanks het vele maanden grondwerk. Mijn conclusie is, nog meer grondwerk gaan doen.

veel succes.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:09

Ik vind het er ook wel goed uitzien.
Het lijkt mij ook beter om een hengst zo lang mogelijk hengst te laten zijn. Als er geen reden is om hem te castreren waarom zou je het dan doen? Bloos En dan kan hij nu lekker goed uitgroeien.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:29

ziet er goed uit, let alleen op dat je je handen niet vast zet, wat ik zie op veel foto´s en je voeten zien er niet over even charmant uit, maar verder een leuk paard

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:33

Met Tassie eens... Ook vind ik dat de slof op een verkeerde manier gebruikt wordt. De ontspanning is zo ver te zoeken, evenals het ruggebruik...
Wel een leuke arabier...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:48

Om eerlijk te zijn vindt ik de 1e 2 foto's er beter uitzien en meer ontspanning.
Het zal waarschijnlijk ook wel aan het type paardje liggen dat hij zo loopt.. Wij hebben hier ook een arabiertje, een vreselijk drukte makertje, die alles wilt zien en daar duurt het soms wel een half uur voordat hij echt op je let en ontspannen is..

Ik denk dat de slof geen goed hulpmiddel voor dit paard is, aangezien hij nog korter in de hals wordt en daarnaast vind ik dat je de slof te strak erbij hebt..

Wat gebeurd er met dit paard als je hem van voren helemaal lang geeft en dan een voorwaartse draf rijdt? Valt hij dan uit elkaar of valt dat mee?
Voorderest vind ik het een prachtdier Lachen Veel plezier er nog mee Lachen

# edit; Is het paard op de wedstrijd foto uit je profiel hetzelfde paard? Want daar geeft het al een veel fijner beeld.
Laatst bijgewerkt door Nessah op 16-05-07 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:50

Ik vind het een mooi beestje zeg Lachen Oh wat geweldig maar ik ben ook dol op arabieren. Foto's 1+3+4 vind ik erg mooi 2 ook wel maar iets minder. succes verder.

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 10:00

Nessah schreef:
Om eerlijk te zijn vindt ik de 1e 2 foto's er beter uitzien en meer ontspanning.
Het zal waarschijnlijk ook wel aan het type paardje liggen dat hij zo loopt.. Wij hebben hier ook een arabiertje, een vreselijk drukte makertje, die alles wilt zien en daar duurt het soms wel een half uur voordat hij echt op je let en ontspannen is..

Ik denk dat de slof geen goed hulpmiddel voor dit paard is, aangezien hij nog korter in de hals wordt en daarnaast vind ik dat je de slof te strak erbij hebt..

Wat gebeurd er met dit paard als je hem van voren helemaal lang geeft en dan een voorwaartse draf rijdt? Valt hij dan uit elkaar of valt dat mee?
Voorderest vind ik het een prachtdier Lachen Veel plezier er nog mee Lachen

# edit; Is het paard op de wedstrijd foto uit je profiel hetzelfde paard? Want daar geeft het al een veel fijner beeld.

het paard op de wedstrijdfoto is me ruin.
hoewel deze hengst zeer ontspannen kan lopen. zoals ik zei zijn deze foto's gemaakt op de dag dat ie erg stout was haha
hij kan super lopen en heerlijk ruim. de slof gebruik ik nooit dient er nu alleen even voor dat we niet verongelukken. ik hou niet van hulpteugels maar sinds kort moet het even ander maakte we echt brokken.
ik ga voor jullie nieuwe foto's maken dan kunnen jullie zien hoe heerlijk ontspannen en ruim hij kan lopen (als hij niet stout is haha)
maar je hoeft niet altijd de beste foto's te plaatsen toch er mag ook gezien worden dat het soms niet helemaal gaat zoals je wil Knipoog
en ik zal me leren laarzen aandoen whahaha Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:09

Wat een lekkerding Lovers !!!!!

Maar ff een tip:
De nagel van je duim moet bovenop liggen, niet onder Knipoog
En als je je handen wat dichter bij elkaar houd durf ik te wedden dat die vanzelf z'n hoofd wat lager doet Haha!
En bestraf hem niet teveel als hij z'n hoofd op een keer omhoog gooit, soms kan dat ook zijn omdat hij dan wat ruimte wil Knipoog niet dat je hem teveel bestraft ofzo (want daar weet ik niks van) maar het is maar een tip Haha!

Veel plezier nog met je mannetje!

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:33

mooi paardje

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:09

Ziet er netjes uit Sigrid Haha!!!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:12

Ik denk als je hem iets lager en ronder probeert te rijden dat het er ontspannender uit gaat zien Ja .
Vind het er nu heel erg gespannen uitzien, maar kan ook bedrog zijn door haar hals Lachen .

Verder echt een heel leuk dier!