Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Soms een beetje te
Maar ja, dat is om te leren. We zijn inderdaad bezig de achterhand krachtiger te maken wat vrijwel altijd lukt, behalve in combinatie met mijn stress. Dit zijn dus echt punten waar ik hard aan moet werken.
). In ieder geval zachter dan dat ik ben geweest zoals je wel weet.
Nek wordt inderdaad lekker
Ja ik rij zonder sporen, ze is voorwaarts genoeg. al wou ik ze in de 2e toch wel hebben, ze werd sloom omdat ze moe was en het regende. Volgende keer toch maar mee voor de zekerheid dus. Maar verder rij ik zonder.
Daar kunnen ik & Black nog wat van leren.. Jammer dat ik niet met zweep mag.. ( na die tik zie je namelijk dat katie wel beter gaat lopen ! ) veel succes samen
! en wie weet op een keer rijden wij een Haflinger Z2 kürtje samen
!? 
xLaus_ schreef:*even offtopic; daan dan doe ik ook mee hoor
Kef loopt ookaltijd beter alssie zo loopt te hangen na een tikjehoor
! jij mag ook meedoen
delerium schreef:zie de sticky; het is niet toegestaan om zelf al te zeggen dat je ergens geen commentaar op wilt.
Daarbij wil ik dan nog wel opmerken dat je oneerlijk bent op dat moment, maar ook het lef hebt om dat in te zien, ervan te leren, en er niet voor wegrent maar het gewoon plaatst. En daar heb ik dan weer meer respect voor dan al die bokkers (en werkelijk vrijwel iedereen heeft weleens een actie die niet goed te praten is) die heilig zijn en hier op bokt alleen een selectie van de beste momenten zouden zetten.
Verder lijkt het alsof je erg met je voet/hak drijft, het zou er nog mooier uitzien als je dat iets zou perfectioneren, ik denk dat dan het hele plaatje er beter en rustiger uitziet.
Gefeliciteerd met je winstpunten en ik ben benieuwd hoe jullie verder ontwikkelen!

Ik zal erop proberen te letten, handige tip 
Pel schreef:hey hey,
mooie stevige haflinger lijkt het. Ik vind het er voor het geheel best goed uitzien. ze loopt in een mooi constant tempo. nou ben ik slecht in commentaar geven want ik kijk meestal meer naar hoe mooi ik het paard vind, dan naar hoe die loopt![]()
dus echte tips enzo geef ik je niet.
en heeeel even over die tik. ik snap dat je je daar misschien rot om voelt, maar het kan iedereen gebeuren. je stresst omdat je het zo graag goed wil doen, dan wordt je boos op het paard als je zelf iets niet in de hand hebt. ik vond het er niet super erg uitzien hoor, dat soort gedrag zie je heel vaak, en jammer genoeg ook veel erger op wedstrijden.
jullie zijn een leuke combinatie samen en ga lekker door!
groetjes pell
in de zin van te zwaar?? Ik dacht namelijk dat ze nu goed op gewicht was(kijk beginfoto's in mijn profiel maar eens).
Helaas zie je het inderdaad alleen maar erger op wedstrijden ja.
ik zag het ook op de foto's. Dacht dat het meeviel totdat ik dit zag 

ik denk er zeker beter over na de volgende keer. De galop is inderdaad een goed punt al gaat dat eigenlijk de laatste tijd goed. Nu minder door de vermoeidheid, maar dat mag geen excuus zijn. We werken er erg hard aan inderdaad