.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 18:50

.
Laatst bijgewerkt door Bellex op 27-09-23 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jeann

Re: Katherina en Emma op wedstrijd(2e wedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:05

Leuke pony,,je commentaar heb je al gegeven..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:10

hoi hoi commentaar geef je idd zelf al,maar oke ik vind ook dat die (tenminste dat lijkt zo)zijn pas niet mooi rustig afmaakt ik vind hem gehaast lopen zowel voor als achter,en ik weet dat je het niet wil horen maar ja die tik...dan zou ik zelf rustig blijven kan gebeuren toch?juist door die tik is hij misschien wel helemaal gehaast etc!
maar verder een hele leuke combinatie en gave pony vind het altijd leuk om een haflinger etc in de ring te zien!
succes verder he!
groetjes

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:18

thanx Lachen
@Pascale: Als ze struikeld doordat zij gaat hangen krijgt ze een tik...of het er dan minder uitziet of niet. Ik ben het ook niet eens met de punten(had 175 oid verwacht) maar toch. Gehaast klopt wel een beetje, al heeft ze hele kleine pasjes Knipoog

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:19

ziet er verder leuk uit hoor em Lachen
en tsja.. ik ga maar niks zeggen over die tik Bloos!

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:24

leuk een haffie op wedstrijd! vond het ook wel gehaast, maar het is natuurlijk ook heel moeilijk sommige haffies goed voorwaarts te houden, ik hoop voor je dat ze dan wel voorwaarts loopt op jouw been. gefeliciteerd met je puntjes Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:45

hoi,
dank je Lachen
Ja ze is super voorwaarts aan mijn been Lachen Soms een beetje te

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:23

hoi emma,

ziet er leuk uit hoor. mooie haf heb je. waar is die mooie hoge neusriem gebleven? of komt dat door haar neus, dat die niet om kan? ( ik las eens zoiets?)

als ze hangt en stuikelt komt dit doordat ze niet correct op de achterhand is. ze is heel goed voorwaarts, maak daar gebruik van door haar kracht in haar achterste te leggen. dan zal het er minder gehaast uitzien, en zal ze ook niet gaan hangen/struikelen.
je mag iets zachter met je binnenhand wezen, dan houdt ze haar hoofd stiller, maar ik vind wel dat ze over het algemeen mooi constant loopt!
lekkere nek ook op die foto Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:29

hoi Lianne,
dank je voor je reactie. Hoge neusriem krijgt ze bijna geen adem mee door die breuk.

Inderdaad had ze haar achterhand er bagger bij, te lang ingereden in een natte manege lelystad bak Knipoog Maar ja, dat is om te leren. We zijn inderdaad bezig de achterhand krachtiger te maken wat vrijwel altijd lukt, behalve in combinatie met mijn stress. Dit zijn dus echt punten waar ik hard aan moet werken.

Voor mijn idee ben ik al heel zacht met mijn binnenhand(vooral de 2e proef(foto's Bloos! ). In ieder geval zachter dan dat ik ben geweest zoals je wel weet.

Dank je voor je reactie Lachen Nek wordt inderdaad lekker Lovers

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:37

wat zonde van die neusriem, ik vond hem keigaaf staan!
wanneer was die gebroken dan? hadden ze je er niet over ingelicht toen je haar kocht?

ja je binnenhand wiebelt een beetje of zo, waardoor zij er op reageert met haar hoofd. maar ik vind haar wel mooi constant lopen met haar hoofd. in het filmpje in stap ook, lekker ontspannen teugel, ziet er goed uit. je rijdt zonder sporen?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:42

ik vind het ook zonde, wil het binnenkort weer eens proberen.
Nee niet gedaan, eigenaar was overleden dus zij wisten er ook niks van.

Oke ik zal erop proberen te letten Lachen Ja ik rij zonder sporen, ze is voorwaarts genoeg. al wou ik ze in de 2e toch wel hebben, ze werd sloom omdat ze moe was en het regende. Volgende keer toch maar mee voor de zekerheid dus. Maar verder rij ik zonder.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:59

Hee em ! gefeliciteerd met je puntjes Lachen Daar kunnen ik & Black nog wat van leren.. Jammer dat ik niet met zweep mag.. ( na die tik zie je namelijk dat katie wel beter gaat lopen ! ) veel succes samen Lachen ! en wie weet op een keer rijden wij een Haflinger Z2 kürtje samen Haha! !?

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:02

*even offtopic; daan dan doe ik ook mee hoor Bloos!

Kef loopt ookaltijd beter alssie zo loopt te hangen na een tikjehoor Knipoog

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:05

Vind het er heel netjes uitzien!

Maar die tik vond ik wel een beetje hard omdat hij struikelde,
klein tikje is genoeg van opletten Ach gut

Verder wel leuk!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:12

xLaus_ schreef:
*even offtopic; daan dan doe ik ook mee hoor Bloos!

Kef loopt ookaltijd beter alssie zo loopt te hangen na een tikjehoor Knipoog

okee dn Knipoog ! jij mag ook meedoen Lovers

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:21

Ik vind het niet gek dat je paard is gestruikeld, het lijkt er namelijk op dat ze helemaal niet aan het been is en op de hoorhand loopt. Je bent de hele tijd aan het drijven (of in ieder geval met je voeten aan het wiebelen). Zorg er gewoon voor dat ze lekker vlot aan het been is, je kuit aanleggen en hop in draf. Maargoed je zij al wel dat de meeste pit er al uit was dus dat zal er ook zeker mee te maken hebben. Succes met je wedstrijdjes verder!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 21:47

met mijn voeten wiebel ik ja, maar zoals ik al schreef is ze super aan het been.

@Daan:Haha misschien ooit wel. Ja liep wel beter maar toch

@Starstar: ik zei ald at ik daar geen commentaar op hoefde en ik het zelf ook niet helemaal oke vond. Verder bedankt Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 08:32

niemand meer Verward

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:46

zie de sticky; het is niet toegestaan om zelf al te zeggen dat je ergens geen commentaar op wilt.
Daarbij wil ik dan nog wel opmerken dat je oneerlijk bent op dat moment, maar ook het lef hebt om dat in te zien, ervan te leren, en er niet voor wegrent maar het gewoon plaatst. En daar heb ik dan weer meer respect voor dan al die bokkers (en werkelijk vrijwel iedereen heeft weleens een actie die niet goed te praten is) die heilig zijn en hier op bokt alleen een selectie van de beste momenten zouden zetten.

Verder lijkt het alsof je erg met je voet/hak drijft, het zou er nog mooier uitzien als je dat iets zou perfectioneren, ik denk dat dan het hele plaatje er beter en rustiger uitziet.

Gefeliciteerd met je winstpunten en ik ben benieuwd hoe jullie verder ontwikkelen!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 08:51

hey hey,

mooie stevige haflinger lijkt het. Ik vind het er voor het geheel best goed uitzien. ze loopt in een mooi constant tempo. nou ben ik slecht in commentaar geven want ik kijk meestal meer naar hoe mooi ik het paard vind, dan naar hoe die loopt Vork
dus echte tips enzo geef ik je niet.
en heeeel even over die tik. ik snap dat je je daar misschien rot om voelt, maar het kan iedereen gebeuren. je stresst omdat je het zo graag goed wil doen, dan wordt je boos op het paard als je zelf iets niet in de hand hebt. ik vond het er niet super erg uitzien hoor, dat soort gedrag zie je heel vaak, en jammer genoeg ook veel erger op wedstrijden.

jullie zijn een leuke combinatie samen en ga lekker door!

groetjes pell

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 08:57

delerium schreef:
zie de sticky; het is niet toegestaan om zelf al te zeggen dat je ergens geen commentaar op wilt.
Daarbij wil ik dan nog wel opmerken dat je oneerlijk bent op dat moment, maar ook het lef hebt om dat in te zien, ervan te leren, en er niet voor wegrent maar het gewoon plaatst. En daar heb ik dan weer meer respect voor dan al die bokkers (en werkelijk vrijwel iedereen heeft weleens een actie die niet goed te praten is) die heilig zijn en hier op bokt alleen een selectie van de beste momenten zouden zetten.

Verder lijkt het alsof je erg met je voet/hak drijft, het zou er nog mooier uitzien als je dat iets zou perfectioneren, ik denk dat dan het hele plaatje er beter en rustiger uitziet.

Gefeliciteerd met je winstpunten en ik ben benieuwd hoe jullie verder ontwikkelen!

Hoi,
bedankt Lachen
Ja het klopt inderdaad dat ik met mijn hak dreef. Dit komt omdat ik hier zoiezo moeite mee heb, en omdat zij dus zo moe was reageerde ze niet meer zoals ik wil. Ook was ik al aardig moe Tong uitsteken Ik zal erop proberen te letten, handige tip Lachen

Pel schreef:
hey hey,

mooie stevige haflinger lijkt het. Ik vind het er voor het geheel best goed uitzien. ze loopt in een mooi constant tempo. nou ben ik slecht in commentaar geven want ik kijk meestal meer naar hoe mooi ik het paard vind, dan naar hoe die loopt Vork
dus echte tips enzo geef ik je niet.
en heeeel even over die tik. ik snap dat je je daar misschien rot om voelt, maar het kan iedereen gebeuren. je stresst omdat je het zo graag goed wil doen, dan wordt je boos op het paard als je zelf iets niet in de hand hebt. ik vond het er niet super erg uitzien hoor, dat soort gedrag zie je heel vaak, en jammer genoeg ook veel erger op wedstrijden.

jullie zijn een leuke combinatie samen en ga lekker door!

groetjes pell

Stevig in welke zin bedoel je dat Bloos in de zin van te zwaar?? Ik dacht namelijk dat ze nu goed op gewicht was(kijk beginfoto's in mijn profiel maar eens).
Bedankt hoor Haha! Helaas zie je het inderdaad alleen maar erger op wedstrijden ja.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:08

Heey
Ziet er netjes uit, ik ga verder met het commentaar van de rest mee. Maar klopt het dat je handen wat breed staan? enprobeer wat met contact te houden op de teugels (Zag een af en toe een los-vast verbinding). Suc6!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 09:11

dat klopt inderdaad Ja ik zag het ook op de foto's. Dacht dat het meeviel totdat ik dit zag Tong uitsteken
Ik zal het proberen Ja

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:13

Over het algemeen vind ik het er al erg goed uitzien! Las dat het jullie 2e wedstrijd nog maar is en kan me voorstellen dat je nog erg zenuwachtig en stressig bent.. Heb zelf net mijn 1e wedstrijd achter de rug en heb mijn pony toen uitgescholden terwijl ik zelf dingen fout deed door de stress. Denk dat het iedereen overkomt tijdens hun eerste wedstrijden.
Hoop wel dat je ervan hebt geleerd en voortaan nadenkt voordat je een mep geeft.
Verder als tip: werk aan de galop, daar is ze niet constant en de overgang draf-galop is rennerig. Succes verder Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 09:16

haha erg is dat he Bloos! ik denk er zeker beter over na de volgende keer. De galop is inderdaad een goed punt al gaat dat eigenlijk de laatste tijd goed. Nu minder door de vermoeidheid, maar dat mag geen excuus zijn. We werken er erg hard aan inderdaad