DresslOver schreef:Ik denk ook inderdaad dat het zadel te ver naar voren ligt, heeft niets met het chabrak te maken. En je moet echt drastisch aan die achterhand gaan werken, want die gebruikt ze echt veel te weinig. als je naar die galopfoto kijkt gaat ze bijna onderuit, zo weinig dat ze de achterhand mee neemt. ga eerst eens aan de gang met het tempo waarin je paard loopt en dat deze de achterhand goed leert gebruiken, voor dat je haar in de aanleuning gaat vragen. Zo werk je van voor naar achter in plaats van van achter naar voren. als je paard goed van achteren loopt gaat ze vanzelf voor de hand opzoeken. zo gymnasticeer je niets.
Bespreek deze punten maar eens met je instructice, om te kijken wat zij hier van zegt.
Succes ermee.
edit; en als je paard zoveel moeite heeft met de galop, en je kijkt naar die achterbenen (die ze gewoon vergeet) dan zou ik zeggen, blijf voor eens van die teugels af in de galop, en ga daar eerst eens tempo rijden voordat je haar belast met in de aanleuning lopen. Leer haar eerst eens op eigen benen lopen, voordat je daaraan gaat denken. Dat zijn stappen in de africhting die je NEVER nooit mag overslaan.
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Ik krijg ook het gevoel dat je teveel bezig bent met dat hoofdje naar beneden krijgen. Nagevelijkheid moet vanuit een actieve achterhand komen, niet andersom.
Het zadel ligt wel degelijk op de schouder, te ver naar voren dus.
Verder vind ik het een leuke haflinger. Vergeet de voorkant werk lekker aan de achterhand, dan kunnen jullie nog vel vooruit gaan!